Makan Vitamin Penyebab Dapat Penyakit Kronik?

Assalamualaikum

Pernahkah anda terfikir vitamin yang anda makan tu sebenarnya penyebab anda menghidap sakit kronik seperti diabetes, sakit buah pinggang, sakit jantung dan sebagainya?

makan-vitamin-penyebab-penyakit

Adakah semua vitamin sama je?

Awal-awal dulu Ros fikir macam tu juga. Rupa-rupanya tak sama.

Ada yang semulajadi, ada yang sintetik.

Ada yang berkesan untuk satu tujuan tertentu. Tapi bila makan vitamin atau supplemen, ada organ lain yang terjejas tanpa anda sedari.

 

Ros bagi satu contoh supaya anda lebih faham.

 

Anda makan vitamin untuk cantik. Supplemen untuk kecantikan kulit.

Masa anda makan tu, kecantikan luaran anda memang cantiklah. Kulit licin, flawless tanpa sebutir jerawat pun.

Tapi selepas bertahun-tahun mengamalkan supplement tersebut, tiba-tiba anda jatuh sakit.

Hasil pemeriksaan doktor, rupanya buah pinggang anda rosak akibat terlalu lama mengambil produk tersebut.

 

Ngerikan kalau doktor khabarkan berita ini kepada anda. Organ dalaman anda dah rosak teruk.

Sebab tu kena hati-hati dengan produk yang diambil.

 

Ros nak kongsikan dengan anda satu kajian yang membuka mata Ros tentang bahayanya ambil produk sebarangan.

 

Kalau tengok jadual di bawah ni, orang yang TAK MAKAN APA-APA SUPPLEMEN, peratusan kena penyakit kronik seperti diabetes, serangan jantung, strok dan sakit jantung lebih rendah daripada orang yang makan supplemen lain selain Shaklee.

 

landmark-study-risiko-makan-vitamin

Tapi kalau nak tahap kesihatan anda lagi baik, makanlah supplement Shaklee. 🙂

 

Kajian Landmark Study ni dibuat ke atas pengamal vitamin Shaklee yang dah makan Shaklee 20-30 tahun. Bukan yang baru makan 4-5 tahun.

 

So, memang menunjukkan kesan jangka masa panjang ambil supplemen. Bukan short term. Lagipun penyakit berbahaya bukan berlaku dalam 4 hingga 5 tahun. Semuanya hasil pemakanan dan gaya hidup kita bertahun-tahun sebelum tu.

 

Bertukar jenama, boleh mengubah hidup anda.

Nak bertukar ke vitamin Shaklee? Masih belum terlambat.

Anda boleh ikhtiarkan rawat diabetes dengan petua di entri >> Petua Hilangkan Diabetes <<

Whatsapp Ros di 019-367 3245 untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee.

signature SA

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge