7 Perkara Yang Patut Anda Elakkan Bila Sakit Lutut

Assalamualaikum

Perkara Yang Patut Anda Elakkan Bila Sakit Lutut

 

Berehat terlalu banyak

Rehat yang banyak boleh menjadikan sakit lutut anda makin teruk. Jadi, cari satu program senaman yang selamat untuk lutut anda. Jika kurang pasti pergerakan mana yang selamat, dapatkan nasihat doktor atau ahli terapi fizikal yang bertauliah.

 

Membiarkan diri anda jatuh

Bila anda sakit lutut, anda cenderung untuk terjatuh disebabkan lutut yang sakit dan tidak stabil. Jadi, kurangkan risiko anda jatuh dengan memastikan rumah anda ada pencahayaan yang cukup agar anda tidak tersalah pijak. Setiap kali anda turun naik tangga, peganglah pemegang tangga. Jika anda perlu ambil barang dari tempat yang tinggi, pastikan anda menggunakan bangku atau tangga yang stabil.

 

Mempunyai berat badan berlebihan

Menurunkan berat badan yang berlebihan dapat mengurangkan tekanan pada lutut. Jadi, berusahalah untuk turunkan berat walaupun sedikit. Ada perbezaan tau!

 

Malu untuk menggunakan tongkat atau topang ketiak

Tongkat dan topang ketiak boleh mengurangkan stress pada lutut anda. Anda juga boleh memakai pelindung lutut atau pendakap lutut untuk kekal stabil.

 

Membiarkan kasut anda memburukkan lagi keadaan

Anda boleh memakai pelapik tapak kasut yang lembut untuk kurangkan tekanan pada lutut anda. Untuk mendapatkan pelapik tapak kasut yang sesuai, sila dapatkan nasihat daripada doktor anda.

 

Melakukan senaman berimpak tinggi

Antara senaman yang berimpak tinggi adalah berlari, melompat dan juga kickboxing. Senaman jenis ini boleh mencederakan lutut yang sakit. Elakkan juga mencangkung terlalu lama.

 

Tidak Berjumpa doktor

Anda patut berjumpa doktor ketika kali pertama anda merasa sakit di bahagian lutut. Doktor akan memeriksa lutut dan memberitahu anda apa yang patut anda lakukan untuk mengelakkan lutut anda daripada bertambah sakit. Samada anda perlukan rawatan lanjut atau tidak.

 

Jika sakit lutut anda masih belum hilang selepas beberapa ketika, jemputlah baca entri >> cara kurangkan sakit lutut.

Kisah Benar Pesakit Strok Yang Mengalami Masalah Pertuturan

Assalamualaikum

Boleh anda bayangkan bila orang tersayang kita diserang strok, lebih-lebih lagi bila suami yang kena?

Suami yang sebelum ni keluar mencari rezeki untuk keluarga, kini terlantar di katil hospital. Mujur si isteri kuat, tabah dan tidak berputus asa berikhtiar untuk pulihkan suami.

Ros nak kongsikan dengan anda kisah suami Puan Hafza yang terkena strok pada April 2014.

Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Kerana kasihan anak-anak yang rindu nak bergurau dan bermain dengan ayah mereka, Puan Hafza berikhtiar juga dengan supplemen kaya Polifenol dan Resveratrol.
Anda boleh baca kisah suami beliau di bawah:

Saya Hafza Aein.. Ini suami saya yang mengalami Stroke pada APRIL 2014. Doktor mengesahkan otak kirinya membengkak dengan cepat. Hanya pembedahan pembukaan tempurung kepala sahaja yang dapat menyelamatkan nyawa suami. Saya bersetuju tanpa berfikir panjang kerana tiada pilihan lain.

Pada MEI 2014, suami masih lagi tidak sedar dan doktor memberitahu saya yang sel-sel otak di bahagian otak kiri telah mati dan ada 3 kemungkinan yang terjadi pada suami. Samada tidak dapat mengingat siapa diri dia dan ahli keluarga atau boleh ingat tapi cepat lupa ataupun mengalami masalah pertuturan.

Alhamdulillah. Allah Maha Besar.. bila dia dah sedar dia masih lagi ingat akan kami sekeluarga. Cuma yang menjadi masalah bila setiap pertuturan dia menjadikan kami tidak faham. Mulai dari itu, saya cuba bagi dia VIVIX setiap malam dengan 1 sudu kecil dan berdoa setiap kali saya bagi pada dia untuk pulihkan sel-sel yang dah mati di otak dia sebab otak kiri merupakan otak untuk bertutur dan mengira.

Alhamdulillah setelah hampir setahun, saya berikan VIVIX, pertuturan suami semakin pulih dan doktor pun puji suami nampak semakin berseri-seri dan makin banyak cakap. Suka saya bila doktor cakap macam tu.

Terima kasih Shaklee telah membantu menyembuhkan suami saya dan keluarga. Terima kasih juga pada upline saya yang memahami keadaan saya dan memberi cadangan ambil VIVIX untuk bantu pulihkan suami saya.

 

Bagaimanakah Vivix boleh membantu?

 

Vivix dirumus khas daripada 4 tumbuhan botani iaitu Muscadine Grape, Japanese Knotweed, Purple Carrot dan juga Elderberry.

Secara ringkasnya, Vivix mampu memperbaiki sel-sel yang rosak sehingga ke peringkat DNA.

Anda boleh baca selanjutnya bagaimana kandungan Vivix membantu pesakit strok dalam entri >> Tips Untuk Elak Strok.

Kesihatan orang tersayang anda sangat bernilai. Ikhtiarkan lah dengan Vivix yang berharga RM 475 sebotol.

 

Inginkan lebih penjimatan?

 

Dapatkan terus 2 botol Vivix di mana anda berpeluang mendapat keahlian Shaklee secara percuma. Selain itu, kos penghantaran juga ditanggung percuma ke seluruh Malaysia. Dan yang paling best sekali adalah.. anda akan mendapat cash bonus pada bulan berikutnya.

Sangat menguntungkan bila anda menjadi ahli Shaklee. Pembelian berikutnya anda boleh dapatkan Vivix pada harga ahli.

Apa tunggu lagi,  ikhtiarkan orang tersayang anda yang diserang strok dengan supplemen tinggi Resveratrol ini.

Hubungi Ros di 019-367 3245 untuk pembelian dengan segera. Ros akan berikan konsultasi eksklusif buat customer Ros.

Ikhtiar Untuk Penyakit Kronik Seperti Kencing Manis, Gout Dan Darah Tinggi

Assalamualaikum

Anda menderita kecing manis, gout atau darah tinggi? Sedang mencari ikhtiar untuk penyakit anda? Anda berada di tempat yang betul.

Ada satu ikhtiar yang anda boleh lakukan iaitu dengan mengamalkan supplemen tinggi antioksidan dan kaya dengan Polifenol dan juga Resveratrol.

Apa itu Polifenol dan Resveratrol?

Polifenol adalah sekumpulan fitokimia yang ditemui dalam tumbuhan dan juga buah-buahan yang melindungi tumbuhan dan buah-buahan tersebut daripada penyakit.

Polifenol dan Resveratrol dapat menghalang radikal bebas yang boleh merosakkan sel-sel badan kita.

Supplemen yang mengandungi Polifenol dan Resveratrol yang tinggi dapat melindungi sel-sel badan kita serta memperbaiki sel-sel badan yang rosak.

 

Anda boleh mencuba Vivix daripada Shaklee.

Untuk pengetahuan anda, Vivix mengandungi 98% Resveratrol asli berbanding produk lain. Di dalam Vivix terdapat 15 jenis Polifenol. Bila Polifenol ini digabungkan dengan Resveratrol, ia menjadikan Vivix 10 kali ganda berkesan.

 

Ros kongsikan 3 testimoni Vivix untuk penyakit kronik.

Testimoni Kencing Manis

Perkongsian daripada Puan Naimah Wahab:

Ayah kawan yang ada kencing manis, walaupun bacaan stabil tapi terkena jangkitan kuman semasa harungi banjir dulu hingga terpaksa buang bahagian isi kaki yang buruk.

