5 Tips Dapatkan Kulit Yang Lembut

Assalamualaikum

Kecantikan wajah adalah impian semua wanita. Nak cantik, kenalah berusaha untuk dapatkannya. Orang yang dah ada kulit yang cantik juga, perlu menjaganya agar kecantikan kulit terpelihara.

Jom.. Ros kongsikan cara untuk dapatkan kulit yang lembut yang anda boleh cuba di rumah.

 

5 Tips Dapatkan Kulit Yang Lembut

 

Minum Air

Anda perlu minum air sekurangnya 2-3 liter air setiap hari. Minum air masak tau. 2 liter ini tidak termasuk jus atau minuman manis.

  • Kebaikan: Air membantu untuk singkirkan toksin daripada badan anda

 

Tomato:

  • Ambil sebiji tomato dan blend halus
  • sapu di wajah anda dan biarkan selama 10 minit
  • bilas dengan air yang bersih
  • kalau ada jerawat, sapu dan biarkan selama satu jam dan bilas
    • Kebaikan: melembutkan kulit, mengecilkan pori-pori wajah, mengecutkan jerawat

 

Madu:

  • sapu madu di seluruh wajah
  • biarkan selama 10 minit
  • bilas dengan air sejuk
    • Kebaikan: melembutkan kulit

 

Daun Lidah Buaya

  • ambil gel lidah buaya
  • sapu di seluruh wajah
  • bilas dengan air suam
    • Kebaikan: mengekalkan kelembutan kulit, memudarkan jerawat

Betik

  • lenyek beberapa ketul betik yang masak ranum
  • sapu di seluruh wajah
  • biarkan selama 15 minit
  • bilas dengan air suam
    • Kebaikan: melembutkan kulit, menanggalkan sel-sel kulit yang mati

 

Mudah bukan?

Bolehlah anda cuba rawat wajah anda dengan bahan-bahan di atas. Kos rawatan di rumah ini juga murah.

Selain daripada itu, amalkan juga rutin penjagasn wajah yang sesuai dengan kulit anda. Kalau anda belum tahu kulit anda jenis apa, bolehlah baca entri ini >> Cara Nak Tentukan Jenis Kulit Muka.

Pssst.. ada satu lagi tips nak dapatkan kulit lembut. Baca entri >> Rahsia Nak Dapatkan Kulit Yang Lembut ­čÖé

Rahsia yang bukan lagi rahsia.

Rahsia Nak Dapatkan Kulit Yang Lembut dan Tidak Kering

Assalamualaikum

Tak kira lelaki atau perempuan, semua orang tak menggemari kulit yang kering dan kasar.

Kulit yang kering juga kerap menggelupas. Nak pegang pun tak best, kan.

 

Jadi bagaimana nak mendapatkan kulit yang lembut dan lembap?

Selain memastikan pengambilan air cukup setiap hari iaitu 2-3 liter, anda juga boleh mengambil supplemen untuk bekalkan nutrisi kepada kulit anda.

Supplemen yang dicadangkan ini tiada bahan kimia berbahaya. Ianya selamat dan semulajadi.

Jom tengok testimoni Puan Fazira Aziz yang gembira dan berpuas hati dengan kulitnya selepas mengamalkan supplemen tinggi Resveratrol ini.

Testimoni 1:

Dah masuk botol ke 2 Vivix. Obvious part dengan kulit saya, moist dan nampak halus je especially kat kulit wajah. Ira juga try makan untuk rambut sebab gugur banyak. Even tak buat treatment, dah kurang gugur. Alhamdulillah. Senang makan Vivix ni sebab sekali suap je untuk total wellness.

Bagaimana Supplemen Resveratrol membantu dalam kesihatan kulit?

Resveratrol merupakan antioksidan semulajadi yang banyak ditemui dalam kulit anggur gelap. Untuk pengetahuan anda, Resveratrol dalam Vivix adalah 10 kali ganda berkuasa berbanding produk Resveratrol yang lain. Ini telah dibuktikan dalam ujian klinikal.

Untuk kulit kelihatan muda, kulit kita memerlukan collagen dan elastin. Akan tetapi collagen dan elastin banyak dirosakkan oleh radikal bebas dari persekitaran kita seperti pencemaran udara dan juga sinaran uv yang tinggi.

Di sinilah peranan Resveratrol- meneutralkan kerosakan akibat radikal bebas ni. Jadi, collagen yang dihasilkan dapat menyokong struktur kulit kita. Collagen juga penting dalam penggantian sel-sel yang mati dengan sel-sel baru.

