Bagaimana Nak Menjaga Telomeres Daripada Memendek?

Assalamualaikum

 

Semalam Ros ada ceritakan pasal telomeres.
Betapa pentingnya menjaga telomeres kita daripada memendek dan rosak akibat faktor sekeliling seperti pencemaran, pemakanan dan gaya hidup.
Vivix merupakan satu-satunya supplemen yang mampu memperbaiki kerosakan sel-sel badan kita daripada peringkat DNA lagi.


Bila sel-sel badan kita sihat, risiko terkena penyakit kronik semakin rendah.


Kalau nak bandingkan kos perubatan dengan harga sebotol Vivix, harga Vivix amat berbaloi. Dengan RM 12k, anda dapat berbotol-botol Vivix tau.

 


Sempena promosi Vivix beli 6 percuma 1, anda boleh lindungi diri anda, pasangan, mak ayah dan mertua daripada penyakit kronik seperti kanser, diabetes, darah tinggi, gout dan sebagainya.


Hubungi Ros di 019-367 3245 sekarang juga untuk dapatkan harga menarik.

Jagalah Telomere Anda Kalau Nak Awet Muda Selalu

Assalamualaikum

 

Apa itu Telomere?

Telomere adalah penutup di hujung kromosom kita.

telomeres

 

Untuk memudahkan korang faham, bayangkan telomere macam penutup plastik di hujung tali kasut.

 

Fungsi penutup plastik tersebut adalah untuk melindungi tali kasut tersebut agar senang nak dimasukkan ke dalam lubang tali kasut.

 

Bila penutup plastik ni semakin haus atau memendek, agak sukar korang nak masukkan tali kasut ke dalam lubangnya. Betul? Bila dah lama korang cuba masukkan, tapi tak masuk-masuk juga, maka terpaksalah korang tukar tali kasut yang baru.

 

Bayangkan juga kasut baru dengan penutup plastik di hujung tali kasut yang masih panjang dengan kasut lama dengan hujung tali kasut yang pecah-pecah.

 

Mana satu pilihan korang?
Pastinya korang nak keadaan seperti kasut baru tu kan.

 

Ok, sekarang Ros cerita pasal telomere pula.

 

Telomere ni tidak boleh diganti baru. Bila dah pendek, tak boleh nak dipanjangkan balik.

 

Apa akan terjadi bila telomere pendek?

 

Bila telomere semakin memendek, kita akan terdedah kepada banyak penyakit kronik seperti kanser dan juga penuaan serta kematian.

(Dalam kes kasut lama tadi, hayat kasut tu pun dah tak lama.)

 

faktor-faktor-penuaan

 

Telomere memang akan memendek sejajar dengan usia kita. Tapi kita boleh melambatkan proses pemendekan tersebut dengan mengamalkan Vivix Shaklee.

 

Satu kajian telah dibuat ke atas pengguna Vivix yang mengambilnya setiap hari selama 5 tahun. Hasil kajian menunjukkan telomeres mereka 40% lebih rendah kadar pemendekkannya. Umpama mereka yang berumur 40 tahun.

 

Sebab tu pengamal Vivix kelihatan awet muda.

 

Jadi, jagalah telomere korang elok-elok. Amalkan Vivix setiap hari.