Salah satu vitamin yang diambil adalah Vivix. Alhamdulillah, dalam 2-3 atau 3-4 bulan, isi tumbuh sepenuhnya.

 

Testimoni Gout

Perkongsian daripada Puan Zarith Sofia:

Ayah menderita gout berpuluh tahun. Pain killer dan ubat gout peneman setiap hari. Salah makan sikit je mesti gout datang. Jalan sampai memapah dinding.

Tapi sejak amalkan Vivix satu sudu kecil setiap hari, Alhamdulillah takde lagi gout menjengah. Yang bestnya, boleh tinggalkan dah ubat gout dan painkiller yang dah bertahun ambil tu. Dan ayah dah boleh makan makanan kegemaran semula!

Syukur Alhamdulillah.

 

Testimoni Darah Tinggi, Strok

Perkongsian daripada Puan Nida Syam:

Mak saya ada hipertensi. Dia sampai kena warded sebab tiba-tiba kena stroke. Lepas tu, kolestrol level memang high. Dia selalu penat, stress dalam kerja dan urus rumah. Dahlah saya jauh nak tengok mak.

In the end, saya bagi Vivix. Paling best tengok muka mak berseri dah. Makcik-makcik cakap kembali muda. Mak cakap, ubat darah tinggi yang banyak sangat tu dia tak payah makan pun okay. Mak lebih cergas dan sihat.

Alhamdulillah syukur. Vivix memang sangat perlu dalam seisi keluarga kami.

 

Harga Vivix Shaklee

Sebotol Vivix berharga RM 475 dan tahan sehingga 2 bulan. Untuk mendapatkan harga yang lebih menjimatkan, anda boleh lah mendaftar sebagai ahli Shaklee.

Jika anda membeli 2 botol Vivix, anda layak mendapat manfaat berikut:

  • FREE keahlian Shaklee berharga RM 69
  • FREE postage berharga RM 11
  • Cash bonus pada bulan berikutnya

Menarik kan?

Segera Whatsapp Ros di 019-367 3245 untuk pendaftaran dan pembelian Vivix. Lagi cepat anda bertindak, lagi cepat anda dapat tingkatkan kesihatan anda.

Tips Untuk Elak Strok Atau Angin Ahmar

Assalamualaikum

Strok atau angin ahmar terjadi apabila salur darah tersumbat seterusnya menyebabkan bekalan darah ke bahagian tertentu di otak terganggu. Apabila sel-sel otak di bahagian tersebut tidak menerima bekalan oksigen secukupnya, sel-sel tersebut boleh mati atau rosak. Ini boleh menyebabkan fungsi badan yang dikawal oleh bahagian otak yang rosak itu terjejas.

 

Jenis-Jenis Strok

 

Terdapat 2 jenis serangan strok:

  • Strok Iskemia
  • Strok Haemoragik
Sumber : medicinenet.com

Strok Iskemia berlaku apabila saluran darah di otak tersumbat akibat darah beku.

Strok Haemoragik pula adalah strok yang disebabkan oleh saluran darah di otak lemah atau pecah sehingga berlaku pendarahan di dalam otak.

Golongan yang berisiko terkena serangan strok adalah mereka yang mempunyai kencing manis, tekanan darah tinggi, kolesterol tinggi dan juga mereka yang kuat merokok.

 

Tips Untuk Elak Strok

 

Jika anda atau ahli keluarga berisiko terkena serangan strok, eloklah anda segera berikhtiar dengan:

  1. berhenti merokok
  2. kawal bacaan gula dalam darah
  3. amalkan pemakanan yang sihat
  4. amalkan gaya hidup yang sihat
  5. amalkan supplemen kesihatan yang kaya dengan Resveratrol

 

Di Malaysia anda boleh dapatkan supplemen Resveratrol yang dipanggil Vivix daripada pengedar Shaklee yang sah..

 

Bagaimanakah kandungan bahan utama dalam Vivix membantu mengurangkan derita pesakit strok?

