Resepi Jus Peria Katak Dan Epal Hijau Untuk Turunkan Bacaan Gula

Assalamualaikum

 

Pernah dengar tentang jus peria katak dan epal hijau? Ini antara petua orang tua untuk menurunkan bacaan gula dalam darah. Ayah dan ayah mertua Ros pun selalu buat jus ini. Walaupun bacaan gula mereka normal, sekali sekala perlu juga minum jus ini untuk menjaga kesihatan.

 

Bila sebut peria, mesti anda terbayangkan rasanya yang pahit kan.. Tapi pahit itu kan ubat.. 🙂

resepi jus peria katak epal hijau

Jom Ros kongsikan resepinya.

Bahan-bahan yang diperlukan:

  • 1 biji peria katak
  • 1 biji epal hijau
  • 4 cawan air kosong

 

Cara-caranya:

  1. potong peria
  2. potong epal dan buang bijinya
  3. blend sehingga hancur
  4. tapis dahulu sebelum minum

 

Dalam jus ini, jangan letak gula pula. Kalau letak, takde gunanya anda nak kawal bacaan gula anda.

Baca juga >> Petua Merawat Diabetes <<

 

Selain daripada itu, ada juga yang resepi yang Ros jumpa, orang letak celeri, timun dan lada benggala hijau. Jus tu masih berwarna hijau. Kalau bosan dengan jus peria katak dan epal hijau, boleh cuba kombinasi tersebut untuk variasikan jus sihat anda.

 

Dicadangkan anda amalkan ini setiap hari kalau boleh. Kalau tak, selang sehari pun dah memadai. Untuk kawal diabetes anda juga ni. Jangan culas!

 

Ros ada satu lagi pilihan lain yang anda boleh cuba iaitu sirap anggur atau Vivix Shaklee. Rasanya seperti jus ribena yang pekat. Masam-masam gitu. Sedap!

 

Ingin tahu lebih lanjut tentang Vivix, hubungi Ros di 019- 367 3245. 🙂

signature SA

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge