Pencuci Muka Youth Tiada Buih?

Biar betul pencuci muka takde buih?

Baru beberapa hari Ros memakai pencuci muka Youth ni.

Dah terbiasa dengan pencuci muka Nutriwhite yang picit sikit pun dan menghasilkan buih yang banyak, lain pulak dengan pencuci muka Youth ni.

Kat kotak pun dah tulis soap-free, memang betul takde buih langsung.

Masa mula-mula cuci muka tu macam tak puas pula cuci sebab takde buih. 😂 Tapi Ros teruskan juga urut-urut muka macam cuci muka.

Lepas dah bilas, wahhhh.. Tak rasa tertarik pun kulit. (Sebenarnya sebelum jumpa Nutriwhite, kebanyakan pencuci yang Ros guna, semuanya buat kulit rasa tertarik. Tegang yang memedihkan.)

Sama macam Nutriwhite, pencuci Youth pun buat kulit Ros tak pedih lepas dicuci. Pegang pun rasa lembut je.

Ros dah mula jatuh hati dengan Youth. ❤️
Kalau korang pakai Youth, confirm jatuh cinta dengan Skincare baru ni juga.

Walaupun baru keluar, tapi Youth ni dah di-Patent-kan dan dah dikaji selama 8 tahun.

Lepas dah betul-betul terbukti berkesan, baru dipasarkan. 😍

Yakinlah bila korang guna Youth.

Shaklee Effect Ros Ahmad

SHAKLEE EFFECT Ros Ahmad ☺️

Petang ni Ros Nak kongsikan satu Shaklee Effect Ros.

Untuk pengetahuan anda, Ros dah amalkan Shaklee sejak 2012 lagi.

Shaklee effect yg paling best Ros rasa adalah pada kulit Ros.

Kesan positif yang Ros dapat:
💐Jerawat jarang naik
💐Kulit tak kusam
💐Kulit nampak glowing

Dulukan, masa study a-level Ros balik kampung, mak mesti tanya kenapa lah tak pakai bedak. Muka nampak berkilat. 😂

Baru-baru ni, Ros balik kampung, mak tanya Ros makan apa, kulit elok je. Masa tu tengah sembang-sembang dengan adik-beradik perempuan yang lain.

Semestinya Ros amalkan Shaklee iaitu makan vitamin Shaklee dan juga pakai Skincare Nutriwhite.

Sebelum kenal Nutriwhite, Ros pakai skincare lain. Pakai pencuci muka je masa tu. Tapi tak serasi dengan kulit Ros.

Jadi, Ros tak pakai apa-apa Skincare. Pada pendapat Ros, baik tak pakai apa-apa Skincare supaya Ros tak rosakkan kulit Ros dengan lebih teruk.

Sekarang, Alhamdulillah. Ros suka dengan kulit Ros sekarang. ❤️

Ros ikhlas nak bantu mereka yang ada masalah kulit macam jerawat, jeragat dan kulit kusam.

Jika anda nak dapatkan konsultasi untuk masalah kulit anda, bolehlah hubungi Ros di 019-367 3245.

Rutin Penjagaan Kulit Wajah Yang Paling Asas

Assalamualaikum

Setiap hari wajah kita terdedah kepada debu dan kotoran. Biasanya tengahari pun dah boleh rasa betapa melekitnya kulit di muka.

Pada hari yang panas, muka berpeluh dan jadi terlalu berminyak. Nak pegang kulit sendiri pun tak nak kan.

Waktu tengahari digalakkan cuci muka dengan pencuci muka terutamanya mereka yang kulit jenis berminyak.

Ada 3 perkara asas nak jaga kulit muka.

1. Cuci muka
2. Lembapkan kulit
3. Lindungi kulit

Ok. Ros terangkan dengan lanjut setiap langkah ye.

Rutin Penjagaan Kulit Yang Paling Asas

Langkah 1:
Cuci muka dengan pencuci muka yang sesuai dengan jenis kulit anda. Jika kulit anda berminyak, guna pencuci untuk ‘oily skin’.

Ada sesetengah pencuci muka mengeringkan kulit. Ada juga yang memedihkan kulit. Carilah yang serasi dengan kulit anda.

Langkah 2:
Selepas cuci muka, anda digalakkan pakai toner untuk tutup balik pori-pori yang terbuka. Kalau tak tutup, kotoran boleh masuk balik. Boleh timbul whitehead dan blackhead nanti.

Selepas pakai toner, bolehlah disapu pelembap untuk melembapkan balik kulit anda.

Langkah 3:
Melindungi kulit dengan pelindung UV yang mengandungi SPF 15. Kalau SPF 15, kulit akan dilindungi selama 4 jam.

Bagi Ros, pelindungan selama 4 jam ni ok je sebab kita boleh sapu 2 kali pada waktu siang. Sapuan pertama sebelum keluar rumah pergi kerja. Lepas tu, sapuan kedua selepas sudah solat zohor.

Itulah serba sedikit rutin penjagaan wajah yang perlu anda amalkan setiap hari.

Dah tahu pasal Skincare yang boleh meremajakan kulit sehingga 10 tahun lebih muda?

Jika belum, teruskan membaca entri Ros yang ni >> Skincare Youth.

CoQ10 Jadikan Kulit Lebih Berseri?

Assalamualaikum

CoQ10 biasa dikaitkan dengan kesihatan jantung. CoQ10 banyak ditemui di jantung kita kerana jantung kita berkerja keras sepanjang masa tanpa henti untuk mengepam darah ke seluruh badan.

Jadi, supplemen CoQ10 banyak diambil oleh mereka yang ada masalah jantung.

Sebenarnya CoQ10 boleh juga diambil oleh mereka yang ingin memperbaiki masalah kulit seperti berkedut dan juga kusam.

Ros ada ceritakan kenapa kulit kita cepat berkedut di entri sebelum ini.

Selain pertambahan usia, faktor persekitaran seperti kerap terdedah kepada sinaran uv, merokok, stress boleh menjadikan kulit cepat berkedut.

Satu cara nak lindungi kulit adalah dengan supplemen CoQ10. Ia bertindak sebagai pelindung dari sinaran uv.

Sebenarnya, di bawah lapisan kulit kita ada komponen CoQ juga. Bila kita ambil supplemen CoQ10 ni, ia akan beri tenaga kepada sel-sel kita untuk baiki dan hasilkan sel-sel baru dengan lebih cepat.

CoQ-Trol Plus dalam gambar di atas merujuk kepada CoQ10 Shaklee yang telah ditambahbaik formulanya.

Perkataan Trol datang daripada  Resveratrol iaitu antioksidan yang sama macam dalam Vivix.

Jadi, CoQ-Trol Plus ni tak kurang hebatnya dalam menjadikan kulit anda cantik berseri.

Kesimpulannya, pengambilan CoQ-Trol Plus menjadikan:

❤️ kulit kita lebih tegang dan kurang kedutan

❤️ Tekstur kulit lebih lembut

❤️ Memelihara keanjalan kulit

❤️ Kulit lebih muda dan sihat

Jika anda berminat nak dapatkan CoQ-Trol Plus dan vitamin kecantikan lain, bolehlah hubungi Ros di 019-367 3245.

Punca Kulit Cepat Berkedut

Assalamualaikum

Masalah kedutan sangat ditakuti oleh kaum wanita. Bukan tidak mahu tua. Tetapi tidak mahu nampak tua sebelum masanya.

Kalau anda baru berumur 30-an, tetapi dikatakan umur 40-an dah, mesti panas kan hati.

Ish.. dia ni.. umur aku baru 30 lebih lah. Sampai hati, dia kata aku umur 40 dah.

Boleh jadi apa yang dikomen orang tu betul. Ada garis-garis halus di dahi anda. Tepi mata pun nampak juga garis-garis halus.

Nak tahu kenapa kulit cepat berkedut?

Jom Ros kongsikan beberapa punca kulit cepat berkedut.

 

1. Penurunan penghasilan Collagen dalam badan

Di bawah kulit kita, terdapat 2 jenis protein iaitu collagen dan elastin. Kedua-duanya penting untuk keanjalan kulit, elakkan kedutan dan garis halus.

Collagen menyokong struktur kulit kita. Elastin membuatkan kulit kita elastik. Maksudnya, bila kita tekan, kulit kita bounce balik ke keadaan asal.

Seiring dengan pertambahan usia, penghasilan collagen oleh badan kita semakin menurun terutamanya bila masuk umur 30-an. Garis-garis halus di tepi mata, di hujung bibir mula muncul.

 

2. Sinaran ultraviolet

Pendedahan berterusan kepada sinaran ultraviolet (UV) juga boleh membuatkan kulit cepat berkedut. UV merosakkan struktur collagen dan elastin di bawah kulit.

Umpama binaan blok batu-bata (collagen dan elastin) dimusnahkan. Tiada lagi bumbung (kulit anjal) yang tegap melindungi isi rumah.

Jadi, lindungi kulit anda daripada sinaran uv. Pakailah baju lengan panjang dan pakai topi jika perlu keluar di bawah sinaran matahari.

 

3. Merokok

Terlalu banyak kesan buruk daripada tabiat merokok ini. Ia boleh menjadikan kulit anda kering seterusnya cepat berkedut.

 

Di entri seterusnya, Ros akan kongsikan bagaimana nak elakkan penuaan pramatang ini.

10 Bahan Toksik Berbahaya Dalam Produk Skincare

Assalamualaikum

Sambil-sambil korang minum petang ni, Ros nak kongsikan mengenai bahan kimia yang ada dalam Skincare.

Sebelum tu, Ros nak tanya, korang check dulu tak list ingredient masa ambil pencuci muka sebelum letak dalam bakul shopping korang?

Atau ambil je tak payah check sebab produk tu femes sangat, ramai orang yang guna?

Jangan..

Semak jika mengandungi 10 bahan kimia ni.

1. Parabens
2. Benzyol Peroxide
3. Hydroquinone
4. Triclosan
5. Resorcinol
6. Petroleum
7. Phthalates
8. Methylisothiazolinone
9. Oxybenzone
10. Artificial dyes and synthetic colors

Demi kesihatan diri kita, lepas ni rajin-rajinkan diri belek ingredient skincare sebelum beli. Bukan pencuci muka je, toner, sunblock, pelembap dan lipstick pun sama juga.

Ada je Skincare yang bebas daripada bahan kimia kat atas tu. Kena rajin cari je. ☺️

Dalam gambar kat bawah, berapa banyak perkataan ‚extract’ yang korang jumpa?

Ada jumpa bahan kimia yang Ros senaraikan di atas?

Gula Punca Muka Nampak Tua?

Assalamualaikum

GULA PUNCA MUKA NAMPAK TUA?

Ya. Itulah kebenarannya.

Siapa sangka gula putih yang kita letakkan dalam makanan dan minuman kita setiap hari tu boleh sebabkan muka nampak tua dari usia sebenar.

 

Unit terkecil tubuh kita adalah sel. Protein pula merupakan makanan kepada sel-sel badan kita. Ini termasuklah sel kulit kita.

Jika sel-sel kulit kita mendapat protein yang cukup, kulit kita akan jadi sihat dan cantik.

Tetapi bila gula bertindak balas dengan protein, akan terbentuklah Advanced Glycation End-products (AGE) yang mengeraskan struktur sel-sel kulit kita.

Jadi, kulit hilang keanjalannya dan tidak tegang lagi. Sebab tu muka nampak cepat tua. Umur baru 30-an dah nampak macam 40-an.

Nak nampak awet muda, kena lah hindari gula putih.

Lepas ni, jomlah kita kurangkan pengambilan gula dalam makanan dan minuman.💪🏻

Nak elak terus gula,macam tak logik pula kan kalau dah bertahun-tahun minum air manis. Petang-petang pula makan kuih-muih yang manis-manis. Kan..

Jadi, kita mula dengan kurangkan kuantiti. 😊

Kalau anda dah biasa minum teh tarik untuk sarapan dan minum petang, kurangkan kepada minum masa sarapan je.

Lepas tu, kurangkan daripada minum setiap hari kepada 4 kali seminggu sahaja.

Lama-lama mesti boleh, minum teh tarik seminggu sekali je. Buat yang kurang manis tau. ☺️

Lebihkan kemanisan dalam senyuman. Barulah tak nampak tua sebelum usia.

Bolehkan kurangkan gula lepas ni?

Senarai Makanan Yang Kaya Dengan CoQ10

Assalamualaikum

Badan kita memerlukan pelbagai nutrisi agar ia dapat berfungsi dengan optimum. Sebaik-baiknya, pastikan badan anda mendapat cukup protein kerana protein merupakan makanan kepada sel-sel badan kita.

