Cara Kurangkan Sakit Lutut Agar Boleh Berjalan Seperti Biasa

Assalamualaikum

 

Masalah sakit sendi dan lutut tidak asing lagi di kalangan warga emas. Dah biasa sangat kita dengar rintihan mak, ayah dan mertua yang mengadu sakit lutut. Kesian sangat..

 

Tak larat nak berjalan ke masjid. Padahal masjid 100 m je dari rumah. Macam manalah nak pergi melawat anak cucu di negeri lain.

 

Kalau melawat cucu, mereka lebih suka duduk di rumah melayan cucu. Sesekali nak juga anak menantu bawa mak ayah berjalan-jalan di bandar.

 

Yelah.. bukan selalu mak ayah datang. Tapi, apakan daya.. sakit lutut membatasi pergerakan mak ayah.

 

Sama juga jika kita yang masih muda ni kalau sakit lutut. Banyak aktiviti harian terjejas. Boleh mengganggu prestasi kerja kalau tidak dirawat.

 

Beginilah keadaan lutut yang sihat dan lutut yang mengalami masalah.

3 Punca Utama Sakit Lutut

  1. Obesiti – berat badan berlebihan akan meningkatkan tekanan pada lutut
  2. Otot lemah – sendi pernah tercedera sebelum ini akibat kemalangan ataupun semasa bersukan
  3. Penuaan – semakin kita berusia, kesihatan tulang dan sendi semakin terjejas

 

Cara-cara kurangkan sakit lutut

  1. pakai tongkat untuk kurangkan tekanan pada lutut
  2. bersenam untuk memperbaiki tulang dan menjadikan sendi semakin fleksibel
  3. kurangkan berat badan sehingga mendapat berat badan ideal
  4. tuam sekeliling lutut dengan pek sejuk untuk kurang sakit dan bengkak atau dengan pek panas untuk legakan otot dan tingkatkan peredaran darah
  5. ambil supplemen yang kaya dengan Resveratrol dan amalkan juga Collagen Powder

 

Bagaimana Resveratrol dan Collagen membantu kurangkan sakit lutut?

Resveratrol membantu mengatasi keradangan pada sendi serta mencegah kerosakan pada tulang rawan. Ia juga membantu memperbaiki dan mengekalkan fungsi sendi yang sihat. Anda boleh amalkan Vivix Shaklee yang kaya dengan Resveratrol.

 

Collagen pula amat penting untuk memperbaiki dan mengekalkan tisu-tisu lembut di sekitar sendi. Jadinya, tiada lah bunyi krup krap krup krap setiap kali anda bergerak.

 

Berkesan ke supplemen Resveratrol daripada Shaklee ni?

Sebenarnya Vivix bukannya ubat untuk proses penyembuhan tau. Tetapi Vivix adalah supplemen atau vitamin untuk cukupkan nutrisi yang kurang.  Kita hanya berikhtiar untuk kurangkan sakit lutut ni. Selebihnya, kerja Tuhan.

 

Namun melalui pengalaman pengguna, Alhamdulillah ramai yang menunjukkan feedback dan respon yang positif. Jom lihat feedback daripada beberapa orang pengamal Vivix.

 

Testimoni 1:

 

Testimoni 2:

 

Anda boleh lihat testimoni lain di sini:

Sakit Lutut Akibat Jatuh Katil

Sakit Lutut dan Sendi Menyukarkan Solat dan Turun Naik Tangga

 

Doktor pun cakap supplemen Shaklee ni bagus.

 

Tak salah berikhtiar dengan supplemen yang kaya dengan Resveratrol untuk kurangkan sakit lutut.

 

Harga Vivix hanya RM 475 sebotol. Sekotak Collagen pula berharga RM 298. Pastinya ini pelaburan kesihatan yang menguntungkan berbanding berdiam diri tanpa sebarang usaha seolah-olah sakit lutut tidak mengganggu hidup ibu bapa anda.

 

Ros doakan anda mendapat manfaat daripada perkongsian ini.

 

Anda boleh terus buat pembelian untuk sebotol Vivix dan sekotak Collagen melalui button ORDER NOW di bawah.

Jika anda ada sebarang pertanyaan, boleh lah hubungi Ros di 019-367 3245. Ros sedia membantu. 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge