Wanita Ini Menderita 7 Tahun Sebelum Bertemu Produk Yang Sesuai Untuk Masalah Kulit Berjerawat

Assalamualaikum

Masalah kulit seperti jerawat, jeragat dan parut berlubang boleh membuatkan kita rasa rendah diri. Nak berdepan dengan orang ramai pun tak yakin. Risau mereka fikir bukan-bukan bila tengok muka kita macam itu.

Sebenarnya ramai orang di luar sana cuba nak atasi masalah kulit mereka. Tetapi, makin dicuba guna produk tertentu, kulit makin bertambah teruk. Bukannya bertambah baik.

Ros ingin kongsikan luahan Puan Farizan mengenai masalah jerawatnya yang teruk akibat penggunaan produk yang kurang sesuai dengan kulitnya.

 

Jom tengok video pendek di bawah:

 

Teruk kan masalah jerawat yang dihadapinya. 7 tahun beliau mencari produk yang benar-benar sesuai untuk kulitnya.

Baca juga >> Cara Hilangkan Jerawat Dengan Cara Yang Selamat.

 

Anda pun ada masalah yang sama dengan Puan Farizan?

Beruntung sangat anda kerana anda berada di sini. Izinkan Ros bantu selesaikan masalah kulit anda.

Ambil langkah pertama dengan menghubungi Ros di 019-367 3245 sekarang.

Cara Mudah Steam Wajah Di Rumah

Assalamualaikum

Antara rawatan muka yang ditawarkan di spa adalah steam wajah. Jika anda tidak mempunyai masa untuk keluar ke spa, apa kata anda buat je sendiri steam wajah di rumah.

Apa yang anda perlukan adalah besen dan tuala untuk selubung kepala anda.

Dapatkan bantuan suami untuk menjaga anak-anak anda sementara anda manjakan kulit dengan rawatan wajah ini.

 

Sebelum anda lakukan steam wajah, pastikan muka anda telah dicuci sebersih-bersihnya. Ok, jom tengok bagaimana nak buat steam wajah.

 

Cara Mudah Lakukan Steam Wajah Di Rumah

  1. Sediakan besen kosong
  2. Masak air menggunakan cerek sehingga mendidih
  3. Tuang air panas tadi ke dalam besen
  4. Tunggu sehingga air sejuk sedikit
  5. Letak tuala menutupi kepala
  6. Suakan wajah anda mengadap besen tadi lebih kurang 20 cm dari besen
  7. Biarkan wap panas tadi terkena muka anda selama 10-20 minit
  8. Pastikan wap tidak keluar
  9. Setelah selesai, guna tuala bersih untuk lap muka anda
  10.  Bilas dengan air suam

 

Mudah dan senang, kan.

Untuk kulit jenis berminyak, anda boleh steam wajah anda selama 20 minit. Jika kulit anda jenis sensitif, pendekkan tempoh steam wajah kepada 10 minit.

 

Steam wajah ini boleh dilakukan seminggu sekali.

Jom buat hujung minggu nanti. 🙂

Kenapa Kulit Anda Kusam Dan Tidak Berseri?

Assalamualaikum

Ada orang tidak pakai makeup pun kulit mereka berseri. Glowing orang putih kata.

Ada orang selepas dikenakan makeup, baru dia nampak cantik. Tengok dari jauh, cantik wajahnya. Tapi dari dekat, oh.. rupanya tebal seinci makeup yang dia pakai.

Kalau tak pakai makeup, mukanya akan kelihatan kusam dan tidak berseri.

Nak tahu apa sebab kulit anda kelihatan kusam?

Jom Ros kongsikan 5 sebab kulit kelihatan kusam:

 

  • Kurang Kelembapan

Tubuh badan kita terdiri daripada komponen air. Kekurangan kelembapan menyebabkan kulit anda kering dan kusam. Jadi, sapulah pelembap sejurus selepas anda mencuci muka.

 

  • Sel Kulit Mati Tidak Ditanggalkan

Sel kulit akan diperbaharui setiap 28 hari. Kulit mati yang terdapat di lapisan paling atas perlu ditanggalkan dengan cara menggunakan scrub yang lembut. Mencuci muka dengan pencuci muka sahaja tidak cukup untuk menanggalkan sel-sel yang mati.

 

  • Pengambilan Air Yang Kurang

Sel-sel kulit memerlukan air untuk menjalankan fungsinya. Kekurangan air juga mengurangkan peredaran darah ke kulit seterusnya membuatkan anda nampak pucat dan kelihatan seperti orang sakit. Kekurangan air juga membuatkan kedutan senang terjadi.

 

  • Tertekan

Tekanan atau stress merupakan musuh kulit yang utama. Belajarlah untuk menguruskan tekanan. Anda boleh bersenam untuk melepaskan tekanan. Selain itu, dengan bersenam, peredaran darah ke kulit dapat diperbaiki.

 

  • Tidur Yang Tidak Cukup

Semasa tidur, tubuh kita akan berehat. Sel-sel kulit akan diperbaiki dan diperbahrui. Tidur yang tidak cukup boleh menyebabkan lingkaran mata hitam, kulit kering dan kusam.

 

Untuk mendapatkan kulit yang berseri, anda boleh amalkan makanan yang tinggi antioksidan dan tukar 5 penyebab kulit kusam yang Ros kongsikan di atas.

Ingin kembalikan keserian kulit dengan supplemen, baca >> Hilangkan Kulit Kusam Dengan Skincare Yang Selamat.

Kulit yang berseri boleh dimiliki asalkan anda berusaha untuk dapatkannya. 🙂

Atasi Masalah Resdung Dan Jerawat Sekaligus

Assalamualaikum

Orang yang mengalami masalah resdung kerap bersin terutamanya pada waktu pagi. Selain itu, mereka juga kerap berasa gatal di bahagian hidung, kerongkong dan telinga. Boleh dikatakan satu mukalah terasa gatalnya. Memang perit. Kadang-kadang tu sampai sakit kepala dan melarat kepada demam.

Sesetengah orang yang ada resdung turut mempunyai masalah jerawat yang teruk. Ianya berkait dengan masalah resdung tadi. Bakteria yang menyerang rongga sinus yang tersumbat boleh menyebabkan nanah terjadi di bawah kulit. Akhirnya, keluarlah jerawat.

Ingin Ros kongsikan satu testimoni bagaimana nak hilangkan masalah resdung seterusnya mengatasi masalah jerawat juga.

Testimoni daripada Cik Norshahida Mamat

[KRISIS PEMULIHAN RESDUNG & JERAWAT SELAMA DUA BULAN YANG AMAT BERBALOI DENGAN PRODUK SHAKLEE]

Nama saya Norshahida Mamat dan berusia 23 tahun. Saya berasal daripada Terengganu dan masih lagi bergelar pelajar di sebuah kolej swasta.

Sebelum ini, saya menghadapi masalah resdung dan jerawat yang amat dahsyat sehingga mengganggu banyak tumpuan saya terhadap rutin harian. Setiap pagi, saya pasti akan mengalami masalah bersin yang teruk sehinggakan nak kelas pun saya rasa tak selesa.

Belum lagi bab jerawat yang penuh di wajah sehinggakan saya rasa malu dan seolah rasa rendah diri. Lagi-lagi bila time datang bulan.. bertambah meriah jerawat di wajah saya ni!

Masalah resdung ini bukan sahaja membuat bahagian hidung dan seluruh wajah saya menjadi gatal-gatal, malahan ada masanya sehingga tahap saya sakit kepala.

Keadaan ini amat mengganggu situasi saya sebagai seorang pelajar kolej.

Pada ketika itu, rawatan yang saya mampu dan tahu hanyalah bergantung dengan ubat-ubatan yang dapatkan daripada farmasi. Memang berkesan namun hanyalah sementara. Namun, jika saya stop aje makan ubat terus simptom-simptom tadi datang balik.

Akhirnya, mimpi ngeri saya mula tiba ke penghujungnya apabila saya bertemu dengan produk Shaklee di Facebook upline saya, Mami Ayu Adyani.

Setelah menceritakan masalah yang saya hadapi serta sessi konsultasi bersama beliau; saya disyorkan untuk mengambil Vivix sebagai permulaan dengan sukatan satu pada waktu pagi dan satu sudu pada waktu malam.

