Resveratrol Mengurangkan Sakit Sendi Dan Lutut

Assalamualaikum

Resveratrol merupakan sejenis polifenol yang dihasilkan oleh tumbuhan sebagai pertahanan tumbuhan tersebut untuk melawan serangan penyakit.

 

Di bawah adalah 5 sumber makanan yang mengandungi Resveratrol yang paling hebat.

Sumber: Preventdisease.com

Selain daripada itu, Resveratrol juga boleh ditemui dalam Polgyganum Cuspidatum dan juga wine merah yang dihasilkan daripada anggur merah.

 

Bagaimanakah nak dapatkan sumber Resveratrol yang halal di Malaysia?

Anda boleh mencuba supplemen Vivix Shaklee yang kaya dengan Resveratrol. Salah satu daripada 4 bahan utama Vivix adalah Polyganum Cuspidatum.

Ia juga disahkan halal oleh Islamic Services of America (ISA).

 

Benarkah Resveratrol membantu kurangkan sakit lutut dan sendi?

Ada banyak feedback positif daripda pengamal supplemen Resveratrol Shaklee. Ros kongsikan satu testimoni yang pasti mengujakan anda terutamanya jika mak ayah anda berbadan besar.

Testimoni 1:

Selain sakit lutut yang diderita oleh si emak hilang, berat si emak juga turun. Badan rasa lebih ringan daripada sebelum ni. Wow..

Ini adalah bonus kerana satu cara nak kurangkan sakit lutut adalah dengan mengurangkan berat badan.

Sekarang si emak dah boleh solat tanpa sebarang masalah lagi. Turun naik tangga pun dah ok.

 

Testimoni 2:

Berdasarkan perbualan di atas, penderita sakit sendi sudah boleh solat seperti biasa setelah seminggu mengamalkan supplemen Resveratrol.

Beliau juga sudah boleh berjalan dan buat kerja rumah.

 

Boleh percaya ke supplemen Resveratrol ni bagus?

Oklah. Ros kongsikan pandangan seorang professor mengenai produk Shaklee.  Seorang professor perlukan bukti saintifik bukannya testimoni semata-mata.

Mudah-mudahan terbuka hati anda untuk mencuba Vivix.

Kenapa Professor ni terlalu setia dengan Shaklee?

  • Dia bukan jenis mudah percaya
  • Sebagai ahli akedemik, dia mahukan bukti saintifik, baru berani guna
  • Tapi, bila kajian Landmark Study dah buktikan vitamin Shaklee jauh lebih hebat daripada jenama lain, takde sesiapa boleh argue

Tak sabar nak berikhtiar dengan Vivix?
Segera whatsapp Ros di 019-367 3245.

Jatuh Katil Punca Sakit Lutut

Assalamualaikum

Berpesan-pesanlah pada mak ayah dan datuk nenek kita agar berhati-hati semasa bangun dari katil.

 

Malang tidak berbau. Kemalangan boleh juga berlaku di rumah malah berlaku di bilik tidur.

 

Jadi, bangunlah perlahan-lahan dari katil sebaik terjaga dari tidur.

 

Ros nak kongsikan satu cerita di mana seorang makcik ni mengalami sakit lutut akibat jatuh katil.

Bila sakit lutut, nak solat pun susah. Terpaksa solat duduk. Duduk terlalu lama pun mengundang rasa sakit. Berdiri terlalu lama pun tak boleh.

 

Seksanya..

 

Ditambah lagi dengan usia mereka yang dah lanjut, proses pemulihan akan mengambil masa.

 

Makcik ni ada ambil supplement kalsium untuk kuatkan tulang. Tapi sakit lutut tetap ada.

 

Suatu hari, anaknya terfikir untuk beri maknya supplemen yang kaya dengan Resveratrol pula.

 

Berdasarkan pengetahuan anaknya, Resveratrol ni sangat power kerana boleh memperbaiki sel-sel yang rosak.

 

Walaupun mahal, anaknya tetap usaha ikhtiarkan beri supplemen tersebut kepada maknya.

 

Syukur Alhamdulillah, selepas 2 minggu, makcik tu kembali aktif seperti biasa. Tak sangka supplemen Resveratrol tu banyak membantu.

 

Anda boleh tengok sendiri perkongsian daripada si anak:

*** Disclaimer: Ini adalah perkongsian peribadi pengguna setelah berikhtiar dengan Vivix. Hasilnya mungkin berbeza bagi setiap individu. Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendignos, merawat, menyembuhkan serta mencegah penyakit.

 

Suatu hari mak bagitau yang mak sakit lutut. Puncanya sebab mak jatuh katil. Umur mak dah 70-an maka proses pemulihan tu makan masa.

Mak dah consume Ostematrix ( supplemen kalsium ) tapi sakit masih belum surut.

Entah macam mana satu hari Allah ilhamkan “Apa kata suruh mak try Vivix ( supplemen Resveratrol )”. Padahal sebelum ni paling elak nak ambil tau pasal Vivix sebab paling mahal.

