Ada Ke Cara Putihkan Kulit Dengan Cepat?

Assalamualaikum

Berbalik kepada tajuk entri ini, ada ke cara putihkan kulit dengan cepat? Ros ingin bertanya kepada anda secepat mana anda nak dapat kesan pemutihan kulit bila anda guna sesuatu produk? Sehari? Seminggu?

Agak pelik jika ada orang yang berkulit hitam manis hari ni, esoknya anda jumpa dia berkulit cerah pulak.

Kan.. kan.

Tahukah anda kulit kita bertukar atau diperbahrui lebih kurang setiap 40 hari?

Menurut Dr. Obagi, satu kitaran lengkap proses kulit bermula daripada saat ia terbina di lapisan paling bawah di epidermis sampailah ia matang di permukaan kulit dan tertanggal sebagai sel kulit mati. Proses ini mengambil masa lebih kurang 6 minggu.

Jadi, jika seseorang itu tiba-tiba berkulit cerah dalam masa yang singkat, besar kemungkinan, proses pemulihan kulitnya berlaku secara tidak semulajadi.

Tentu anda pernah dengar cara putihkan muka guna beras?

Caranya begini:
Goreng sedikit beras bersama sesudu gula dan garam. Bila beras dah kekuningan, masukkan dalam blender. Blend bersama sedikit air sehingga menjadi paste.

Ambil paste beras ini dan sapukan di wajah. Tunggu sehingga kering. Bila dah kering, buat gerakan membulat seperti anda nak scrub. Bilas dengan air suam.

Dengan cara ini anda sebenarnya menanggalkan sel-sel kulit mati di permukaan kulit. Kulit mati yang tidak ditanggalkan itu lah yang menyebabkan wajah anda kelihatan gelap dan kusam.

Nasihat Ros, usah terlebih tonyoh. Ditakuti kulit anda jadi merah-merah.

Ada satu lagi cara putihkan kulit secara semulajadi iaitu dengan mengamalkan supplemen untuk kesihatan kulit.

Ini 3 produk putihkan kulit secara semulajadi yang Ros nak cadangkan untuk anda.

1. ESP: sumber protein yang sangat diperlukan oleh sel-sel badan sebagai makanannya. Analogi mudah untuk pemahaman anda: Bila sel-sel badan kita mendapat makanan yang cukup iaitu protein, sel-sel kita pun jadi sihat. Bila sihat, kulit pun jadi cantik berseri.

2. Vitamin C: merupakan antioksidan yang membantu melawan radikal bebas yang merosakkan kulit. Dengan teknologi pelepasan masa, badan akan mendapat bekalan vitamin c selama 5 jam. Vitamin c juga penting dalam proses pencerahan kulit.

3. Vivix: juga satu antioksidan yang sangat berkuasa dalam memperbaiki kerosakan sel-sel badan kita. Bila sel kita sihat, anda dapat memiliki kulit yang cantik, pinkish dan bersinar.

Pengambilan supplemen ini bukan setakat muka, tetapi boleh putihkan badan sekali. Ye lah sel-sel satu badan akan diperbahrui secara semulajadi dari dalam.

Dengan pengambilan yang konsisten, anda bakal memiliki kulit yang lebih sihat dan cantik.

Ros kongsikan testimoni ya.

Satu lagi testimoni daripada pengamal Vivix.

Ingin mencuba Set Kecantikan Kulit ini?

Anda boleh hubungi Ros di http://tanyarosahmad.wasap.my/.

Jom pilih produk yang semulajadi untuk kulit anda.

3 Cara Elak Blackhead Muncul Di Wajah

Assalamualaikum

Kulit muka yang berminyak memerlukan penjagaan wajah yang lebih teliti berbanding mereka yang memiliki kulit jenis normal. Tetapi ini tidak bermakna mereka yang memiliki kulit jenis normal tidak perlu melakukan rutin penjagaan harian untuk wajah.

Secantik mana pun kulit wajah anda, jika tidak dijaga wajah anda boleh nampak tua sebelum masanya.