Selain itu, saya turut mengambil produk Shaklee yang lain iaitu kolagen, Alfalfa Complex, Vitamin C, Omega Guard dan ESP; dan masih mengamalkannya sampai hari ini.

Kesannya pada peringkat awal tidaklah seperti yang semua orang yang mengalami masalah seperti saya harapkan. Saya mengalami krisis pemulihan selama hampir 2 bulan lamanya.

Saya kerap mengantuk dan keletihan, semakin kerap bersin dan paling saya tak suka, makin banyak pula jerawat yang keluar. Namun, sebab saya dah aware mengenai hal ini semasa sessi konsultasi, maka saya teruskan pengambilan suplemen Shaklee secara konsisten.

Alhamdulillah.. berkat istiqomah dan sabar mengamalkan suplemen Shaklee seperti yang diajar oleh upline saya, dalam masa lebih kurang 9 bulan .. masalah resdung saya lama-kelamaan kian berkurangan dan beransur pulih.

Tiada lagi masalah bersin di waktu pagi dan paling best, jerawat di muka kian berkurangan! Malahan, kalau ada pun cepat kecut.

Saranan saya untuk anda semua di luar sana, cubalah produk Shaklee kerana suplemen Shaklee adalah semulajadi, tidak mengandungi bahan kimia merbahaya dan setiap satu produk telah menjalani ujian klinikal. Saya juga syorkan anda buat juga research tentang produk Shaklee yang sesuai dengan anda di samping mendapatkan konsultasi daripada SID yang boleh guide anda sehingga mendapat hasil yang diinginkan.

Juga, jangan lupa untuk sabar dan konsisten amalkan produk Shaklee ini. Sememangnya saya sangat berpuas hati dengan produk Shaklee dan konsultasi yang diberi oleh upline saya. Inilah Shaklee Effect saya!

Kredit to: SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 3

Jika anda juga mengalami masalah resdung yang teruk, usah berlengah lagi. Jom atasinya sekarang. Hubungi Ros di 019-367 3245 untuk dapatkan Set Resdung ni.

Atau anda juga boleh beli terus dengan Shaklee dengan klik SET RESDUNG. Penghantaran akan dibuat oleh pihak Shaklee samada mengguna courier GDex, Poslaju atau Citylink.
*Selepas pembelian, hubungi Ros untuk dapatkan cara makan eksklusif ya.

Semoga dengan kesabaran anda konsisten amalkan Set Resdung ni, masalah resdung dan jerawat anda selesai sekaligus.

Nak Atasi Masalah Jerawat Bernanah?

Assalamualaikum

Anda ada masalah jerawat bernanah?

Boleh cuba ikhtiarkan dengan supplemen Resveratrol iaitu Vivix.

Ros kongsikan satu testimoni bergambar. Anda boleh tengok sendiri perbezaan sebelum dan selepas amalkan Vivix.

Sangat ketara perbezaan kulit sis ini selepas amalkan Vivix. Masalah jerawat bernanah hampir selesai.

Anda pun boleh dapatkan kulit yang sihat dan bebas jerawat ni dengan Vivix.

Tak sabar nak cuba Vivix untuk hilangkan masalah jerawat bernanah?
Cepat-cepat hubungi Ros di 019-367 3245. Pembelian daripada Ros akan mendapat konsultasi eksklusif seumur hidup.

Apa tunggu lagi.. biar Ros bantu atasi masalah kulit anda.

7 Cara Mudah Menjaga Kulit Wajah Bagi Mereka Yang Bekerjaya

Assalamualaikum

Bagi mereka yang bekerjaya, penampilan diri amat penting, lebih-lebih lagi mereka yang sering berjumpa klien. Selain pemilihan pakaian, anda juga perlu memastikan wajah anda kelihatan berseri dan tidak kusam. Kulit wajah yang sihat dan berseri secara tidak langsung boleh meningkatkan keyakinan diri.

 

Ketika berinteraksi dengan klien, perlu ada eye contact. Pastinya klien anda akan memandang wajah anda ketika anda bercakap. Jadi, amat penting untuk anda menjaga kulit wajah anda.

 

Jom tengok 7 cara mudah untuk menjaga kulit wajah:

7 Cara Mudah Menjaga Kulit Wajah

 

  • Cuci muka sekurang-kurangnya 2 kali sehari. Bagi yang memiliki kulit yang berminyak, anda perlu cuci muka dengan lebih kerap.

 

  • Pakai toner setiap kali selepas mencuci muka untuk menutup kembali pori-pori wajah yang terbuka semasa mencuci muka.

 

  • Sapu krim pelindung uv setiap kali anda hendak keluar untuk melindungi kulit daripada sinaran uv yang berbahaya.

 

  • Minum air sekurang-kurangnya 2 liter untuk memastikan kulit anda sentiasa terhidrat.

 

 

  • Kawal stress anda agar anda tak nampak tua sebelum masanya.

 

  • Tidur yang cukup iaitu sekurang-kurangnya 7 hingga 8 jam setiap malam.

 

Jika kulit anda tiada masalah yang besar, eloklah anda konsisten amalkan cara penjagaan wajah di atas. Pasti kulit anda kekal sihat dan berseri.

 

Bagi yang ada masalah seperti berjerawat, eloklah anda rawat kulit anda secepat mungkin sebelum bertambah parah. Boleh teruskan membaca entri Ros sebelum ni >> Cara Hilangkan Jerawat Dengan Cara Yang Selamat.

8 Makanan Untuk Kulit Yang Sihat

Assalamualaikum

Makanan juga mempengaruhi kesihatan kulit. Selain elakkan makan makanan bergoreng dan berminyak, anda perlu amalkan 8 jenis makanan untuk kulit yang sihat di bawah ini:

 

8 Makanan Untuk Kulit Yang Sihat

 

  • Teh hijau: mengandungi antioksidan yang boleh mengelakkan kerosakan DNA. Teh hjau juga boleh mengurangkan keradangan. 

 

  • Minyak zaitun: mengandungi polifenol yang juga antioksidan untuk melindungi kulit. Kandungan polifenol yang tinggi boleh diperolehi daripada minyak zaitun extra-virgin. Minyak zaitun juga baik untuk melancarkan peredaran darah agar nutrien sampai kepada sel-sel kulit. 

 

  • Asid lemak Omega-3 dan Omega-6: melindungi kulit daripada menjadi kering. Antara sumber Omega-3 dan Omega-6 adalah biji bunga matahari, flaxseeds, kacang walnut, ikan salmon, sardin dan mackerel. 

 

  • Vitamin E: melindungi kulit daripada pancaran sinar uv yang merbahaya. Vitamin E juga agen anti-radang. Makanan yang kaya dengan vitamin E adalah bayam, minyak zaitun, kekacang dan juga sayur-sayuran berdaun hijau. 

 

  • Vitamin C: penting dalam penghasilan collagen. Vitamin C juga dapat meningkatkan sistem imun badan dan melindungi kulit daripada sinaran matahari. Selain itu, Vitamin C juga tinggi antioksidan untuk menghalang radikal bebas daripada merosakkan protein collagen dan elastin. Vitamin C boleh didapati daripada buah-buahan citrus, betik, kiwi dan buah beri. 

 

  • Vitamin A: membantu melembapkan kulit. Ini akan mengurangkan kulit kering dan mengelupas. Sumber Vitamin A yang baik adalah lobak merah, keledek dan sayur-sayuran berdaun hijau. 

 

  • CoQ10: membantu melindungi kulit daripada radikal bebas. Makanan yang kaya dengan CoQ10 adalah minyak ikan, kacang tanah dan juga bijirin penuh. 

 

  • Selenium: melindungi kulit daripada radikal bebas dan mengurangkan kedutan. Makanan yang kaya dengan Selenium adalah seperti tuna, roti bijirin penuh, daging, ayam, ikan dan makanan laut. 

 

Berdasarkan senarai di atas, amat penting untuk kita mengambil makanan yang kaya dengan antioksidan jika mahu kulit yang cantik.

Pernah dengar pasal Resveratrol?

Resveratrol juga sejenis antioksidan yang berkuasa untuk melambatkan penuaan. Jadi, pengamalnya akan kelihatan awet muda. Best kan?