 

Vivix dirumus khas daripada 4 bahan semulajadi iaitu Anggur Muscadine, Elderberry, Purple Carrot dan juga Japanese Knotweed. Ia terhasil selepas bertahun-tahun kajian dijalankan oleh barisan saintis.

Resveratrol yang terkandung dalam Vivix membantu menurunkan kolesterol dalam darah serta menghalang pengoksidaan kolesterol jahat (LDL) yang boleh menyebabkan serangan jantung.

Elderberry pula membantu melindungi tubuh daripada penyakit jantung, strok dan serangan jantung.

Purple Carrot membantu menjaga kesihatan salur darah, platlet, dan lipoprotein yang berkebolehan mengurangkan risiko penyakit koronari jantung.

Vivix juga mampu mengaktifkan sel-sel pengawalan genetik yang merosot akibat serangan strok.

Kesimpulannya, Vivix dapat membantu orang yang berisiko diserang strok dan pesakit strok dalam pengawalan tekanan darah, menurunkan kolesterol malah membantu dalam mengekalkan berat badan ideal.

 

Ros kongsikan beberapa testimoni pesakit strok dan kesan yang dirasai mereka selepas mengamalkan supplemen Resveratrol ini untuk tatapan anda. Kesan adalah berbeza-beza mengikut individu.

 

Testimoni 1:

Mak saya kena warded disebabkan hypertensi yang mengakibatkan stroke dan kolestrol yang tinggi.

Selepas amalkan Vivix, paras darah makin turun, mak makin cergas dan bertenaga. Yang penting orang tegur mak makin muda dan berseri.

 

Testimoni 2:

Alhamdulillah.. bapa saudara dah boleh jalan. Hanya Allah maha penyembuh.

Alhamdulillah. Usaha dan ikhtiar mesti kena buat.

Kami beri Vivix 3 atau 4 ml setiap hari. Bawa pergi fisio. Bagi semangat dan galakan dia berjalan.

 

Testimoni 3:

Salam. Nampak macam ok sikit minggu ni.

Tekanan darah dia pun dah normal. Kitorang bantu dia berdiri dua tiga hari ni.

Alhamdulillah boleh berdiri, jalan-jalan sikit walaupun tak sepenuhnya. Kaki kiri dia masih belum kuat sangat lagi.

 

Anda boleh tengok testimoni lain di sini:

Pesakit Strok dah boleh jalan

Darah beku dah tiada

Pesakit Strok sedar dari koma

 

Mesti anda nak tahu berapa harganya kan. Sebotol Vivix berharga RM 475 sahaja. Ianya tahan sehingga 2 bulan. Harga yang berbaloi untuk dilaburkan demi menjaga diri anda daripada serangan strok.

 

Tak sabar nak dapatkan Vivix? Anda boleh klik terus button ORDER NOW di bawah.

Sekiranya, anda masih perlukan beberapa info mengenai Vivix, anda boleh whatsapp Ros di 019-367 3245.

Usah bertangguh lagi. Bimbang strok datang menyerang pada bila-bila masa yang anda pun tak tahu.

Kelebihan Tidur Sebentar Di Siang Hari

Assalamualaikum

Pernah anda rasa lepas makan tengahari je mata terlalu mengantuk. Rasa macam nak letak batang mancis je supaya tak terlelap. 🙂

Salah satu sebab kenapa anda terlalu mengantuk adalah kerana makan  terlalu banyak. Makan sampai bertambah dua tiga pinggan. Dah tu banyak karbohidrat berbanding serat dan vitamin pula tu. Betul? Ada juga yang terasa sangat mengantuk di waktu tengahari kerana bangun awal pagi.

Pukul 3-4 pagi, dah bangun untuk tahajud. Si isteri lepas tu sambung selesaikan urusan rumah, anak-anak dan suami. Yang suami ada juga yang bangun awal untuk bersenam sebelum pergi ke tempat kerja.

 

 

Walau apapun sebab anda bangun awal, anda disarankan untuk tidur sebentar di siang hari. Bagi yang bekerja, selepas makan boleh buat nap sebentar. Yang di rumah, semasa anak-anak napping, anda pun boleh nap sebentar dan bangun sebelum anak-anak terjaga.