Dengan pengambilan supplemen Resveratrol yang konsisten, kulit akan lebih lembap, tidak kasar dan lebih anjal.

 

Ros nak kongsikan satu lagi testimoni untuk tatapan anda.

Testimoni 2:

Berdasarkan perbualan di atas, pengguna Vivix ini gembira kulitnya bertambah cantik. Bukan diri dia sendiri je yang perasan. Orang sekeliling terutamanya Encik Suami pun perasan. Siap puji lagi.

Rasa macam nak berjoget je bila si dia memuji yang kulit kita makin cantik kan. Memang kita nak cantik untuk suami seorang je kan. ­čÖé

Teruja dah nak dapatkan Vivix? Hehe.

 

Berapa Harga Vivix dan Bagaimana Nak Dapatkan Vivix?

Sebotol Vivix berharga RM 475 untuk kegunaan sehingga 2 bulan. Anda boleh order terus hari ini dengan klik di sini >> ORDER NOW.

Untuk penjimatan hebat, Ros cadangkan anda dapatkan terus Twinpack Vivix. Dengan Twinpack Vivix, anda layak mendapat keistimewaan berikut:

  • Pembelian Vivix pada harga ahli
  • Penghantaran PERCUMA ke seluruh Malaysia
  • Keahlian Shaklee PERCUMA
  • Cash Bonus pada bulan berikutnya

Tak sabar nak memiliki kulit yang lembut dan lembap ?

Kenalah hubungi Ros di 019-367 3245┬ásekarang juga. ­čÖé

Cara Nak Tentukan Jenis Kulit Muka

Assalamualaikum

Tahukah anda pemilihan produk penjagaan kulit bergantung kepada jenis kulit yang anda miliki? Sebab itu, pengeluar produk kecantikan akan melabel produk mereka samada sesuai untuk kulit jenis berminyak, normal dan sebagainya.

Secara umumnya, terdapat 4 jenis kulit muka iaitu kulit jenis normal, jenis berminyak, jenis kering dan kulit kombinasi.

Jika anda belum tahu jenis kulit anda, anda boleh buat 4 langkah mudah ini untuk tentukan jenis kulit anda.

Cara Tentukan Jenis Kulit Muka

 

1. Cuci muka dengan pencuci muka yang lembut dan lap kering dengan tuala muka yang bersih.

2. Tunggu sehingga sejam. Elakkan memegang muka dan memakai apa-apa produk penjagaan wajah dalam tempoh ini.

3. Ambil tisu dan tekap-tekap lembut di muka.

4. Tentukan jenis kulit muka anda berdasarkan ciri-ciri di bawah:

  • pori tidak jelas kelihatan
  • tidak berminyak
  • tidak menggelupas
  • lembut

Jika kulit anda selepas sejam memiliki ciri-ciri di atas, anda memiliki kulit jenis normal.

Seterusnya,

  • tisu kelihatan berminyak
  • pori nampak besar
  • kulit muka berkilat

Ciri-ciri di atas menunjukkan anda memiliki kulit jenis berminyak.

Yang ketiga,

  • kulit menggelupas
  • kulit tegang
  • pori kecil

Ciri-ciri ini menunjukkan kulit anda jenis kering.

Yang terakhir,

Jika kulit anda mempunyai kombinasi ciri-ciri di atas, anda memiliki kulit kombinasi. Untuk kulit kombinasi, kebiasaannya bahagian T-zone adalah berminyak. Bahagian lain sama ada jenis normal atau kering.

 

Boleh rujuk gambar di bawah untuk gambaran yang lebih jelas.

Dah tahu kulit anda jenis apa?

Selepas menentukan kulit anda jenis apa, senanglah anda nak pilih produk penjagaan wajah yang sesuai. Setiap jenis kulit, lain cara penjagaannya.

Bagi yang ada masalah jerawat, bolehlah baca entri Ros sebelum ini >> Cara Hilangkan Jerawat Dengan Cara Yang Selamat.

Penting untuk kita jaga kulit agar tidak nampak tua sebelum masanya.

Kenapa Kulit Boleh Berkedut Dan Tidak Anjal?

Assalamualaikum

Kulit kita terdiri daripada 3 lapisan iaitu epidermis, dermis dan lemak subcutaneous.

Lapisan yang berkedut itu adalah daripada lapisan dermis.

