Perkara Pertama Yang Perlu Dilakukan Sebelum Kuruskan Badan

Assalamualaikum

Ramai merungut nak kuruskan badan, tapi berat tak turun-turun. Statik je. Nak turunkan 500 gramm dalam masa sebulan pun payah.

Mungkin ada satu benda anda terlepas pandang.

 

Nak tahu apa? Tonton video pendek ni dahulu.

 

Sudah tahu apa yang anda perlu lakukan terlebih dahulu?

Ya, anda perlu detoks dahulu untuk singkirkan toksin yang terkumpul dalam badan anda selama ini.

Boleh anda bayangkan banyak mana toksin yang telah terkumpul dalam badan anda? Fuh..

 

Ada beberapa jenis programm detoks yang anda boleh cuba.

Untuk mengetahui programm detoks mana yang sesuai untuk diri anda, bolehlah hubungi Ros di 019-367 3245.

Kenapa Perlu Detoks Hati Selepas Bertahun-tahun Bergantung Pada Ubat-ubatan?

Assalamualaikum

 

Kenapa perlu detoks hati selepas bertahun-tahun bergantung pada ubat-ubatan seperti painkiller, panadol dan ubat-ubat sapu? Ubat-ubat sintetik yang anda ambil selama ini, semua ini menjadi toksin di dalam hati. Untuk membersihkan hati anda, anda perlu buat detoks hati. Sama juga kepada anda yang suka dengan makanan berperisa, makanan rapu dan makanan segera. Perisa dan pewarna tiruan yang anda makan turut terkumpul di dalam hati.

 

kenapa perlu detoks hati

Tahukah anda, hati kita menyingkirkan toksin dengan cara menumpang toksin dengan benda lain untuk keluar dari hati. Proses ini dinamakan proses Conjugation. Untuk memastikan proses Conjugation berlaku, anda kena makan makanan yang seimbang.

 

Antara makanan yang dicadangkan untuk detoks hati adalah sayur jenis cruciferous. Kumpulan sayuran cruciferous mengandungi glucosinolates yang penting untuk proses conjugation.

 

Contoh sayur cruciferous adalah seperti kubis, bunga kobis, brokoli, kubis brussels dan bak choi. Anda boleh masak sayuran ini atau dimakan mentah. Kalau dibuat jus pun bagus. 🙂

 

Selain daripada itu, anda boleh mengamalkan juga Set Detoks Hati yang terdiri daripada 5 supplement.

 

Supplement Shaklee untuk Detoks Hati:

  • Vivix
  • DTX Complex
  • B-Complex
  • Sustained Release Vitamin C
  • Lecithin

set detoks hati

 

Untuk membersihkan hati atau buat detoks hati, 5 supplement di atas wajib diambil. Harga Set Detoks Hati adalah RM 828.75. Anda boleh order sendiri dengan menekan ikon di bawah.

button order now

Atau hubungi Ros di 019-367 3245. Biar Ros tolong uruskan pembelian anda. 🙂  Setiap pembelian Set Detoks, anda akan diberikan konsultasi eksklusif untuk mendapat kesan yang optimum. Jom sama-sama buat detoks!

signature SA

Kenapa Detoks Usus Sangat Penting?

Assalamualaikum

Ros ada ceritakan detoks ni ada banyak jenis. Salah satunya adalah detoks usus. Kenapa detoks usus sangat penting? Usus adalah tempat di mana zat-zat makanan yang kita makan diserap ke dalam darah. Makanan yang kita makan akan melalui proses pencernaan bermula daripada mulut, esophagus, hati, usus kecil sehinggalah ke usus besar.

 

Sistem pencernaan manusia secara amnya berfungsi untuk mengambil makanan, memecahkannya menjadi molekul-molekul zat nutrisi yang lebih kecil, menyerap zat-zat nutrisi tersebut ke dalam aliran darah dan akhirnya membersihkan tubuh dari sisa pencernaan.

 

Kalau anda makan makanan yang seimbang, tetapi usus tak sihat. Rugi juga sebab nutrisi tidak dapat diserap. Oleh itu, penting untuk memiliki usus yang sihat agar segala nutrisi yang diperlukan oleh badan dapat diserap dengan lebih efisien .

 

Jom tengok rupa usus yang sihat dan yang tak sihat. Yang mana satu keadaan usus anda sekarang? Agak-agaknya la… 😛

usus sihat vs usus tak sihat

 

Apa yang anda perlukan untuk buat detoks usus adalah Set Detoks Usus yang terdiri daripada 3 supplement.

 

Supplement Shaklee untuk Detoks Usus:

 

  • Herblax (120 tablets)
  • Pepermint Ginger Plus ( 90 tablets)
  • Vivix

 

set detoks usus

Fungsi setiap supplement untuk detoks usus anda:

  • Herblax- membantu membersihkan usus dengan mengeluarkan segala kotoran, lendir dan lemak yang melekat di dinding usus melalui proses pembuangan air besar

 

  • Peppermint Ginger Plus-membantu mengeluarkan angin dan gas-gas daripada badan serta melegakan perut

 

  • Vivix- mengandungi antioksidan yang tinggi untuk melindungi sel serta memperbaiki sel-sel yang tidak sihat

 

Kalau anda dah makan makanan yang seimbang.. dah makan supplement macam-macam.. tetapi tetap takde perubahan atau anda masih kerap sakit, kerap demam, anda patut buat detoks usus.

 

Harga Set Detoks Usus adalah RM 572.50 . Anda boleh order sendiri dengan menekan icon di bawah.

button order now

Atau.. Hubungi Ros di 019-367 3245 untuk bantuan. Ros akan uruskan pembelian anda. Dengan pembelian Set Detoks dari SirapAnggur.com,  anda akan mendapat konsultasi eksklusif agar mendapat hasil yang terbaik.

signature SA

Adakah Saya Terdedah Kepada Logam Berat?

Assalamualaikum

 

Percaya atau tidak, kita semua terdedah kepada logam berat dari persekitaran kita dan juga penggunaan bahan kimia dalam kosmestik seperti gincu, penggunaan plastik, barangan penjagaan diri seperti syampoo dan losyen serta bahan pencuci seperti pencuci pinggan mangkuk, pembersih tandas dan sebagainya. Haa.. banyakkan bahan kimia dalam kehidupan seharian kita.

 

Adakah saya terdedah kepada logam berat

 

Ada banyak lagi sumber logam berat dalam kehidupan kita. Anda boleh rujuk gambar di bawah:

sumber logam berat
Sumber

 

Bagi perokok, anda mendedahkan diri anda sendiri dan orang sekitar dengan bahaya asap rokok. Malah, orang sekitar anda lebih berisiko terkena kanser akibat menghidu asap rokok yang dilepaskan oleh anda!

 

Apabila logam berat masuk ke dalam badan, ia akan melekat di organ dalaman seperti otak, hati dan ginjal. Ia turut merosakkan sistem saraf serta menjejaskan sistem metabolisme kita. Penyakit juga akan berlaku bila sel-sel badan kita rosak. Sel-sel yang tak normal akan berkembang menjadi abnormal yang boleh menyebabkan kanser. Takut kan!

 

Bagaimana untuk mengeluarkan logam berat dari badan anda?

 

Anda mesti melakukan detoks logam untuk mengeluarkan logam berat tersebut.

 

 

Detoks logam dengan pengambilan Supplement:

 

  • Selenium menghalang pengumpulan merkuri dan menyingkirkan merkuri dan arsenic dari badan
  • Vitamin C dan Garlic mengurangkan kadar plumbum
  • Asid Folik merendahkan kadar cadmium dan merkuri
  • ALA membersihkan darah dari logam berat

 

Supplement Shaklee untuk detoks logam

  • Vitamin E
  • Vitamin C
  • Vitalea
  • Omega Guard
  • Garlic Complex
  • B-Complex

 

supplement untuk detoks logam

Untuk penyingkiran optimum logam berat dari badan anda, 6 supplement di atas wajib diambil. Harga Set Detoks logam adalah RM 567.50. Anda boleh order sendiri dengan menekan ikon di bawah.

button order now

Atau hubungi Ros di 019-367 3245. Biar Ros tolong uruskan pembelian anda. 🙂  Setiap pembelian Set Detoks, anda akan diberikan konsultasi eksklusif untuk mendapat kesan yang optimum.

signature SA

Jenis-Jenis Detoks Yang Anda Perlu Tahu

Assalamualaikum

 

Mesti ramai yang pernah dengar tentang detoks kan. Apa yang biasa anda fikir, detoks ni nak buang toksik daripada badan. Sesiapa yang nak kurus, mesti tahu pasal detoks juga. Kadang-kadang tu, dah cuba program diet macam-macam. Tapi tak berkesan juga. Mungkin dalam badan anda ada banyak toksin. Sebab tu, anda sukar nak turunkan berat badan.  Jadi, anda kena singkirkan toksin tu dulu. Baru ikut program diet anda.  Detoks sebenarnya ada banyak cabang. Jom tengok.

 

jenisjenisdetoks

Jenis-jenis Detox:

  • Detoks Parasit
  • Detoks Usus
  • Detoks Logam
  • Detoks Hati
  • Detoks Seluruh Badan

 

 

Detoks Parasit

 

Dalam program detoks parasit, kita akan fokus untuk buang parasit daripada badan. Kalau selalu rasa penat, malas, kurang fokus, kulit rasa macam gatal-gatal, itu sebahagian tanda ada banyak cacing dalam badan kita. Sepanjang anda mengikuti program detoks parasit ni, ada makanan yang dilarang seperti gula putih yang merupakan kegemaran cacing-cacing ni. Masa untuk buat detoks parasit adalah masa mereka aktif iaitu semasa bulan mengambang. Kena ikut timing ni kalau kita betul-betul nak singkirkan parasit daripada badan kita.

 

Detoks Usus

 

Usus  adalah tempat di mana penyerapan zat-zat makanan berlaku. Usus terdiri daripada rerambut halus yang bekerja menyerap zat-zat daripada makanan yang kita makan.

Detoks usus akan membersihkan usus kita agar penyerapan zat berlaku dengan lebih optimum. Kalau ambil supplement tapi tak berkesan. Kena buat detoks usus lah tu.

Baca juga Kenapa Detoks Usus Sangat Penting?

 

Detoks Logam

 

Detoks logam dilakukan untuk menyingkirkan logam berat daripada badan. Tanpa disedari, kita terdedah kepada pencemaran logam. Sebagai contoh: Plumbum daripada cat rumah, system perpaipan dan tahan pertanian. Merkuri daripada makanan laut. Kadmium daripada asap rokok. Kalau anda seorang perokok, lagi banyaklah timbunan logam dalam badan anda.

Baca juga Adakah Saya Terdedah Kepada Logam Berat?

 

Detoks Hati

 

Hati merupakan kelenjar terbesar dalam tubuh manusia dan banyak fungsinya. Antaranya, hati berfungsi untuk meneutralkan racun atau zat-zat asing masuk ke dalam tubuh kita. Jadi, penting untuk melakukan detoks hati untuk memastikan hati kita dapat menjalankan tugasnya dengan cekap.

 

Detoks Seluruh Badan

 

Detoks seluruh badan untuk memastikan anda kekal sihat dan cergas. Dalam program detoks seluruh badan anda perlu mengikuti jadual pemakanan yang disediakan untuk hasil yang maksimum. Detoks ini tak buang parasit dan logam daripada badan. Tetapi lebih kepada pembuang toksin dan diet kurang kalori.

 

Pening tak tahu nak buat detoks yang mana? Jangan risau. Ros sedia membantu.

 

Hubungi Ros di 019-367 3245 untuk konsultasi detoks mana yang anda perlu lakukan dahulu. Jom sama-sama detoks untuk hidup yang lebih bersemangat dan sihat! 🙂

signature SA