 

Kepentingan Tidur Sebentar Di Siang Hari

 

Bila anda dapat melelap mata selama 15-20 minit, anda akan berasa lebih segar bila bangun. Ia dapat mengelakkan keletihan di akhir minggu jika setiap hari anda bangun awal. Selain itu, ia dapat memastikan anda sentiasa fokus untuk melakukan tugasan di belah petang.

Tidur sebentar di siang hari juga dikatakan dapat mengurangkan tekanan, seterusnya mengurangkan risiko sakit jantung. Orang yang tidur sebentar di siang hari juga lebih bertenaga dan meningkatkan kemahiran motor.

 

Bergantung kepada berapa lama anda tidur, di bawah adalah kebaikan yang bakal anda perolehi:

 

  • Tidur selama 20 minit: meningkatkan kecerdasan dan kemahiran kognitif
  • Tidur lebih 20 minit: meningkatkan daya ingatan dan kreativiti
  • Tidur 30 – 60 minit: meningkatkan kemahiran membuat keputusan
  • Tidur 60 – 90 minit: membantu menghubungkan sel-sel otak dan menyelesaikan masalah berkaitan perkara-perkara kreatif

 

Tips Tidur Sebentar Di Siang Hari

 

  1. masa yang sesuai adalah antara pukul 1 petang sehingga pukul 3 petang
  2. tidur sebentar pada masa yang sama setiap hari
  3. set alarm di handset anda agar tidak terlajak
  4. seboleh-bolehnya tidur di bilik yang gelap. Jika tidak, pakai penutup mata

 

Kalau anda rasa penat sangat, Ros sarankan anda tidur sebentar atau buat power nap. InsyaAllah selepas bangun, anda akan rasa berasa lebih segar, lebih bertenaga dan dapat fokus dengan lebih baik.

Tips Berbisnes Walaupun Ada Kerja Hakiki

Assalamualaikum

Harga barang makin naik. Nak buat macam kan. Yang tu kita tak boleh nak kawal.

Apa yang boleh kita buat adalah tambah pendapatan.

Ye lah kan..

Yang bekerja, gaji cukup makan je.

Yang masih belajar, elaun tak cukup. Tengah bulan kena makan maggi je.

Yang surirumah, walaupun duduk rumah nak juga bantu suami tampung perbelanjaan bulanan.

Tips bagaimana nak buat bisnes walaupun ada kerja hakiki/ sibuk dengan kerja rumah.

1. Buat to-do-list sebelum tido
2. Kurangkan aktiviti yang tidak berfaedah seperti menonton tv/drama, scroll FB, bergosip
3. Pilih bisnes online atau dropship
4. Kurangkan masa tido
5. Buat blog- tulis sekali, boleh promote berkali-kali di FB group

Semua ni perlukan pengorbanan. Yang sanggup berkorban je boleh rasa kemanisan hasil berbisnes di kemudian hari.

Setuju?

Panduan Memilih Makanan Yang Menyihatkan

Assalamualaikum

Di zaman yang serba moden ini, gaya hidup dan pemakanan kita bakal menentukan taraf kesihatan kita. Jika makanan segera yang kita pilih, penyakit pun akan ‘segera’ datang kepada kita. 🙂

 

 

Bagaimana nak memilih makanan yang menyihatkan?

  • Roti

Pilihlah roti gandum penuh berbanding roti putih. Pastikan roti tersebut mengandungi sekurang-kurangnya 3-4 gram fiber dan mengandungi kurang 100 kalori setiap keping.

Tips: Sesekali anda boleh bertukar kepada tortillas gandum dan roti pita gandum penuh.

 

  • Produk tenusu

Anda boleh memilih produk tenusu berdasarkan senarai di bawah:

  1. susu skim atau susu rendah lemak
  2. yogurt tanpa lemak atau yogurt rendah lemak
  3. keju tanpa lemak atau keju rendah lemak

Yogurt berperisa kurang menyihatkan kerana mengandungi gula dan kalori yang tinggi.