Untuk tingkatkan sistem imunisasi badan, anda boleh ambil Vitamin C sebagai antioksidan setiap hari.

Selain itu, bagi anda yang kerap rasa letih dan lesu, kulit kendur dan kusam, anda dicadangkan untuk ambil makanan yang kaya dengan CoQ10.

Apa Itu CoQ10?

CoQ10 merupakan nutrisi yang membantu meningkatkan tenaga sel serta melindungi sel-sel badan daripada radikal bebas yang berbahaya.

Badan kita boleh menghasilkan CoQ10 sendiri. Tetapi seiring peningkatan usia, penghasilan CoQ10 semakin menurun.

Jom Ros kongsikan senarai makanan yang kaya dengan CoQ10.

1. Salmon
2. Tuna
3. Telur
4. Brokoli
5. Bayam
6. Bunga kobis
7. Kekacang
8. Oren
9. Strawberi

Saranan harian CoQ10 adalah sebanyak 100 mg sehari.

Jika anda tidak mampu dapatkan COQ10 melalui makanan sehari, anda boleh topup dengan pegambilan supplemen CoQ-Trol Plus daripada Shaklee.

Kebaikan Coenzyme Q10 Shaklee Yang Terbaru

Assalamualaikum

Seperti yang Ros tulis di entri sebelum ini, produk CoQ10 Shaklee kini dikenali sebagai CoQ-Trol Plus yang didatangkan bersama Resveratrol.

Formula baru CoQ10 ni ternyata punya lebih banyak kebaikan berbanding formula lama.

Jom Ros kongsikan kebaikan coenzyme Q10 Shaklee yang terbaru ini.

1. Tingkatkan tenaga

2. Tingkatkan peredaran darah

3. Menjaga kesihatan kulit

4. Tingkatkan kesuburan

5. Tingkatkan kecerdasan minda

 

Ros akan kongsikan dengan lebih details di entri seterusnya.

Jadi, anda yang nak kurangkan keletihan, nak jaga kesihatan jantung, nak  dapatkan kulit yang lebih tegang, nak tingkatkan peluang untuk hamil atau nak tajamkan minda, pastikan anda ambil supplemen CoQ-Trol Plus Shaklee.

Satu kapsul sahaja diperlukan iaitu 100mg CoQ10 untuk badan anda berfungsi dengan optimum.

Jika anda nak dapatkan CoQ-Trol Shaklee boleh terus whatsapp Ros di www.wasap.my/60193673245/OrderCoQTrol.

Promosi Shaklee Bulan Januari 2018

Assalamualaikum

Menariknya bulan Januari ni ada promosi hebat untuk produk minyak ikan Shaklee dan juga Coq-Trol Plus yang telah diperbahrui formulanya.

Promosi pertama adalah Omega Guard Shaklee. Minyak ikan tulen yang melalui proses penyulingan sebanyak 3 kali untuk memastikan ianya betul-betul tulen dan bebas merkuri.

Beli 3 botol Omega Guard, anda dapat 5% diskaun.

Siapa perlukan Omega Guard?

❤️ Ibu hamil, Ibu Berpantang dan Ibu Menyusu
❤️ Mereka yang nak turunkan berat badan
❤️ Mereka yang nak turunkan tahap Kolestrol dalam badan
❤️ Mereka yang kerap sakit lutut dan tumit
❤️ Kanak-kanak yang sedang membesar

Seterusnya, bulan Januari ini Shaklee telah membawa masuk Coq-Trol Plus yang ditambah dengan Resveratrol. Dengan sistem penyerapan minyak zaitun yang telah dipatenkan, Coq-Trol Plus lebih mudah diserap oleh badan.

Siapa perlukan Coq-Trol Plus?

❤️ Mereka yang ingin menambahkan tenaga
❤️ Mereka yang aktif bersukan
❤️ Mereka yang ingin menjaga kesihatan jantung
❤️ Mereka yang ingin memiliki kulit yang cantik
❤️ Mereka yang sedang ikhtiar untuk mendapatkan anak

Untuk order produk di atas atau mana-mana produk Shaklee, anda boleh whatsapp Ros dengan klik link ini:
www.wasap.my/60193673245