5 Tips Dapatkan Kulit Yang Lembut

Assalamualaikum

Kecantikan wajah adalah impian semua wanita. Nak cantik, kenalah berusaha untuk dapatkannya. Orang yang dah ada kulit yang cantik juga, perlu menjaganya agar kecantikan kulit terpelihara.

Jom.. Ros kongsikan cara untuk dapatkan kulit yang lembut yang anda boleh cuba di rumah.

 

5 Tips Dapatkan Kulit Yang Lembut

 

Minum Air

Anda perlu minum air sekurangnya 2-3 liter air setiap hari. Minum air masak tau. 2 liter ini tidak termasuk jus atau minuman manis.

  • Kebaikan: Air membantu untuk singkirkan toksin daripada badan anda

 

Tomato:

  • Ambil sebiji tomato dan blend halus
  • sapu di wajah anda dan biarkan selama 10 minit
  • bilas dengan air yang bersih
  • kalau ada jerawat, sapu dan biarkan selama satu jam dan bilas
    • Kebaikan: melembutkan kulit, mengecilkan pori-pori wajah, mengecutkan jerawat

 

Madu:

  • sapu madu di seluruh wajah
  • biarkan selama 10 minit
  • bilas dengan air sejuk
    • Kebaikan: melembutkan kulit

 

Daun Lidah Buaya

  • ambil gel lidah buaya
  • sapu di seluruh wajah
  • bilas dengan air suam
    • Kebaikan: mengekalkan kelembutan kulit, memudarkan jerawat

Betik

  • lenyek beberapa ketul betik yang masak ranum
  • sapu di seluruh wajah
  • biarkan selama 15 minit
  • bilas dengan air suam
    • Kebaikan: melembutkan kulit, menanggalkan sel-sel kulit yang mati

 

Mudah bukan?

Bolehlah anda cuba rawat wajah anda dengan bahan-bahan di atas. Kos rawatan di rumah ini juga murah.

Selain daripada itu, amalkan juga rutin penjagasn wajah yang sesuai dengan kulit anda. Kalau anda belum tahu kulit anda jenis apa, bolehlah baca entri ini >> Cara Nak Tentukan Jenis Kulit Muka.

Pssst.. ada satu lagi tips nak dapatkan kulit lembut. Baca entri >> Rahsia Nak Dapatkan Kulit Yang Lembut 🙂

Rahsia yang bukan lagi rahsia.

Rahsia Nak Dapatkan Kulit Yang Lembut dan Tidak Kering

Assalamualaikum

Tak kira lelaki atau perempuan, semua orang tak menggemari kulit yang kering dan kasar.

Kulit yang kering juga kerap menggelupas. Nak pegang pun tak best, kan.

 

Jadi bagaimana nak mendapatkan kulit yang lembut dan lembap?

Selain memastikan pengambilan air cukup setiap hari iaitu 2-3 liter, anda juga boleh mengambil supplemen untuk bekalkan nutrisi kepada kulit anda.

Supplemen yang dicadangkan ini tiada bahan kimia berbahaya. Ianya selamat dan semulajadi.

Jom tengok testimoni Puan Fazira Aziz yang gembira dan berpuas hati dengan kulitnya selepas mengamalkan supplemen tinggi Resveratrol ini.

Testimoni 1:

Dah masuk botol ke 2 Vivix. Obvious part dengan kulit saya, moist dan nampak halus je especially kat kulit wajah. Ira juga try makan untuk rambut sebab gugur banyak. Even tak buat treatment, dah kurang gugur. Alhamdulillah. Senang makan Vivix ni sebab sekali suap je untuk total wellness.

Bagaimana Supplemen Resveratrol membantu dalam kesihatan kulit?

Resveratrol merupakan antioksidan semulajadi yang banyak ditemui dalam kulit anggur gelap. Untuk pengetahuan anda, Resveratrol dalam Vivix adalah 10 kali ganda berkuasa berbanding produk Resveratrol yang lain. Ini telah dibuktikan dalam ujian klinikal.

Untuk kulit kelihatan muda, kulit kita memerlukan collagen dan elastin. Akan tetapi collagen dan elastin banyak dirosakkan oleh radikal bebas dari persekitaran kita seperti pencemaran udara dan juga sinaran uv yang tinggi.