Tips: tambahkan buah-buah segar atau kering ke dalam yogurt kosong untuk memberikan rasa yang enak.

 

  • Buah-buahan

Pilih beberapa jenis buah-buahan pelbagai warna seperti oren, pisang, mangga, betik, tembikai dan strawberi.

Tips: Untuk menjimatkan belanja, pilih buah-buahan tempatan dan beli ketika musimnya.

 

 

  • Sayur-sayuran

Kita disarankan untuk mengambil 3 hidangan sayur sehari. 1 hidangan bersamaan dengan setengah cawan sayur. Jadi, pelbagaikan warna sayur-sayuran anda untuk mengelakkan kebosanan.

 

  • Ayam / Daging / Makanan laut

Kurangkan makan daging merah. Lebihkan makan ikan. Antara ikan yang boleh dipilih adalah salmon dan mackerel. Buang lemak dan kulit ayam sebelum memasak menu kegemaran anda.

Tips: Pilih ayam organik atau ayam yang tidak disuntik hormon.

 

  • Beras dan pasta

Pilihan yang sihat semestinya beras perang dan juga pasta gandum penuh.

Tips untuk bertukar ke beras perang:

Tambah sedikit beras perang dan masak bersama beras putih. Bila anda dah serasi dengan rasa dan tekstur beras perang, anda boleh kurangkan bahagian beras putih.

 

  • Snek

Sebagai kudapan sementara menunggu waktu makan, anda boleh memilih snek berikut:

  1. kraker gandum penuh
  2. buah-buahan kering seperti aprikot, kismis dan prun
  3. kekacang seperti gajus, walnut dan almond
  4. biji bunga matahari

Tips: pilih kekacang yang dipanggang dan tidak dicampur garam

 

Pastinya kita ingin menikmati hidup ni dengan gembira bersama anak cucu sehingga ke akhir hayat. Jadi, jagalah kesihatan dengan mengamalkan tabiat pemakanan yang baik. Pemilihan makanan yang sihat juga akan mengurangkan risiko terkena penyakit kronik seperti diabetes dan darah tinggi.

 

Jom ubah tabiat pemakanan demi kesihatan kita!

Live life to the fullest!

Resveratrol Mengurangkan Sakit Sendi Dan Lutut

Assalamualaikum

Resveratrol merupakan sejenis polifenol yang dihasilkan oleh tumbuhan sebagai pertahanan tumbuhan tersebut untuk melawan serangan penyakit.

 

Di bawah adalah 5 sumber makanan yang mengandungi Resveratrol yang paling hebat.

Sumber: Preventdisease.com

Selain daripada itu, Resveratrol juga boleh ditemui dalam Polgyganum Cuspidatum dan juga wine merah yang dihasilkan daripada anggur merah.

 

Bagaimanakah nak dapatkan sumber Resveratrol yang halal di Malaysia?

Anda boleh mencuba supplemen Vivix Shaklee yang kaya dengan Resveratrol. Salah satu daripada 4 bahan utama Vivix adalah Polyganum Cuspidatum.

Ia juga disahkan halal oleh Islamic Services of America (ISA).

 

Benarkah Resveratrol membantu kurangkan sakit lutut dan sendi?

Ada banyak feedback positif daripda pengamal supplemen Resveratrol Shaklee. Ros kongsikan satu testimoni yang pasti mengujakan anda terutamanya jika mak ayah anda berbadan besar.

Testimoni 1:

Selain sakit lutut yang diderita oleh si emak hilang, berat si emak juga turun. Badan rasa lebih ringan daripada sebelum ni. Wow..

Ini adalah bonus kerana satu cara nak kurangkan sakit lutut adalah dengan mengurangkan berat badan.

Sekarang si emak dah boleh solat tanpa sebarang masalah lagi. Turun naik tangga pun dah ok.

 

Testimoni 2:

Berdasarkan perbualan di atas, penderita sakit sendi sudah boleh solat seperti biasa setelah seminggu mengamalkan supplemen Resveratrol.