Sebelum tu, Ros terangkan dahulu mengenai lapisan yang paling atas sekali iaitu lapisan epidermis. Ia bertanggungjawab untuk melindungi kita daripada benda-benda di persekitaran kita seperti debu dan habuk.

Dermis merupakan lapisan yang tengah yang terdiri daripada salur darah, liang peluh, kelenjar minyak. Ia juga membantu kita merasa benda kerana deria sentuhan terletak di sini.

Terdapat 2 jenis protein di lapisan dermis iaitu collagen dan elastin. Kedua-duanya penting untuk keanjalan kulit, elak kedutan dan garis halus.

Seiring dengan pertambahan usia, penghasilan collagen oleh badan kita semakin menurun terutamanya bila masuk umur 30-an.

Faktor sekeliling seperti pemakanan dan pencemaran juga menyumbang kepada penurunan keupayaan badan untuk hasilkan collagen.

Elastin pula akan buatkan kulit kita elastik atau fleksibel. Elastin menyokong struktur kulit kita. Kekurangan protein elastin akan membuatkan kulit kita kendur dan tidak anjal.

Jadi, kedua-dua protein ini sangat penting untuk memastikan kulit kita tegang dan tidak berkedut.

Mesti anda taknak kulit berkedut kan.. Pastikan anda mengambil cukup protein setiap hari.

Ok, seterusnya lapisan yang ketiga.

Lapisan kulit yang paling bawah adalah lapisan lemak subcutaneous. Lapisan lemak ini penting untuk kawal suhu badan kita serta melindungi organ-organ penting.

Walaupun bagaimana pun, terlalu banyak lemak subcutaneous pun tak bagus juga.

Sesiapa yang perutnya buncit tu, teballah lemak subcutaneousnya. Di entri lain, Ros cerita pasal lemak subcutaneous ya.

Ingat pesan Ros pasal protein tadi tau kalau nak kulit anjal dan tiada kedutan.

Sekarang Kulit Berseri Tanpa Jerawat

Assalamualaikum

Cik adik ni ada masalah jerawat sejak dari zaman sekolah lagi.

Seperti yang kita tahu, masa remaja hormon tak stabil. Kelenjar minyak keluarkan banyak sebum. Sebum ni fungsinya untuk melembapkan kulit.

Tetapi bila banyak sangat sebum, kulit muka kelihatan berminyak sangat.

Sebum yang terlalu banyak ditambah lagi dengan kotoran dan debu yang melekat di wajah akan menyebabkan liang roma tersumbat.

Bila bakteria penyebab jerawat datang, jerawat jadi makin merah dan membengkak.

Stress betul adik ni bila jerawat naik seketul di pipi kanan. Belek pula pipi kiri, ada jerawat tak. Tak puas hati lagi, belek pula dahi ada jerawat tak kat situ.

Akhirnya, dari jerawat ada kat pipi kanan je, jerawat merebak ke bahagian dahi pula. Tu sebab tangan suka sangat pegang-pegang muka.

Bila dah masuk 20-an ni, adik ni ada kesedaran untuk atasi masalah jerawat yang dihadapi tu. Dia rasa malu sangat tengok muka sendiri. Rasa menyesal picit jerawat dan pegang-pegang muka masa sekolah dulu.

 

Adik ni ternampak iklan kat bawah ni- KULIT BERSERI TANPA JERAWAT

Dulu, muka saya penuh jerawat. Rasa malu sangat nak jumpa orang.

Kemudian saya jumpa produk Shaklee, ESP, Vitamin C, Vivix dan konsisten makan.

Sekarang kulit saya bersih, rasa lebih yakin. Happy sangat.

 

Sama pula macam kes dia. Malu nak jumpa orang.

Jadi, adik ni pun ambillah 3 supplemen ni.

  1. ESP untuk memperbaharui sel-sel kulit
  2. Vitamin C untuk mengecutkan jerawat
  3. Vivix untuk mengurangkan keradangan dan memperbaiki sel-sel yang rosak

Boleh baca juga entri >> Hilangkan Jerawat Dengan Cara Yang Selamat.

 

Kak Ros memang syorkan adik-adik ambil set ni kalau adik-adik nak atasi masalah jerawat penuh di muka.

Boleh whatsapp Kak Ros di 019-367 3245.

Izinkan Kak Ros bantu adik-adik dapatkan kulit wajah yang bersih, sihat dan cantik. InsyaAllah.

Kenapa Epal Bertukar Jadi Gelap Lepas Dipotong?

