Ikhtiar Suami Untuk Isterinya Yang Stroke

Assalamualaikum

Suatu ketika dahulu, isteri kita bertungkus lumus uruskan rumah dan anak-anak. Seawal pukul 4.30, isteri mulakan rutin. Memasak sarapan, basuh baju dan siapkan anak-anak.

Lepas hantar anak-anak ke sekolah, isteri sambung buat kerja rumah yang lain pula.

Sebelum ambil anak-anak dari sekolah, makanan tengahari dah siap masak dan terhidang atas meja.

Bila anak-anak sampai rumah, boleh terus makan.

Isteri juga akan temankan anak-anak buat homework di waktu malam.

Memang rapat sungguh anak-anak dengan ibu mereka ni.

Pada suatu hari, isteri diserang strok. Ya Allah. Rasa gelap sekejap dunia masa tu.

Siapa tak sayang bini. Isteri dah banyak berkorban untuk keluarga. Menjaga anak-anak masa si suami keluar mencari rezeki.

Masa isteri kena strok, macam-macam cara suami ikhtiarkan agar isteri kembali pulih.

Termasuklah berikhtiar dengan supplemen kaya Resveratrol ni. Alhamdulillah. Nampak perubahan dah walaupun belum sembuh sepenuhnya.

Ni Encik Sharif pun berikhtiar dengan supplemen Resveratrol.

Ini perkongsian daripada Encik Sharif:

Jika anda berminat untuk berikhtiar dengan Vivix, bolehlah hubungi Ros di 019-367 3245. Semoga kesihatan isteri anda bertambah baik selepas amalkan Vivix.

Hilangkan Jerawat Dengan Cara Yang Selamat

Assalamualaikum

Terdapat banyak produk untuk hilangkan jerawat di luar sana. Kebanyakan produk ini menggunakan satu bahan aktif yang dipanggil Benzoyl Peroxide.

Benzoyl Peroxide boleh menghilangkan jerawat. Ya boleh. Tetapi bukan untuk jangka masa yang panjang. Hilang sekejap, lepas tu muka berjerawat balik.

Produk yang mengandungi Benzoyl Peroxide mendedahkan anda kepada risiko lain seperti kulit kering, gatal dan rasa terbakar bila terdedah kepada matahari.

 

Jadi, apa cara yang selamat?

 

Bertukarlah kepada produk yang semulajadi tanpa bahan kimia berbahaya. Kulit anda perlu dirawat daripada dalam iaitu dari peringkat penghasilan sel-sel kulit.

Sel-sel kulit yang mati akan diganti dengan sel-sel baru yang lebih sihat. Jadi, keadaan kulit anda akan bertambah baik dari masa ke semasa.

 

Sebelum Ros terangkan dengan lebih lanjut bagaimana produk semulajadi boleh hilangkan jerawat, jom tengok beberapa testomoni.

Testimoni 1:

Sebelum ni bekas jerawat ketara sangat. Tambah pula garis halus kat muka menonjol

Sejak amalkan Vivix, kulit muka makin halus, bekas jerawat makin kecut, garis halus muka makin kurang, kulit pun lebih anjal

 

Testimoni 2:

Ros kongsikan satu testimoni bergambar untuk anda lihat sendiri kesan penggunaan produk Shaklee yang bersesuaian untuk atasi masalah jerawat.

Jika sebelum menggunakan produk Shaklee, jerawat akak ni  penuh satu muka. Di pipi ada. Di dagu dan dahi pun ada. Selepas 2 minggu, wah.. makin licin kulit akak ni.

 

Jeles tengok kulit akak ni? Jom Ros kongsikan satu lagi testimoni bergambar. Bagi anda jeles lagi.. Hihi.

 

Testimoni 3:

Teruja kan.

Anda pun boleh dapatkan kulit yang sihat dan cantik macam mereka. Hanya bekalkan nutrisi yang sesuai untuk kulit anda dan konsisten amalkan setiap hari.

 

Cadangan Set Kesihatan Kulit Yang Lengkap

 

Ros cadangkan anda ambil 4 supplemen ini untuk dapatkan kulit yang sihat dan cantik.

Set Kesihatan Kulit terdiri daripada supplemen berikut:

  • ESP: sumber protein utama untuk penghasilan sel-sel baru yang sihat
  • Vitamin C: membantu dalam mencerahkan dan juga firmkan susunan sel-sel kulit
  • Vitamin E: membantu mengatasi keradangan akibat jerawat serta memudarkan parut jerawat
  • Vivix: berfungsi untuk membaiki sel-sel yang rosak dan melindunginya daripada radikal bebas

 

Istimewanya, dalam Vivix terdapat satu bahan yang dipanggil Resveratrol. Resveratrol ini memainkan peranan penting dalam mengatasi masalah jerawat.

 

Bagaimana Resveratrol membantu atasi masalah jerawat?

 

Satu kajian yang dijalankan oleh sekumpulan saintis University of Oxford mendapati Resveratrol mampu mematikan bakteria penyebab jerawat lebih baik daripada benzoyl peroxide.

Benzoyl peroxide telah digunakan sejak berkurun lamanya untuk atasi masalah jerawat. Tetapi keberkesanannya hanya untuk jangka masa yang singkat.

Selain itu, Resveratrol juga membantu mengurangkan keradangan dan kemerahan yang disebabkan oleh jerawat.

Resveratrol juga membantu menyerlahkan seri wajah ( kulit nampak pinkish) dengan menghasilkan sel baru yang lebih sihat.

 

3 Sebab Kenapa Anda Perlu Ambil Vivix Shaklee?

 

Sebab pertama adalah kerana kandungan Resveratrol dalam Vivix amat tinggi. Untuk pengetahuan anda, Resveratrol dalam Vivix adalah 10 kali ganda lebih berkuasa berbanding produk Resveratrol yang lain.

 

Sebab kedua adalah produk Shaklee adalah hasil kajian yang dijalankan oleh doktor dan saintis PhD. Ia diterajui oleh saintis yang memenangi Nobel Prize. Dijamin selamat, semulajadi dan berkesan.

Sebab ketiga adalah produk Shaklee mendapatkan sijil Halal dari ISA (Islamic Services of America) dan ISA diiktiraf oleh JAKIM.

 

Berapa Harga Set Kesihatan Kulit ni?

 

Set Kesihatan Kulit ini berharga RM 890. Tak sampai ribu-ribu pun. Sangat berbaloi untuk produk semulajadi tanpa bahan kimia berbahaya yang dipantau proses penghasilannya sehinggalah kepada proses pembungkusannya.

Set ini tahan untuk kegunaan sehingga 2-4 bulan.

 

Bagaimana Nak Beli?

 

Anda boleh order terus Set Kesihatan Kulit dengan Shaklee di sini >>  ORDER NOW. Pembayaran boleh dibuat dengan kad debit atau kad kredit. Penghantaran pula akan dibuat samada oleh GDex, Citylink atau Poslaju.

Lepas tu, tunggu je parcel anda dihantar sampai ke pintu rumah,

Dah terima parcel, terus whatsapp Ros di 019-367 3245  untuk cara makan eksklusif daripada Ros.

 

Jom dapatkan kulit yang lebih sihat dan cantik!

Kurang Fokus Dan Tidak Bersemangat. Bagaimana Nak Atasi?

Assalamualaikum

Pernah anda alami perkara ini..

Tengah buat sesuatu, tiba-tiba teringat ada kerja lain yang perlu disiapkan.

Bila buat kerja tu, terfikir pulak yang kerja tadi nak kena siap hari ni juga sebab esok busy.

Lepas tu, teringat pula yang ada report nak kena hantar juga.

Ishh.. nak buat mana satu ni. Terus bercelaru fikiran. Buntu tak tahu nak buat apa dulu.

Ishhh.. Malaslah nak buat. Mesti tak sempat siap punya..

Mulalah anda hilang motivasi.

Sebenarnya..
Bila banyak kerja perlu diselesaikan dalam masa yang singkat, anda perlu fokus dan bersemangat.

Masalah kurang fokus dan tiada motivasi sebenarnya berkait rapat dengan aktiviti neurotransmitter dalam otak.

Dalam otak kita, Dopamine berfungsi sebagai neurotransmitter yang akan bagi signal kepada sel-sel otak. Kekurangan aktiviti neurotransmitter membuatkan anda tidak dapat fokus dan tidak bersemangat.

