Follow:
Diabetes

Resepi Jus Peria Katak Dan Epal Hijau Untuk Turunkan Bacaan Gula

Assalamualaikum

 

Pernah dengar tentang jus peria katak dan epal hijau? Ini antara petua orang tua untuk menurunkan bacaan gula dalam darah. Ayah dan ayah mertua Ros pun selalu buat jus ini. Walaupun bacaan gula mereka normal, sekali sekala perlu juga minum jus ini untuk menjaga kesihatan.

 

Bila sebut peria, mesti anda terbayangkan rasanya yang pahit kan.. Tapi pahit itu kan ubat.. 🙂

resepi jus peria katak epal hijau

Jom Ros kongsikan resepinya.

Bahan-bahan yang diperlukan:

  • 1 biji peria katak
  • 1 biji epal hijau
  • 4 cawan air kosong

 

Cara-caranya:

  1. potong peria
  2. potong epal dan buang bijinya
  3. blend sehingga hancur
  4. tapis dahulu sebelum minum

 

Dalam jus ini, jangan letak gula pula. Kalau letak, takde gunanya anda nak kawal bacaan gula anda.

Baca juga >> Petua Merawat Diabetes <<

 

Selain daripada itu, ada juga yang resepi yang Ros jumpa, orang letak celeri, timun dan lada benggala hijau. Jus tu masih berwarna hijau. Kalau bosan dengan jus peria katak dan epal hijau, boleh cuba kombinasi tersebut untuk variasikan jus sihat anda.

 

Dicadangkan anda amalkan ini setiap hari kalau boleh. Kalau tak, selang sehari pun dah memadai. Untuk kawal diabetes anda juga ni. Jangan culas!

 

Ros ada satu lagi pilihan lain yang anda boleh cuba iaitu sirap anggur atau Vivix Shaklee. Rasanya seperti jus ribena yang pekat. Masam-masam gitu. Sedap!

 

Ingin tahu lebih lanjut tentang Vivix, hubungi Ros di 019- 367 3245. 🙂

signature SA

Share on
Previous Post Next Post

You may also like

4 Comments

  • Reply Eva Matt

    Tak pernah dengar pula resepi ini untuk turunkan bacaan gula. Boleh di try ni. Tq untuk resepi
    Eva Matt recently posted…Perkara Yang Mami Perlu Tahu Tentang EpisiotomiMy Profile

    6 April 2016 at 8:43 am
    • Reply SirapAnggur

      You are welcome Eva.
      Kalau takde diabetes pun boleh je amalkan jus ni seminggu sekali.

      6 April 2016 at 11:25 pm
  • Reply cara master

    kalau dalam bahasa indonesia itu disebut pare, memang rasanya pahit ketika dimakan
    cara master recently posted…Cara Memaksimalkan SEO blog WebsiteMy Profile

    7 April 2016 at 7:31 am
    • Reply SirapAnggur

      Oh.. disebut pare.
      Pahit itu ubat. 🙂

      11 April 2016 at 11:14 pm

    Leave a Reply

    CommentLuv badge

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.