Di sinilah peranan Resveratrol- meneutralkan kerosakan akibat radikal bebas ni. Jadi, collagen yang dihasilkan dapat menyokong struktur kulit kita. Collagen juga penting dalam penggantian sel-sel yang mati dengan sel-sel baru.

Dengan pengambilan supplemen Resveratrol yang konsisten, kulit akan lebih lembap, tidak kasar dan lebih anjal.

 

Ros nak kongsikan satu lagi testimoni untuk tatapan anda.

Testimoni 2:

Berdasarkan perbualan di atas, pengguna Vivix ini gembira kulitnya bertambah cantik. Bukan diri dia sendiri je yang perasan. Orang sekeliling terutamanya Encik Suami pun perasan. Siap puji lagi.

Rasa macam nak berjoget je bila si dia memuji yang kulit kita makin cantik kan. Memang kita nak cantik untuk suami seorang je kan. 🙂

Teruja dah nak dapatkan Vivix? Hehe.

 

Berapa Harga Vivix dan Bagaimana Nak Dapatkan Vivix?

Sebotol Vivix berharga RM 475 untuk kegunaan sehingga 2 bulan. Anda boleh order terus hari ini dengan klik di sini >> ORDER NOW.

Untuk penjimatan hebat, Ros cadangkan anda dapatkan terus Twinpack Vivix. Dengan Twinpack Vivix, anda layak mendapat keistimewaan berikut:

  • Pembelian Vivix pada harga ahli
  • Penghantaran PERCUMA ke seluruh Malaysia
  • Keahlian Shaklee PERCUMA
  • Cash Bonus pada bulan berikutnya

Tak sabar nak memiliki kulit yang lembut dan lembap ?

Kenalah hubungi Ros di 019-367 3245 sekarang juga. 🙂

Cara Nak Tentukan Jenis Kulit Muka

Assalamualaikum

Tahukah anda pemilihan produk penjagaan kulit bergantung kepada jenis kulit yang anda miliki? Sebab itu, pengeluar produk kecantikan akan melabel produk mereka samada sesuai untuk kulit jenis berminyak, normal dan sebagainya.

Secara umumnya, terdapat 4 jenis kulit muka iaitu kulit jenis normal, jenis berminyak, jenis kering dan kulit kombinasi.

Jika anda belum tahu jenis kulit anda, anda boleh buat 4 langkah mudah ini untuk tentukan jenis kulit anda.

Cara Tentukan Jenis Kulit Muka

 

1. Cuci muka dengan pencuci muka yang lembut dan lap kering dengan tuala muka yang bersih.

2. Tunggu sehingga sejam. Elakkan memegang muka dan memakai apa-apa produk penjagaan wajah dalam tempoh ini.

3. Ambil tisu dan tekap-tekap lembut di muka.

4. Tentukan jenis kulit muka anda berdasarkan ciri-ciri di bawah:

  • pori tidak jelas kelihatan
  • tidak berminyak
  • tidak menggelupas
  • lembut

Jika kulit anda selepas sejam memiliki ciri-ciri di atas, anda memiliki kulit jenis normal.

Seterusnya,

  • tisu kelihatan berminyak
  • pori nampak besar
  • kulit muka berkilat

Ciri-ciri di atas menunjukkan anda memiliki kulit jenis berminyak.

Yang ketiga,

  • kulit menggelupas
  • kulit tegang
  • pori kecil

Ciri-ciri ini menunjukkan kulit anda jenis kering.

Yang terakhir,

Jika kulit anda mempunyai kombinasi ciri-ciri di atas, anda memiliki kulit kombinasi. Untuk kulit kombinasi, kebiasaannya bahagian T-zone adalah berminyak. Bahagian lain sama ada jenis normal atau kering.

 

Boleh rujuk gambar di bawah untuk gambaran yang lebih jelas.

Dah tahu kulit anda jenis apa?

Selepas menentukan kulit anda jenis apa, senanglah anda nak pilih produk penjagaan wajah yang sesuai. Setiap jenis kulit, lain cara penjagaannya.

Bagi yang ada masalah jerawat, bolehlah baca entri Ros sebelum ini >> Cara Hilangkan Jerawat Dengan Cara Yang Selamat.

Penting untuk kita jaga kulit agar tidak nampak tua sebelum masanya.