Dopamine mempengaruhi bahagian otak yang mengawal fungsi motivasi, reward, gembira, pergerakan dan juga emosi.

Anda boleh ambil omega-3 untuk tingkatkan paras Dopamine dalam otak.

Jadi, daya tumpuan dapat dipertingkatkan dan buatkan anda lebih bersemangat nak melakukan sesuatu.

Omega-3 juga penting untuk fungsi kognitif otak iaitu kebolehan berfikir, memahami, analisa dan aplikasi.

Selain itu, Omega-3 juga bersifat anti-radang untuk memastikan sel-sel otak berfungsi dengan optimum.

Makanan yang sinonim dengan omega-3 adalah ikan salmon. Tuna dan kacang walnut juga sumber Omega-3 yang baik.

Ada lagi yang boleh bantu anda jadi lebih bersemangat dan fokus iaitu vitamin B6 dan B12. Ia juga menghindari diri anda daripada penyakit berkaitan otak seperti Alzheimers dan nyanyuk.

Contoh makanan yang kaya dengan vitamin B6 dan B12 adalah ikan, daging, telur, bijirin penuh dan kekacang.

Makanan yang kaya dengan fiber juga boleh tingkatkan daya konsentrasi dan motivasi dengan memastikan paras gula dalam darah normal. Jadi, sel-sel otak dan sel badan mendapat tenaga yang cukup untuk berfungsi dengan sebaik-baiknya.

Antioksidan seperti vitamin A, C dan E membantu melancarkan peredaran darah ke otak. Jadi, oksigen dapat dibekalkan ke seluruh sel-sel otak.

Sebagai kesimpulan, amalkan makanan yang disebutkan di atas untuk tingkatkan motivasi dan konsentrasi anda ketika bekerja.

Mudah-mudahan banyak kerja dapat diselesaikan.

Work smart tau. 🙂

Kerap Berjemur Buat Kulit Jadi Gelap

Assalamualaikum

Antara masalah wanita bekerja yang kerap pergi melawat tapak adalah sunburn. Kena berjemur sejam dua, kulit dah gelap.

Bila tengahari, kulit muka jadi berminyak dan berkilat. Agaknya kalau tengok dari jauh pun, boleh nampak pantulannya.

Masalah jerawat pun bertambah teruk. Kulit berminyak buat bakteria suka lepak. Tu yang jerawat tumbuh empat lima ketul setiap kali.

Demi tuntutan kerja, lawatan tapak perlu diteruskan juga.

Mesti ramai wanita di luar sana ada masalah yang sama, kan. Kulit wajah gelap, berminyak dan berjerawat.

Masalah ni sebenarnya boleh diatasi dengan beberapa cara.

Ketika keluar melawat tapak, anda perlulah memakai krim pelindung uv. Kurangkan terdedah kepada matahari secara terus.

Penjagaan muka juga perlu konsisten setiap hari. Sebelum masuk tidur, wajib cuci muka sebersih-bersihnya.

Amalkan juga pemakanan yang seimbang terutamanya yang kaya dengan vitamin A, C dan E.

Yang paling penting, anda perlu minum air masak sekurang-kurangnya 2-3 liter, lebih-lebih lagi ketika cuaca yang panas.

Umur Baru 40an, Tapi Dah Sakit Lutut

Assalamualaikum

Ada sorang kakak ni umur baru 40 lebih, seorang suri rumah. Walaupun duduk rumah, kakak ni aktif bergerak.

Ntah kat mana silapnya.. Baru-baru ni lutut dia sakit. Terbataslah pergerakannya nak buat kerja rumah. Setiap kali gerak, rasa ngilu yang amat kat lutut.

Umur baru 40 lebih. Tapi sakit macam orang dah 60an.

Nak tak nak, kakak ni terpaksalah banyakkan berehat.

Tapi, dalam hati dia meronta-ronta nak buat kerja rumah macam biasa. Dah biasa buat sejak kahwin kan. Tetiba kena duduk diam, tak boleh jadi ni.

Sambil-sambil rehat, duduk kat sofa, kakak ni googlelah alternatif nak rawat sakit lutut.

Terjumpalah dia info pasal supplemen yang tinggi Resveratrol. Terus dia whatspp tanya lebih lanjut bagaimana benda alah Resveratrol tu boleh kurangkan sakit lutut.

Lepas diterangkan panjang lebar, teruslah dia order sebotol. Harganya RM 475. Mahal? Taklah. Berbaloi sangat.

Boleh tengok sendiri betapa gembiranya kakak ni bila masalah dia dapat diselesaikan dengan pengambilan supplemen Resveratrol ni.

Sakit lutut lebih baik dari sebelum ni. Takde la rasa ngilu dah.

Alhamdulillah, sekarang kakak tu dah tak rasa ngilu dah. Sakit lutut pun dah kurang. Syukur sangat.

Kalau kakak-kakak ada masalah yang sama dan nak hilangkan sakit lutut tu, bolehlah whatsapp Ros di 019-367 3245.

Ros sedia nak membantu. 🙂

Letih Bekerja? Ikut Apa Yang Pemuda Ini Buat.

Assalamualaikum

Ada seorang pemuda ni, umur dalam 30-an. Baya-baya kita lah kan dia ni. Sepatutnya usia ni boleh bekerja dengan sebaik-baiknya.

Tapi..
Dia sering keletihan. Rasa penat yang amat. Padahal bukan kerja buruh kasar pun. Buruh kasar lagilah kesian. Kena kerja di bawah panas matahari dan angkut batu bata yang berat tu.

Dia ni kerja cikgu. Kerja cikgu pun rupanya penat tau sekarang. Kena mengajar budak-budak. Kena uruskan aktiviti kokurikulum lagi. Lepas tu buat report lagi. Mana tak penat..

Tak tahan dengan badan sendiri yang asyik penat je, dia pun cari penyelesaian.

Ada kawan ni syorkan suruh ambil supplemen tambahan.

Kata kawan tu..Penat tu salah satu sebabnya stress. Kerja banyak tak habis-habis.

Lepas tu badan dia kekurangan nutrisi walaupun makan banyak. Yang dimakan tu kebanyakannya lemak. Bila kurang nutrisi, otak pun lambat sikit nak tangkap- kurang efisien buat kerja.

Sebab tu bila dia dah mula ambil supplemen, rasa cergas terus. Badan pun lebih sihat. Bonusnya, berat pun turun sebab mood ok. Takde rasa nak makan banyak lagi.

Kalau tak minum Vivix, rasa tak syok..

Begitulah luahan pemuda tersebut kepada kawan yang syorkannya ambil supplemen.

Kalau korang macam dia ni juga, silalah ambil supplemen tambahan dan rasai sendiri perubahan positif macam pemuda ini.

Supplemen tu wajiblah si botol merah ni yang namanya glemernya, Vivix. Vivix ni dijamin selamat, siap ada Landmark Study lagi. Kalau botol lain, Ros rasa tak ada kajian klinikal ni.

Boleh whatsapp ke 019-367 3245 untuk tempahan dengan kod “tenaga” untuk harga istimewa.

Bengkak Kaki Pesakit Gout Dah Surut

Assalamualaikum

Ini kisah pesakit gout yang bengkak di kakinya makin surut.

Perubahan ini dirasai selepas dia konsisten amalkan supplemen tinggi Resveratrol.

Walaupun bengkak masih ada, insyaAllah tak lama lagi hilanglah tu.

Dapatlah dia main futsal nanti.

Pesakit gout memang kena jaga makan betul-betul. Silap makan sikit, gout boleh datang balik.

Tentu anda terfikir bagaimana supplemen Resveratrol boleh membantu dalam menurunkan paras asid urik, kan.

Dalam banyak-banyak produk Resveratrol, kenapa anda kena pilih Vivix Shaklee?

Persoalan ini akan terjawab dalam entri Apa yang pesakit gout ini buat sampai hilang bisa-bisa di kakinya.

Sebagai ikhtiar untuk tingkatkan kesihatan lutut anda, cubalah Vivix.

Apa Pesakit Gout Ni Buat Sampai Hilang Bisa-Bisa Di Kakinya?

Assalamualaikum

Derita yang sangat perit ditanggung oleh pesakit gout adalah sakit seperti dicucuk-cucuk benda tajam di kaki. Bisanya sampai nak berjalan pun tak boleh.

