Kerap Berjemur Buat Kulit Jadi Gelap

Assalamualaikum

Antara masalah wanita bekerja yang kerap pergi melawat tapak adalah sunburn. Kena berjemur sejam dua, kulit dah gelap.

Bila tengahari, kulit muka jadi berminyak dan berkilat. Agaknya kalau tengok dari jauh pun, boleh nampak pantulannya.

Masalah jerawat pun bertambah teruk. Kulit berminyak buat bakteria suka lepak. Tu yang jerawat tumbuh empat lima ketul setiap kali.

Demi tuntutan kerja, lawatan tapak perlu diteruskan juga.

Mesti ramai wanita di luar sana ada masalah yang sama, kan. Kulit wajah gelap, berminyak dan berjerawat.

Masalah ni sebenarnya boleh diatasi dengan beberapa cara.

Ketika keluar melawat tapak, anda perlulah memakai krim pelindung uv. Kurangkan terdedah kepada matahari secara terus.

Penjagaan muka juga perlu konsisten setiap hari. Sebelum masuk tidur, wajib cuci muka sebersih-bersihnya.

Amalkan juga pemakanan yang seimbang terutamanya yang kaya dengan vitamin A, C dan E.

Yang paling penting, anda perlu minum air masak sekurang-kurangnya 2-3 liter, lebih-lebih lagi ketika cuaca yang panas.

Akibat Salah Guna Produk Kecantikan

Assalamualaikum

Dulu ada orang whatsapp bercerita pasal masalah kulit. Ingat lagi cerita adik ni..

Asalnya, kulit adik ni tak lah teruk mana pun. Bila nak datang period tu, naiklah sebutir dua. Normallah kan.

Tapi masalahnya, adik ni suka picit jerawat yang naik. Lepas tu, mula lah berbekas. Luka akibat jerawat yang dipicit tu lah jadi parut.

 

Selepas tu, dia cubalah satu produk ni. Menakjubkan… selepas seminggu kulit flawless sangat. Si adik ni sangatlah happy.

 

Tapikan… kegembiraan dia tak lama.

Dua tiga bulan lepas tu..

Dia perasan setiap kali terkena matahari, kulit dia rasa pedih sangat. Lepas tu, bila period datang, mencanak-canak naik jerawat tu.

 

Baru dia gelabah nak tukar produk.

 

Adik-adikku…
Kulit flawless dalam masa beberapa hari sangat tidak logik.

Kulit kita perlukan masa untuk gantikan dengan sel-sel baru.

Yang buatkan kulit licin dalam masa yang singkat, pasti sebab ada banyak bahan kimia yang berbahaya.

 

Kak Ros harap adik-adik sedar yang produk yang ada bahan kimia berbahaya tu boleh membawa kepada kanser.

Cepat-cepatlah bertukar kepada produk yang selamat dan semulajadi.

 

Sejak jual Set Cantik Shaklee, banyak sangat gambar kulit rosak yang Kak Ros tengok.

Kak Ros jual bukan sebab nak untung semata-mata. Tapi nak selamatkan adik-adik daripada merosakkan kulit muka masing-masing.

Semoga lebih ramai orang sedar tentang bahaya kebanyakan produk kecantikan di Malaysia.

 

Lebih Berkeyakinan Nak Selfie Sekarang

Ada seorang adik ni dah beli dua vitamin tambahan untuk kulit mukanya yang berparut.

Masa Ros tanya khabar baru-baru ni dan tanya pasal keadaan kulitnya sekarang, dia beritahu yang kulit dia makin baik. Alhamdulillah. Syukur…

Dia tanyalah apa lagi yang dia boleh ambil. Parut dia dah tak banyak dah. Tapi tak sabar nak bagi hilang sepenuhnya.

Katanya lagi..

Baru sekarang dia berkeyakinan nak selfie-selfie ni. Dulu kalau orang ajak bergambar, macam-macam alasan dia bagi untuk elak.

Sekarang dia tak sabar nak selfie biar sampai penuh memory kat handphone tu. Hihihi.

Adik ni lelaki tau, umur 25 tahun.

Zaman sekarang bukan perempuan je yang pentingkan kecantikan kulit. Lelaki pun teliti bab-bab nak pilih supplemen ni.

Salah satu vitamin yang dia ambil sebelum ni bantu mengawal hormon yang menyebabkan pengeluaran minyak yang berlebihan.

Satu lagi untuk melindungi kulit daripada radikal bebas selain mencerahkan kulit.

 

Jadi, Ros cadangkan satu lagi supplemen tinggi antioksidan yang dia boleh ambil untuk masalah parut jerawat dia.

Supplemen tu bukan untuk kecantikan kulit je tapi untuk kesihatan menyeluruh.

Jadi nanti.. cantik dia dapat. Sihat pun dapat. Untung kan.. Dua dalam satu, gitu.. 🙂

 

Kalau anda tidak mahu wajah anda berparut, elakkan memicit jerawat yang ada. Biar jerawat kecut dengan sendirinya. Anda boleh juga baca entri >> Bagaimana nak hilangkan jerawat dengan cara yang selamat.

 

Antara sihat dan cantik, nikmat sihat yang paling penting sekali bagi kita semua. Bila badan sihat, kita dapat melakukan banyak perkara yang kita nak.

Anda setuju?