Baca tips awet muda dalam entri >> Bagaimana nak nampak awet muda?

 

Bagi yang mempunyai masalah kulit seperti jerawat dan blackhead, anda boleh mengubah rutin penjagaan wajah anda agar masalah kulit anda tidak berlarutan.

Blackhead mudah terjadi bila kelenjar minyak menghasilkan terlalu banyak sebum. Sel-sel kulit mati yang tersumbat di liang pori akan menyebabkan benjolan yang dipanggil comedo.

Jika benjolan ini terbuka dan terdedah kepada udara, ia akan kelihatan hitam. Sebab itu namanya blackhead.

 

Boleh ke nak hilangkan blackhead ni?

Ros ada kongsikan caranya. Baca entri Ros yang ni >> Cara mudah hilangkan whitehead dan blackhead.

 

Jom Ros kongsikan 3 cara untuk elakkan blackhead muncul di wajah.

 

1. cuci wajah dengan kerap

Apabila anda bangun tidur anda perlu mencuci wajah anda. Begitu juga sebelum anda masuk tidur. Pasti wajah anda bebas daripada minyak dan juga mekap.

Pilih pencuci muka yang lembut agar ia tidak merengsakan kulit anda.

Jika anda memiliki rambut yang panjang, seeloknya cuci rambut anda dengan kerap kerana rambut yang berminyak boleh menyumbang kepada masalah blackhead juga jika kerap tersentuh dengan kulit wajah anda.

 

2. Pilih produk bebas minyak

Mereka yang memiliki kulit berminyak harus memilih produk penjagaan wajah yang bebas minyak. Mekap, losyen dan juga krim pelindung matahari juga mestilah yang bebas minyak atau noncomedogenik.

 

3. Guna scrub dan juga masker

Scrub dan masker membantu untuk menanggalkan sek-sel kulit mati dan juga menanggalkan blackhead. Cukup melakukan rutin scrub 1-2 sekali dalam seminggu.

 

Nak tahu masker kegemaran Ros? Nanti Ros kongsikan ye..

Kulit Tegang Dan Muda Dengan Collagen Powder

Assalamualaikum

Seiring dengan pertambahan usia, kulit wajah kelihatan kendur dan tidak anjal lagi.

Oleh kerana badan kita tidak dapat menghasilkan collagen secukupnya bila usia mencecah 30 dan ke atas, pengambilan supplemen collagen powder sangat digalakkan.

Semasa memilih produk Collagen Powder, salah satu kriteria yang perlu diambil perhatian adalah saiz molekul Collagen produk tersebut.

Lagi kecil saiz molekulnya, lagi cepat collagen tersebut diserap oleh badan.

Ros syorkan anda mengambil Collagen Powder dari Shaklee kerana saiz molekulnya sangat kecil iaitu 1000 Dalton.

Boleh rujuk gambar di bawah untuk memudahkan pemahaman anda.

 

Yang lebih istimewa mengenai Shaklee Collagen Powder adalah bahan semulajadi. Jom tengok kandungan Shaklee Collagen Powder.

Shaklee Collagen Powder diekstrak daripada sisik ikan merah yang hidup di laut dalam. Jadi, ia tahan dengan tekanan tinggi dan sangat berkualiti.

 

Jom kongsikan beberapa testimoni.

Testimoni 1:

Selepas 21 hari kulit sis ni makin tegang dan muda.

 

Testimoni 2:

Kulit sis ini pula nampak makin cerah dan gebu selepas amalkan collagen powder.

 

Testimoni 3:

Sis ini pula jadi lebih cantik dengan kulit yang glowing dan pinkish dengan Collagen daripada Shaklee. Sekotak pun belum habis lagi, kulit dah cantik flawless.

Best kan.

Jika anda berminat untuk dapatkan collagen powder yang berkualiti ini, hubungi Ros di 019-367 3245 segera.

Kulit yang tegang dan muda boleh jadi milik anda!

Atasi Kulit Kering Dengan Cara Ini

Assalamualaikum

Kulit anda nampak bersisik? Anda kerap memakai lotion setiap kali lepas mandi untuk melembapkan kulit?

Sah dah anda memiliki kulit jenis kering.

Satu lagi cara yang Ros tahu untuk mengetahui samada kulit kita kering dan kurang air adalah dengan cara mengguris lengan dengan kuku.

Bila ada terbentuk garis putih itu tandanya anda kurang minum air. Kalau tiada garisan, maksudnya kulit anda lembap dan tidak kering.

Jadi, bagi anda yang memiliki kulit jenis kering, pastikan anda minum air lebih 2 liter. 3 liter air pun sangat bagus.

Amalkan juga vitamin C Sustained Release dari Shaklee di mana 100mg Vitamin C dibebaskan secara berkala selama 5 jam.

Macam Sis Shalini ni, selepas ambil Vitamin C, kulitnya dah tak kering lagi. Jerawat pun dah tak kerap naik.

Hubungi Ros di 019-367 3245 untuk konsultasi supplemen yang sesuai dengan kulit anda.

Bye-bye kulit kering.

Penyelesaian Untuk Masalah Jeragat

Assalamualaikum

Seawal usia 30an dah ada masalah jeragat?

Dulu kawan dah pesan suruh pakai sunblock dan uv protection jika nak berjemur.

Akibat acuh tak acuh dengan nasihat kawan tu, kulit makin tak sekata. Jeragat mula timbul bila kerap sangat terdedah kepada cahaya matahari.

Kini, berbagai-bagai cara Tina usahakan untuk hilangkan jeragat di wajahnya.

Dah serupa kulit mak mertuanya. Mak mertua Tina ada jeragat juga. Tapi mak mertua Tina dah 60an. Dia pulak masih muda. Baru 33 tahun.

Tak boleh jadi ni. Menyesal tak dengar nasihat kawan dulu.

 

Jangan sedih-sedih. Teruskan membaca.

 

Jika anda senasib dengan Tina iaitu menpunyai masalah jeragat. Ros ada penyelesaiannya.

 

Anda boleh amalkan 4 supplemen ini:

1. Vivix yang kaya dengan antioksidan yang membantu melindungi kulit daripada rosak. Vivix juga akan memperbaiki sel-sel jeragat yang hitam.

2. Vitamin E juga sejenis antioksidan. Ia umpama perisai uv yang melindungi tubuh anda daripada sinaran uv berbahaya.

3. Vitamin C membantu mencerahkan kembali kulit yang gelap

4. ESP atau Energizing Soy Protein membantu menghasilkan sel-sel kulit yang baru yang lebih sihat. Jadi, sel yang hitam diganti dengan sel yang lebih sihat

5. GLA complex membantu menstabilkan hormon penyebab jeragat dan juga mencantikkan kulit

6. Collagen Powder membantu menganjalkan kembali kulit

 

Di sini Ros ada beberapa testimoni. Jom tengok.

Anda boleh hubungi Ros 019-367 3245 untuk konsultasi lanjut.

3 Tips Pantas Untuk Dapatkan Kulit Cerah

Assalamualaikum

Ramai yang inginkan kulit yang cerah berseri. Bermacam-macam cara dicuba. Berbagai-bagai produk dibeli. Tetapi, kulit masih sama keadaannya. Gelap dan kusam.

Jika ini yang anda hadapi, anda boleh cuba 3 tips pantas untuk putihkan kulit ini. Yang Ros kongsikan ini menggunakan bahan semulajadi tau. Bukannya bahan kimia berbahaya tu.

3 Tips Pantas Untuk Dapatkan Kulit Cerah

 

1. Menggunakan lemon

lemon

Terdapat banyak kegunaan lemon. Selain digunakan dalam masakan, lemon juga membantu dalam detox badan serta pemutihan gigi.

Sejak bertahun-tahun yang lalu, lemon telah digunakan untuk memutihkan kulit. Ia memiliki keupayaan untuk melunturkan kulit secara lembut serta menanggalkan lapisan atas kulit iaitu sel-sel kulit mati.

Anda boleh campurkan 1 bahagian jus lemon dengan 1 bahagian air masak untuk cairkannya. Selepas itu, ambil bebola kapas dan celupkan dalam campuran dan air lemon tadi.

Sapukan ke seluruh wajah. Bilas selepas 15 minit dengan air suam.

Lakukan hanya 2-3 kali seminggu. Pastikan anda memakai pelembap selepas itu.

 

2. Masker tomato

Tomato sangat membantu untuk menghilangkan sunburn. Ia mencerahkan tona kulit anda serta menanggalkan sel-sel kulit mati.

Untuk membuat masker tomato, anda perlukan 1-2 biji tomato dan 2 sudu makan jus lemon.

Caranya, kisar kedua-dua bahan ini menggunakan blender. Sapu masker tomato di badan dan biarkan selama 10 minit. Selepas itu, bilas dengan air bersih.

 

3. Susu dan lemon

Susu juga merupakan agen pemutih. Sebab tu ada produk mandian ditambah dengan susu. Selain itu, susu juga boleh melembapkan kulit.

Dengan gabungan susu dan lemon, kulit tidak akan terlalu kering.

Untuk mencerahkan kulit, anda boleh campuran secawan susu ke dalam air mandian anda. Lebih mudah, jika rumah anda ada tab mandian. Selepas itu, tambah perahan jus dari sebiji lemon ke dalam air mandian tersebut.

Anda boleh berendam selama setengah jam sebelum mandi seperti biasa.

 

Tips mana yang paling anda suka? Cuba tau nanti.

Anda boleh juga baca kisah akak ni >> Dulu kulit gelap, sekarang dah cerah.

Dulu Kulit Gelap, Sekarang Dah Cerah

Assalamualaikum

Masa Ros kecil dulu-dulu, kulit Ros agak gelap. Sebabnya dulu Ros suka main panas, berjemur kat luar.

Bila dah pindah ke Kuantan masa darjah empat, Ros jadi seorang yang pemalu. Jarang dah keluar main kat luar. Masa tu agaknya kulit Ros makin cerah.

Selepas melanjutkan pelajaran ke Jerman, cuaca di sana kurang memberi masalah kepada kulit Ros. Syukur, alhamdulillah.

Bila pulang ke Malaysia, kulit Ros mula ada masalah. Memang kena cuci muka kerana kerap berminyak. Masalahnya, Ros tak jumpa pencuci muka yang sesuai dengan kulit Ros.

Boleh baca seterusnya kisah Ros dan pencuci muka di entri sebelum ini >> Pencuci muka buat kulit lembut dan tidak pedih selepas dicuci.

 

Hari ni Ros nak kongsikan bagaimana kulit akak sorang ni, dulu gelita, sekarang makin cerah.

Boleh tengok gambar di bawah. Gambar dulu dan gambar kini. Banyak perbezaan.

Itulah kesan yang dirasai oleh pengamal Set Radiant 4.

Jom tengok satu lagi testimoni.

Cuba lihat gambar akak ni semasa dia baru ada 2 orang anak dengan gambar semasa ada 4 orang anak.

Makin berserikan wajahnya sekarang. Anak berderet tak menjadikan rupanya nampak tua. Sebaliknya nampak lagi muda!

 

Hebatnya penangan Set Radiant 4. Seperti namanya, Radiant 4 memang menjadikan pengamalnya cantik dan berseri.

Ada 4 item dalam Set The Radiant 4 ini iaitu:

1. Energizing Soy Protein

2. Collagen Powder

3. Vitamin C Sustained Release

4. GLA Complex

 

Hubungi Ros di 019-367 3245 untuk maklumat lanjut.

Nak order terus pun boleh. Klik je sini >> ORDER SET RADIANT 4.

Kisah Akak Jururawat 5 Tahun Dihantui Masalah Jerawat

Assalamualaikum

Kulit berjerawat amat dibenci oleh kaum wanita. Ia sedikit sebanyak boleh menjejaskan tahap keyakinan diri. Lebih-lebih lagi bagi mereka yang kerjanya perlu berhadapan dengan orang seperti kerjaya jururawat.

Anda mungkin terpaksa mengabaikan pandangan mata yang memandang ketika berurusan dengan rakan sekerja dan juga pesakit.

Jauh di sudut hati, anda pasti nak kurangkan jerawat yang bermaharajalela di wajah anda. Paling tidak, tiada lagi jerawat baru yang naik yang meninggalkan parut. Bekas jerawat pula, anda mahu dia hilang dan kembali licin.

Kalau anda nak tahu, jerawat ni salah satu proses nak keluarkan toksin dari badan.

Sumber toksin ni macam-macam. Boleh datang daripada fast food, MSG, syampoo, sabun, pewangi bilik yang kita guna.

Asap rokok juga toksin. Sebab tu, orang merokok ni kulitnya kusam, berminyak, berjerawat, gelap dan sebagainya.

Sebagai seorang jururawat, anda pasti tahu, kesan asap rokok kepada perokok dan juga orang sekeliling. Jadi, jauhilah asap rokok.

Macam cik Misi kita ni, Ms Reva , dek kerana nak hilangkan jerawat, bermacam-macam skincare dia cuba. Buat treatment dengan pakar kulit pun dah. Tapi jerawat datang balik.

Akhirnya, dia merasakan perlu merawat masalah jerawat ni dari dalam secara semulajadi. Terjumpalah dia dengan supplemen Shaklee.

Supplemen Shaklee yang dia mula-mula ambil adalah Vitamin C Sustained Release dan juga GLA Complex.

Vitamin C Shaklee merupakan antioksidan yang membantu mengecutkan jerawat dia dengan cepat.

GLA Complex pula membantu mengurangkan parut jerawat serta menstabilkan hormon dia.

Selepas itu, Ms Reva tambah pula dengan ESP dan Collagen Powder.

ESP merupakan serbuk protein yang penting untuk penghasilan sel-sel kulit yang baru. Protein merupakan makanan sel-sel kulit kita. Bila cukup makanan, sel-sel kita akan sihat. Itulah kunci kepada kulit sihat dan cantik.

Collagen Powder pula membantu menganjalkan kembali kulit serta memudarkan parut. Bila diambil dengan konsisten, kesan parut semakin pudar.

Dalam gambar di bawah, kita boleh tengok kesan jerawat di wajah Ms Reva semakin pulih. Tak seteruk dahulu.

Asbab pengambilan supplemen semulajadi dan juga proses penyembuhan dari dalam, masalah jerawat boleh diatasi.

Selepas mengamalkan Set Radiant 4 ni, Ms Reva sangat gembira dengan kulit wajahnya yang semakin baik tu.

Cuba bayangkan kulit Ms Reva selepas dia konsisten amalkan set ini beberapa bulan lagi. Mesti makin berseri. 🙂

Set Radiant 4 ini tahan sehingga sebulan lebih. Jadi, lebih berbaloi anda mendaftar menjadi ahli untuk konsisten amalkan set ini sehingga dapat kulit wajah yang anda idamkan.

Bila anda mendaftar sebagai ahli, anda dapat menikmati harga yang 10-15% lebih rendah daripada harga retail. Dapat cash bonus pulak tu dalam RM 23 pada bulan berikutnya.

Wow. Jimat sangat bila jadi ahli ni.

Boleh klik sini untuk whatsapp Ros terus >> saya nak jadi ahli dan order Set Radiant 4.

Ros akan balas whatsapp anda secepat yang boleh.

Izinkan Ros bantu anda dengan masalah kulit anda. Keberkesanannya nanti bergantung kepada keadaan kulit wajah anda.

Bagaimana Mama Anak Lima Pun Boleh Maintain Cantik?

Assalamualaikum

Bila ada anak kecil, me time pun susah nak ada. Baru free sikit, dah ada yang panggil.

Sampaikan nak masuk toilet pun, tak senang. Ada je budak banyak cakap duk tanya itu ini kat luar pintu.

Belum lagi tengah memasak kat dapur. Baru nak hiris bawang, ada yang nak air. Nak makan biskut lah. Suruh tunggu dulu, mulalah berdrama air mata.

Siapa ada pengalaman macam ni? Sep sikit. 😉

Tu belum cerita nak keluar jalan-jalan. Memang kebanyakkan mak-mak akan pilih yang ringkas-ringkas. Mekap pun nipis-nipis je. Atau kadang-kadang tu tak mekap langsung.

Macam Ros, kalau nak keluar tu memang akan pilih baju yang tak perlu digosok. Tudung pun jenis sarung. Bukan tak minat shawl tau. Tapi nak melilit-lilit tu, Ros kena praktis berjam-jam baru jadi cantik terletak. ;p

Anda yang dah terer lilit-lilit ni, baguslah. Teruskan.

Bagi mak-mak yang sekapal dengan Ros, ada satu lagi cara nak tampil cantik semulajadi.

Bagaimana tu?

Anda kenalah atasi masalah kulit yang anda hadapi.

Kalau kulit cantik, tak perlulah nak bermekap tebal kan. Cantik semulajadi orang cakap.

 

Jom Ros kongsikan rahsia mama anak 5 ni maintain cantik.

Jika sebelum ini, mama ini ada masalah kulit kusam, berminyak dengan blackheadnya lagi, selepas amalkan Set The Radiant 4, hilang segala masalah kulit beliau.

Yang bestnya, tak ganggu pun pengeluaran susu ibu. Sesuai sangat untuk ibu menyusu. Yang hamil pun, tiada masalah nak amalkan Set The Radiant 4.

Siapa kata, bila ada anak berderet, kita kena korbankan bab kecantikan.

Amalkan je Set The Radiant 4 -> Cara paling mudah nak dapatkan kulit berseri untuk mak-mak yang ramai anak kecil.

Boleh hubungi Ros di 019-367 3245 untuk order.

Produk Untuk Wanita Yang Inginkan Kulit Berseri

Assalamualaikum

Ada sorang adik ni kan, masih belajar lagi, whatsapp Ros minggu lepas. Tanyakan harga ESP.

Bulan lepas dia dah dapatkan ESP dengan Vitamin C. Hasil kumpul duit selama sebulan lebih.

Ni mesti dia nak kumpul lagi duit nak beli ESP pula. Sebotol Vitamin C kan tahan lama sikit. ESP dia nak habis dah lah tu.

Sebenarnya kan.. Ros kagum dengan adik ni sebab sanggup kumpul duit nak atasi masalah kulit dia. Masih belajar, mesti nak kena jimat duit poket yang dia dapat kan.

Lagi satu, dia budak lelaki tau.

Nak seribu daya, taknak seribu dalih kan.

Siapa nak kulit makin cantik, mesti akan usaha cari penyelesaian.

Sedangkan adik yang di bangku sekolah menengah pun pilih supplemen selamat dan semulajadi, akak-akak mesti lagi bijak pandai buat penilaian kan. 

 

Wah.. cantiknya kulit dia ni.. Macam mana nak dapatkan juga kulit berseri macam dia ni?

Untuk wanita yang inginkan kulit yang cantik dan berseri, Ros cadangkan Set Radiant 4 ini.

Bagaimana Set Ini Membantu Menyerlahkan Keserian Kulit Anda?

 Membina sel-sel kulit yang sihat dengan serbuk protein berkualiti tinggi -> Energizing Soy Protein

 Menegangkan kulit dengan -> Collagen Powder

 Melindungi kulit daripada radikal bebas dengan -> Vitamin C

 Melembapkan kulit dengan -> GLA complex

 

Dah boleh bayangkan wajah anda makin berseri? Apalagi, cepat whatsapp Ros di 019-367 3245.