Assalamualaikum

Perasan tak bila potong epal, lepas beberapa ketika, bahagian epal yang terdedah tu jadi gelap sikit?

Itu adalah proses oksidasi. Proses oksidasi tu buat epal tu nampak macam dah tak elok untuk dimakan. Lagi lama terdedah kepada udara, lagi bertambah gelap.

Kalau sua epal tu kat anak-anak, diorang pun tak nak ambil. Huhuhu.

Nak yang fresh baru dipotong je..

Dalam badan kita, proses oksidasi juga berlaku. Proses oksidasi membuatkan kita nampak tua sebelum masanya.

Jika kita biarkan epal yang dipotong tu berhari-hari macam tu, ia akan jadi seperti gambar di bawah. Kulit luaran berkedut sangat.

Dah boleh bayangkan keadaan diri kita bila proses oksidasi terlalu banyak berlaku dalam badan kita?

Takut nak bayangkan..

 

Kenapa Proses Oksidasi Berlaku Kepada Kita?

 

Proses oksidasi berlaku kerana kita sentiasa terdedah kepada radikal bebas yang ada di sekeliling kita. Kebanyakannya, kita tak boleh nak elak.

Pencemaran udara tidak dapat dielakkan. Lepas tu, detergen dan pencuci rumah yang kita guna tiap-tiap hari. Bahan kosmetik lagi. Sinaran uv yang tinggi setiap hari.

Sebab tu kita perlukan antioksidan untuk neutralkan balik proses oksidasi.

Bila terlalu banyak sel yang teroksida dalam badan, antioksidan pula kurang, sel kita boleh jadi rosak atau dipanggil oxidative stress.

Lama kelamaan oxidative stress ni membawa kepada kerosakan DNA dalam nukleus sel kita. Tu yang boleh dapat penyakit seperti diabetes dan kanser.

Sebab tu kita kena ambil makanan yang kaya dengan antioksidan seperti kacang walnut, brokoli, blueberi, bayam, lobak merah dan keledek. Makanan-makanan ini kaya dengan vitamin A,C, dan E.

Zaman sekarang kita perlu topup ambil supplemen ACE juga kerana makanan yang kita makan sehari-hari tak cukup seimbang.

Korang boleh makan ke 25 biji buah oren sehari untuk dapatkan cukup vitamin C?

Tahu tak.. stress pun boleh buat vitamin C terhapus?

Jadi, nak lindungi sel kita daripada kerosakan akibat oxidative stress, kita kena kawal stress dan juga amalkan makan makanan tinggi antioksidan.

Ingat antioksidan, ingatlah ACE.

Ikhtiar Suami Untuk Isterinya Yang Stroke

Assalamualaikum

Suatu ketika dahulu, isteri kita bertungkus lumus uruskan rumah dan anak-anak. Seawal pukul 4.30, isteri mulakan rutin. Memasak sarapan, basuh baju dan siapkan anak-anak.

Lepas hantar anak-anak ke sekolah, isteri sambung buat kerja rumah yang lain pula.

Sebelum ambil anak-anak dari sekolah, makanan tengahari dah siap masak dan terhidang atas meja.

Bila anak-anak sampai rumah, boleh terus makan.

Isteri juga akan temankan anak-anak buat homework di waktu malam.

Memang rapat sungguh anak-anak dengan ibu mereka ni.

Pada suatu hari, isteri diserang strok. Ya Allah. Rasa gelap sekejap dunia masa tu.

Siapa tak sayang bini. Isteri dah banyak berkorban untuk keluarga. Menjaga anak-anak masa si suami keluar mencari rezeki.

Masa isteri kena strok, macam-macam cara suami ikhtiarkan agar isteri kembali pulih.

Termasuklah berikhtiar dengan supplemen kaya Resveratrol ni. Alhamdulillah. Nampak perubahan dah walaupun belum sembuh sepenuhnya.

Ni Encik Sharif pun berikhtiar dengan supplemen Resveratrol.

Ini perkongsian daripada Encik Sharif:

Jika anda berminat untuk berikhtiar dengan Vivix, bolehlah hubungi Ros di 019-367 3245. Semoga kesihatan isteri anda bertambah baik selepas amalkan Vivix.

Hilangkan Jerawat Dengan Cara Yang Selamat

Assalamualaikum

Terdapat banyak produk untuk hilangkan jerawat di luar sana. Kebanyakan produk ini menggunakan satu bahan aktif yang dipanggil Benzoyl Peroxide.