Tapi di sebalik harga tu tersorok keberkesanannya.

Alhamdulillah lepas consume 2 minggu, sakit lutut mak dah hilang dan mak aktif seperti sediakala.

 

Anda boleh juga baca Cara Kurangkan Sakit Lutut sekiranya sakit lutut mak ayah anda belum reda.

 

Berdasarkan perkongsian di atas, supplemen Resveratrol iaitu Vivix membantu memberi tenaga kepada warga emas dan melegakan sakit lutut.

Mahu dapatkan Vivix?

Hubungi terus Ros di 019-367 3245. Usah biarkan sakit lutut menyukarkan mak ayah anda beribadah kepada Allah.

Cara Kurangkan Sakit Lutut Agar Boleh Berjalan Seperti Biasa

Assalamualaikum

 

Masalah sakit sendi dan lutut tidak asing lagi di kalangan warga emas. Dah biasa sangat kita dengar rintihan mak, ayah dan mertua yang mengadu sakit lutut. Kesian sangat..

 

Tak larat nak berjalan ke masjid. Padahal masjid 100 m je dari rumah. Macam manalah nak pergi melawat anak cucu di negeri lain.

 

Kalau melawat cucu, mereka lebih suka duduk di rumah melayan cucu. Sesekali nak juga anak menantu bawa mak ayah berjalan-jalan di bandar.

 

Yelah.. bukan selalu mak ayah datang. Tapi, apakan daya.. sakit lutut membatasi pergerakan mak ayah.

 

Sama juga jika kita yang masih muda ni kalau sakit lutut. Banyak aktiviti harian terjejas. Boleh mengganggu prestasi kerja kalau tidak dirawat.

 

Beginilah keadaan lutut yang sihat dan lutut yang mengalami masalah.

3 Punca Utama Sakit Lutut

  1. Obesiti – berat badan berlebihan akan meningkatkan tekanan pada lutut
  2. Otot lemah – sendi pernah tercedera sebelum ini akibat kemalangan ataupun semasa bersukan
  3. Penuaan – semakin kita berusia, kesihatan tulang dan sendi semakin terjejas

 

Cara-cara kurangkan sakit lutut

  1. pakai tongkat untuk kurangkan tekanan pada lutut
  2. bersenam untuk memperbaiki tulang dan menjadikan sendi semakin fleksibel
  3. kurangkan berat badan sehingga mendapat berat badan ideal
  4. tuam sekeliling lutut dengan pek sejuk untuk kurang sakit dan bengkak atau dengan pek panas untuk legakan otot dan tingkatkan peredaran darah
  5. ambil supplemen yang kaya dengan Resveratrol dan amalkan juga Collagen Powder

 

Bagaimana Resveratrol dan Collagen membantu kurangkan sakit lutut?

Resveratrol membantu mengatasi keradangan pada sendi serta mencegah kerosakan pada tulang rawan. Ia juga membantu memperbaiki dan mengekalkan fungsi sendi yang sihat. Anda boleh amalkan Vivix Shaklee yang kaya dengan Resveratrol.

 

Collagen pula amat penting untuk memperbaiki dan mengekalkan tisu-tisu lembut di sekitar sendi. Jadinya, tiada lah bunyi krup krap krup krap setiap kali anda bergerak.

 

Berkesan ke supplemen Resveratrol daripada Shaklee ni?

Sebenarnya Vivix bukannya ubat untuk proses penyembuhan tau. Tetapi Vivix adalah supplemen atau vitamin untuk cukupkan nutrisi yang kurang.  Kita hanya berikhtiar untuk kurangkan sakit lutut ni. Selebihnya, kerja Tuhan.

 

Namun melalui pengalaman pengguna, Alhamdulillah ramai yang menunjukkan feedback dan respon yang positif. Jom lihat feedback daripada beberapa orang pengamal Vivix.

 

Testimoni 1:

 

Testimoni 2:

 

Anda boleh lihat testimoni lain di sini:

Sakit Lutut Akibat Jatuh Katil

Sakit Lutut dan Sendi Menyukarkan Solat dan Turun Naik Tangga

 

Doktor pun cakap supplemen Shaklee ni bagus.

 

Tak salah berikhtiar dengan supplemen yang kaya dengan Resveratrol untuk kurangkan sakit lutut.

 

Harga Vivix hanya RM 475 sebotol. Sekotak Collagen pula berharga RM 298. Pastinya ini pelaburan kesihatan yang menguntungkan berbanding berdiam diri tanpa sebarang usaha seolah-olah sakit lutut tidak mengganggu hidup ibu bapa anda.

 

Ros doakan anda mendapat manfaat daripada perkongsian ini.

 

Anda boleh terus buat pembelian untuk sebotol Vivix dan sekotak Collagen melalui button ORDER NOW di bawah.

Jika anda ada sebarang pertanyaan, boleh lah hubungi Ros di 019-367 3245. Ros sedia membantu. 🙂