Beliau juga sudah boleh berjalan dan buat kerja rumah.

 

Boleh percaya ke supplemen Resveratrol ni bagus?

Oklah. Ros kongsikan pandangan seorang professor mengenai produk Shaklee.  Seorang professor perlukan bukti saintifik bukannya testimoni semata-mata.

Mudah-mudahan terbuka hati anda untuk mencuba Vivix.

Kenapa Professor ni terlalu setia dengan Shaklee?

  • Dia bukan jenis mudah percaya
  • Sebagai ahli akedemik, dia mahukan bukti saintifik, baru berani guna
  • Tapi, bila kajian Landmark Study dah buktikan vitamin Shaklee jauh lebih hebat daripada jenama lain, takde sesiapa boleh argue

Tak sabar nak berikhtiar dengan Vivix?
Segera whatsapp Ros di 019-367 3245.

Jatuh Katil Punca Sakit Lutut

Assalamualaikum

Berpesan-pesanlah pada mak ayah dan datuk nenek kita agar berhati-hati semasa bangun dari katil.

 

Malang tidak berbau. Kemalangan boleh juga berlaku di rumah malah berlaku di bilik tidur.

 

Jadi, bangunlah perlahan-lahan dari katil sebaik terjaga dari tidur.

 

Ros nak kongsikan satu cerita di mana seorang makcik ni mengalami sakit lutut akibat jatuh katil.

Bila sakit lutut, nak solat pun susah. Terpaksa solat duduk. Duduk terlalu lama pun mengundang rasa sakit. Berdiri terlalu lama pun tak boleh.

 

Seksanya..

 

Ditambah lagi dengan usia mereka yang dah lanjut, proses pemulihan akan mengambil masa.

 

Makcik ni ada ambil supplement kalsium untuk kuatkan tulang. Tapi sakit lutut tetap ada.

 

Suatu hari, anaknya terfikir untuk beri maknya supplemen yang kaya dengan Resveratrol pula.

 

Berdasarkan pengetahuan anaknya, Resveratrol ni sangat power kerana boleh memperbaiki sel-sel yang rosak.

 

Walaupun mahal, anaknya tetap usaha ikhtiarkan beri supplemen tersebut kepada maknya.

 

Syukur Alhamdulillah, selepas 2 minggu, makcik tu kembali aktif seperti biasa. Tak sangka supplemen Resveratrol tu banyak membantu.

 

Anda boleh tengok sendiri perkongsian daripada si anak:

*** Disclaimer: Ini adalah perkongsian peribadi pengguna setelah berikhtiar dengan Vivix. Hasilnya mungkin berbeza bagi setiap individu. Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendignos, merawat, menyembuhkan serta mencegah penyakit.

 

Suatu hari mak bagitau yang mak sakit lutut. Puncanya sebab mak jatuh katil. Umur mak dah 70-an maka proses pemulihan tu makan masa.

Mak dah consume Ostematrix ( supplemen kalsium ) tapi sakit masih belum surut.

Entah macam mana satu hari Allah ilhamkan “Apa kata suruh mak try Vivix ( supplemen Resveratrol )”. Padahal sebelum ni paling elak nak ambil tau pasal Vivix sebab paling mahal.

Tapi di sebalik harga tu tersorok keberkesanannya.

Alhamdulillah lepas consume 2 minggu, sakit lutut mak dah hilang dan mak aktif seperti sediakala.

 

Anda boleh juga baca Cara Kurangkan Sakit Lutut sekiranya sakit lutut mak ayah anda belum reda.

 

Berdasarkan perkongsian di atas, supplemen Resveratrol iaitu Vivix membantu memberi tenaga kepada warga emas dan melegakan sakit lutut.

Mahu dapatkan Vivix?

Hubungi terus Ros di 019-367 3245. Usah biarkan sakit lutut menyukarkan mak ayah anda beribadah kepada Allah.

Cara Kurangkan Sakit Lutut Agar Boleh Berjalan Seperti Biasa

Assalamualaikum

 

Masalah sakit sendi dan lutut tidak asing lagi di kalangan warga emas. Dah biasa sangat kita dengar rintihan mak, ayah dan mertua yang mengadu sakit lutut. Kesian sangat..