Benzoyl Peroxide boleh menghilangkan jerawat. Ya boleh. Tetapi bukan untuk jangka masa yang panjang. Hilang sekejap, lepas tu muka berjerawat balik.

Produk yang mengandungi Benzoyl Peroxide mendedahkan anda kepada risiko lain seperti kulit kering, gatal dan rasa terbakar bila terdedah kepada matahari.

 

Jadi, apa cara yang selamat?

 

Bertukarlah kepada produk yang semulajadi tanpa bahan kimia berbahaya. Kulit anda perlu dirawat daripada dalam iaitu dari peringkat penghasilan sel-sel kulit.

Sebelum Ros terangkan dengan lebih lanjut, jom tengok testomoni.

Testimoni 1:

Sebelum ni bekas jerawat ketara sangat. Tambah pula garis halus kat muka menonjol

Sejak amalkan Vivix, kulit muka makin halus, bekas jerawat makin kecut, garis halus muka makin kurang, kulit pun lebih anjal

 

Testimoni 2:

Ros kongsikan satu testimoni bergambar untuk anda lihat sendiri kesan penggunaan produk Shaklee yang bersesuaian untuk atasi masalah jerawat.

Jika sebelum menggunakan produk Shaklee, jerawat akak ni  penuh satu muka. Di pipi ada. Di dagu dan dahi pun ada. Selepas 2 minggu, wah.. makin licin kulit akak ni.

 

Jeles tengok kulit akak ni?

 

Anda pun boleh dapatkan kulit yang sihat dan cantik macam mereka. Hanya bekalkan nutrisi yang sesuai untuk kulit anda dan konsisten amalkan setiap hari.

 

Cadangan Set Kesihatan Kulit Yang Lengkap

 

Ros cadangkan anda ambil 4 supplemen ini untuk dapatkan kulit yang sihat.

Set Kesihatan Kulit terdiri daripada supplemen berikut:

  • ESP: sumber protein utama untuk penghasilan sel-sel baru yang sihat
  • Vitamin C: membantu dalam mencerahkan dan juga firmkan susunan sel-sel kulit
  • Vitamin E: membantu mengatasi keradangan akibat jerawat serta memudarkan parut jerawat
  • Vivix: berfungsi untuk membaiki sel-sel yang rosak dan melindunginya daripada radikal bebas

Dalam Vivix terdapat satu bahan yang dipanggil Resveratrol. Resveratrol memainkan peranan penting dalam mengatasi masalah jerawat ini.

 

Bagaimana Resveratrol membantu atasi masalah jerawat?

 

Satu kajian yang dijalankan oleh sekumpulan saintis University of Oxford mendapati Resveratrol mampu mematikan bakteria penyebab jerawat lebih baik daripada benzoyl peroxide.

Benzoyl peroxide telah digunakan sejak berkurun lamanya untuk atasi masalah jerawat. Tetapi keberkesanannya hanya untuk jangka masa yang singkat.

Selain itu, Resveratrol juga membantu mengurangkan keradangan dan kemerahan yang disebabkan oleh jerawat.

Resveratrol juga membantu menyerlahkan seri wajah ( kulit nampak pinkish) dengan menghasilkan sel baru yang lebih sihat.

 

3 Sebab Kenapa Anda Perlu Ambil Vivix Shaklee?

 Sebab pertama adalah kerana kandungan Resveratrol dalam Vivix amat tinggi. Untuk pengetahuan anda, Resveratrol dalam Vivix adalah 10 kali ganda lebih berkuasa berbanding produk Resveratrol yang lain.

Sebab kedua adalah produk Shaklee adalah hasil kajian yang dijalankan oleh doktor dan saintis PhD. Ia diterajui oleh saintis yang memenangi Nobel Prize. Dijamin selamat, semulajadi dan berkesan.

Sebab ketiga adalah produk Shaklee mendapatkan sijil Halal dari ISA (Islamic Services of America) dan ISA diiktiraf oleh JAKIM.

 

Berapa Harga Set Kesihatan Kulit ni?

Set Kesihatan Kulit berharga RM 866.50. Tak sampai ribu-ribu pun. Sangat berbaloi untuk produk semulajadi yang dipantau proses penghasilannya sehinggalah kepada proses pembungkusannya.

Set ini tahan untuk kegunaan sehingga 2-4 bulan.

Anda boleh order terus Set Kesihatan Kulit di sini >>  ORDER NOW.

Atau whatsapp Ros di 019-367 3245 untuk pembelian.

Kurang Fokus Dan Tidak Bersemangat. Bagaimana Nak Atasi?

Assalamualaikum

Pernah anda alami perkara ini..

Tengah buat sesuatu, tiba-tiba teringat ada kerja lain yang perlu disiapkan.

Bila buat kerja tu, terfikir pulak yang kerja tadi nak kena siap hari ni juga sebab esok busy.

Lepas tu, teringat pula yang ada report nak kena hantar juga.

Ishh.. nak buat mana satu ni. Terus bercelaru fikiran. Buntu tak tahu nak buat apa dulu.

Ishhh.. Malaslah nak buat. Mesti tak sempat siap punya..

Mulalah anda hilang motivasi.

Sebenarnya..
Bila banyak kerja perlu diselesaikan dalam masa yang singkat, anda perlu fokus dan bersemangat.

Masalah kurang fokus dan tiada motivasi sebenarnya berkait rapat dengan aktiviti neurotransmitter dalam otak.

Dalam otak kita, Dopamine berfungsi sebagai neurotransmitter yang akan bagi signal kepada sel-sel otak. Kekurangan aktiviti neurotransmitter membuatkan anda tidak dapat fokus dan tidak bersemangat.

Dopamine mempengaruhi bahagian otak yang mengawal fungsi motivasi, reward, gembira, pergerakan dan juga emosi.

Anda boleh ambil omega-3 untuk tingkatkan paras Dopamine dalam otak.

Jadi, daya tumpuan dapat dipertingkatkan dan buatkan anda lebih bersemangat nak melakukan sesuatu.

Omega-3 juga penting untuk fungsi kognitif otak iaitu kebolehan berfikir, memahami, analisa dan aplikasi.

Selain itu, Omega-3 juga bersifat anti-radang untuk memastikan sel-sel otak berfungsi dengan optimum.

Makanan yang sinonim dengan omega-3 adalah ikan salmon. Tuna dan kacang walnut juga sumber Omega-3 yang baik.

Ada lagi yang boleh bantu anda jadi lebih bersemangat dan fokus iaitu vitamin B6 dan B12. Ia juga menghindari diri anda daripada penyakit berkaitan otak seperti Alzheimers dan nyanyuk.

Contoh makanan yang kaya dengan vitamin B6 dan B12 adalah ikan, daging, telur, bijirin penuh dan kekacang.

Makanan yang kaya dengan fiber juga boleh tingkatkan daya konsentrasi dan motivasi dengan memastikan paras gula dalam darah normal. Jadi, sel-sel otak dan sel badan mendapat tenaga yang cukup untuk berfungsi dengan sebaik-baiknya.

Antioksidan seperti vitamin A, C dan E membantu melancarkan peredaran darah ke otak. Jadi, oksigen dapat dibekalkan ke seluruh sel-sel otak.

Sebagai kesimpulan, amalkan makanan yang disebutkan di atas untuk tingkatkan motivasi dan konsentrasi anda ketika bekerja.

Mudah-mudahan banyak kerja dapat diselesaikan.

Work smart tau. ­čÖé

Kerap Berjemur Buat Kulit Jadi Gelap

Assalamualaikum

Antara masalah wanita bekerja yang kerap pergi melawat tapak adalah sunburn. Kena berjemur sejam dua, kulit dah gelap.

Bila tengahari, kulit muka jadi berminyak dan berkilat. Agaknya kalau tengok dari jauh pun, boleh nampak pantulannya.

Masalah jerawat pun bertambah teruk. Kulit berminyak buat bakteria suka lepak. Tu yang jerawat tumbuh empat lima ketul setiap kali.

Demi tuntutan kerja, lawatan tapak perlu diteruskan juga.

Mesti ramai wanita di luar sana ada masalah yang sama, kan. Kulit wajah gelap, berminyak dan berjerawat.

Masalah ni sebenarnya boleh diatasi dengan beberapa cara.

Ketika keluar melawat tapak, anda perlulah memakai krim pelindung uv. Kurangkan terdedah kepada matahari secara terus.

Penjagaan muka juga perlu konsisten setiap hari. Sebelum masuk tidur, wajib cuci muka sebersih-bersihnya.

Amalkan juga pemakanan yang seimbang terutamanya yang kaya dengan vitamin A, C dan E.

Yang paling penting, anda perlu minum air masak sekurang-kurangnya 2-3 liter, lebih-lebih lagi ketika cuaca yang panas.