Sumber: Healthsurgeon.com

Terdapat 2 kisah pesakit gout yang Ros nak kongsikan dalam entri ni. Bagaimana bisa-bisa di kaki mereka hilang.

Kisah 1:

 

Seorang anak bagitau yang keadaan maknya beransur pulih lepas amalkan satu supplemen ni. Syukur.. Alhamdulillah.

Bila bisa-bisa di kaki dah tak ada, bengkak makin surut, dapatlah mak jalan perlahan-lahan. Kalau dulu, nak berjalan kena pegang dinding untuk tahan sakit.

 

Apa-apa kesakitan yang mak rasa, mesti kita tak sanggup nak biarkan macam tu je. Ini ikhtiar yang wajib kita cuba sebagai membalas jasa mak. Walaupun sebenarnya, tak mampu kita nak balas semua jasa mak dari kita kecil sehingga sekarang.

 

Kisah 2:

 

Lelaki ini berjaya mengawal penyakit goutnya dengan supplemen dan menjaga pemakanan. Makanan yang boleh meningkatkan asid urik dalam badan, semuanya dielakkan.

Bila gout dah tak datang, dapatlah dia menjalankan tugas sebagai jurulatih dengan sebaik-baiknya.

 

Kedua-dua penghidap gout di atas telah berikhtiar dengan supplemen yang tinggi kandungan Resveratrol.

 

Bagaimana Resveratrol Membantu Menurunkan Paras Asid Urik?

 

Ros kongsikan satu kajian mengenai kesan Resveratrol terhadap penyakit gout.

Berdasarkan abtrak kajian tersebut, Resveratrol  membantu menghalang bengkak kaki dan keradangan pada tikus yang ada gout. Selain itu, paras asid urik dalam tikus yang terlebih asid urik juga menurunkan dengan bantuan Resveratrol.

 

Jadi dapat disimpulkan bahawa Resveratrol boleh digunakan untuk menghalang serangan  gout daripada berulang  dengan menurunkan paras asid urik dan juga mengurangkan keradangan.

 

Bagaimana Pula Resveratrol Dalam Vivix Membantu Pesakit Gout?

 

Vivix Shaklee memiliki potensi dan ketulenan yang tinggi berbanding mana-mana produk resveratrol di pasaran.

Kenyataan ini adalah daripada Dr. Stephen Chaney, Professor Biochemistry & Nutrition di University of North Carolina. Beliau telah menerbitkan sekurang-kurangnya 80 kajian saintifik dan juga medical peer-reviewed journal.

 

Dalam satu kajian lain yang dilakukan di Harvard Universiti mendapati kandungan Resveratrol yang dijumpai dalam grapes dan Japanese Knotweed (Polygonum Cuspidatum) sebagai antioksidan terbaik untuk merendahkan paras asid urik dalam badan. Kedua-dua bahan ini iaitu Muscadine Grape dan Polygonum Cuspidatum terdapat dalam Vivix.

 

Berapa Harga Sebotol Vivix?

 

Sebotol Vivix berharga RM 475. Ianya untuk kegunaan sehingga 2 bulan. Sangat berbaloi untuk tingkatkan kesihatan anda melainkan anda sanggup menahan sakit bisa-bisa tu setiap kali gout menyerang.

 

Bagaimana Nak Dapatkan Harga Terbaik Untuk Vivix?

 

Ros sangat galakkan anda dapatkan 2 botol Vivix atau Twinpack Vivix terus kerana lebih berbaloi. Anda bakal mendapat manfaat berikut:

  • Harga ahli untuk Vivix yang jauh lebih rendah
  • Keahlian Shaklee secara PERCUMA ( Jimat RM 69)
  • Penghantaran ke seluruh Malaysia secara PERCUMA ( Jimat RM 11)
  • Cash bonus pada bulan berikutnya ( Untung dapat bonus RM 38)

 

Untuk pembelian, anda boleh segera whatsapp Ros di 019-367 3245 dengan menaip kod “gout“.

Akibat Salah Guna Produk Kecantikan

Assalamualaikum

Dulu ada orang whatsapp bercerita pasal masalah kulit. Ingat lagi cerita adik ni..

Asalnya, kulit adik ni tak lah teruk mana pun. Bila nak datang period tu, naiklah sebutir dua. Normallah kan.

Tapi masalahnya, adik ni suka picit jerawat yang naik. Lepas tu, mula lah berbekas. Luka akibat jerawat yang dipicit tu lah jadi parut.

 

Selepas tu, dia cubalah satu produk ni. Menakjubkan… selepas seminggu kulit flawless sangat. Si adik ni sangatlah happy.

 

Tapikan… kegembiraan dia tak lama.

Dua tiga bulan lepas tu..

Dia perasan setiap kali terkena matahari, kulit dia rasa pedih sangat. Lepas tu, bila period datang, mencanak-canak naik jerawat tu.

 

Baru dia gelabah nak tukar produk.

 

Adik-adikku…
Kulit flawless dalam masa beberapa hari sangat tidak logik.

Kulit kita perlukan masa untuk gantikan dengan sel-sel baru.

Yang buatkan kulit licin dalam masa yang singkat, pasti sebab ada banyak bahan kimia yang berbahaya.

 

Kak Ros harap adik-adik sedar yang produk yang ada bahan kimia berbahaya tu boleh membawa kepada kanser.

Cepat-cepatlah bertukar kepada produk yang selamat dan semulajadi.

 

Sejak jual Set Cantik Shaklee, banyak sangat gambar kulit rosak yang Kak Ros tengok.

Kak Ros jual bukan sebab nak untung semata-mata. Tapi nak selamatkan adik-adik daripada merosakkan kulit muka masing-masing.

Semoga lebih ramai orang sedar tentang bahaya kebanyakan produk kecantikan di Malaysia.

 

Bagaimana Ibu Ini Mengatasi Keletihan Menguruskan Rumahtangga?

Assalamualaikum

Penat menguruskan rumahtangga hari ni? Bersabarlah wahai ibu-ibu. Ada ganjaran menanti anda nanti.
 
Makin ramai anak, makin banyak tenaga diperlukan. Masak sarapan, bagi anak makan, basuh baju, kemas rumah, layan anak main. Sedar-sedar dah tengahari.
Stressed Mom
 
Kalau takde tenaga, tengahari dah pancit. Rasa nak anak cepat-cepat nap supaya diri boleh rehat sebentar.
Ramai yang rasa macam ni?
 
Ros nak kongsikan citer Puan Khadeejah ni. Dari dulu dia ambil supplement nak tingkatkan tenaga selain untuk kesihatan. Mak-mak pun kena jaga kesihatan tau. Kalau mak yang sakit, macam mana nak uruskan keluarga.
Ok.. Sambung balik cerita Puan Khadeejah.
 
Bila anak bertambah, dia rasa macam tak cukup tenaga pula. Dia perlukan extra tenaga lagi untuk layan anak-anak dan menguruskan rumahtangga.
 
Lepas dengar feedback positif pasal satu supplemen ni, terus beliau cuba.
 
Tak nak lagi letih-letih memanjang. Banyak kerja tertangguh.
Bila letih, mood pun tak elok. Anak buat silap sikit, dah nak marah.
 
Lepas ambil supplemen tu, terus dia rasa lebih bertenaga, segar dan sedappp sangat badan.
 
Bila rasa bertenaga, banyak kerja boleh disiapkan dan dia pun happy je nak layan anak-anak.
 
 Ini perkongsian asal daripada Puan Khadeejah:

 

Apa yang Puan Khadeejah amalkan adalah 3 supplemen ini:
  • Vivix: meningkatkan kecekapan mitochondria untuk menjana tenaga di dalam sel-sel badan kita
  • Cinch Energy Tea Mix: penggalak tenaga semulajadi
  • Performance Drink: membantu meningkatkan tenaga otot sebanyak 6 kali ganda, memberikan tenaga dan memelihara bendalir dalam badan.

 

Harga untuk Set Tenaga ini adalah RM 688.50. Inilah pelaburan terbaik untuk anda yang nak atasi masalah keletihan melampau.

 

Selain itu, anda bakal dapat bonus lain juga bila ambil set ini:

  • Kulit makin cantik
  • Nampak awet muda
  • Sistem imun yang tinggi

 

Sangat berbaloi, kan.

Hubungi Ros di 019-367 3245 dengan menaip kod “tenaga” untuk dapatkan harga terbaik.