 

Tak larat nak berjalan ke masjid. Padahal masjid 100 m je dari rumah. Macam manalah nak pergi melawat anak cucu di negeri lain.

 

Kalau melawat cucu, mereka lebih suka duduk di rumah melayan cucu. Sesekali nak juga anak menantu bawa mak ayah berjalan-jalan di bandar.

 

Yelah.. bukan selalu mak ayah datang. Tapi, apakan daya.. sakit lutut membatasi pergerakan mak ayah.

 

Sama juga jika kita yang masih muda ni kalau sakit lutut. Banyak aktiviti harian terjejas. Boleh mengganggu prestasi kerja kalau tidak dirawat.

 

Beginilah keadaan lutut yang sihat dan lutut yang mengalami masalah.

3 Punca Utama Sakit Lutut

  1. Obesiti – berat badan berlebihan akan meningkatkan tekanan pada lutut
  2. Otot lemah – sendi pernah tercedera sebelum ini akibat kemalangan ataupun semasa bersukan
  3. Penuaan – semakin kita berusia, kesihatan tulang dan sendi semakin terjejas

 

Cara-cara kurangkan sakit lutut

  1. pakai tongkat untuk kurangkan tekanan pada lutut
  2. bersenam untuk memperbaiki tulang dan menjadikan sendi semakin fleksibel
  3. kurangkan berat badan sehingga mendapat berat badan ideal
  4. tuam sekeliling lutut dengan pek sejuk untuk kurang sakit dan bengkak atau dengan pek panas untuk legakan otot dan tingkatkan peredaran darah
  5. ambil supplemen yang kaya dengan Resveratrol dan amalkan juga Collagen Powder

 

Bagaimana Resveratrol dan Collagen membantu kurangkan sakit lutut?

Resveratrol membantu mengatasi keradangan pada sendi serta mencegah kerosakan pada tulang rawan. Ia juga membantu memperbaiki dan mengekalkan fungsi sendi yang sihat. Anda boleh amalkan Vivix Shaklee yang kaya dengan Resveratrol.

 

Collagen pula amat penting untuk memperbaiki dan mengekalkan tisu-tisu lembut di sekitar sendi. Jadinya, tiada lah bunyi krup krap krup krap setiap kali anda bergerak.

 

Berkesan ke supplemen Resveratrol daripada Shaklee ni?

Sebenarnya Vivix bukannya ubat untuk proses penyembuhan tau. Tetapi Vivix adalah supplemen atau vitamin untuk cukupkan nutrisi yang kurang.  Kita hanya berikhtiar untuk kurangkan sakit lutut ni. Selebihnya, kerja Tuhan.

 

Namun melalui pengalaman pengguna, Alhamdulillah ramai yang menunjukkan feedback dan respon yang positif. Jom lihat feedback daripada beberapa orang pengamal Vivix.

 

Testimoni 1:

 

Testimoni 2:

 

Anda boleh lihat testimoni lain di sini:

Sakit Lutut Akibat Jatuh Katil

Sakit Lutut dan Sendi Menyukarkan Solat dan Turun Naik Tangga

 

Doktor pun cakap supplemen Shaklee ni bagus.

 

Tak salah berikhtiar dengan supplemen yang kaya dengan Resveratrol untuk kurangkan sakit lutut.

 

Harga Vivix hanya RM 475 sebotol. Sekotak Collagen pula berharga RM 298. Pastinya ini pelaburan kesihatan yang menguntungkan berbanding berdiam diri tanpa sebarang usaha seolah-olah sakit lutut tidak mengganggu hidup ibu bapa anda.

 

Ros doakan anda mendapat manfaat daripada perkongsian ini.

 

Anda boleh terus buat pembelian untuk sebotol Vivix dan sekotak Collagen melalui button ORDER NOW di bawah.

Jika anda ada sebarang pertanyaan, boleh lah hubungi Ros di 019-367 3245. Ros sedia membantu. 🙂