Hilangkan Jerawat Dengan Cara Yang Selamat

Assalamualaikum

Terdapat banyak produk untuk hilangkan jerawat di luar sana. Kebanyakan produk ini menggunakan satu bahan aktif yang dipanggil Benzoyl Peroxide.

Benzoyl Peroxide boleh menghilangkan jerawat. Ya boleh. Tetapi bukan untuk jangka masa yang panjang. Hilang sekejap, lepas tu muka berjerawat balik.

Produk yang mengandungi Benzoyl Peroxide mendedahkan anda kepada risiko lain seperti kulit kering, gatal dan rasa terbakar bila terdedah kepada matahari.

 

Jadi, apa cara yang selamat?

 

Bertukarlah kepada produk yang semulajadi tanpa bahan kimia berbahaya. Kulit anda perlu dirawat daripada dalam iaitu dari peringkat penghasilan sel-sel kulit.

Sel-sel kulit yang mati akan diganti dengan sel-sel baru yang lebih sihat. Jadi, keadaan kulit anda akan bertambah baik dari masa ke semasa.

 

Sebelum Ros terangkan dengan lebih lanjut bagaimana produk semulajadi boleh hilangkan jerawat, jom tengok beberapa testomoni.

Testimoni 1:

Sebelum ni bekas jerawat ketara sangat. Tambah pula garis halus kat muka menonjol

Sejak amalkan Vivix, kulit muka makin halus, bekas jerawat makin kecut, garis halus muka makin kurang, kulit pun lebih anjal

 

Testimoni 2:

Ros kongsikan satu testimoni bergambar untuk anda lihat sendiri kesan penggunaan produk Shaklee yang bersesuaian untuk atasi masalah jerawat.

Jika sebelum menggunakan produk Shaklee, jerawat akak ni  penuh satu muka. Di pipi ada. Di dagu dan dahi pun ada. Selepas 2 minggu, wah.. makin licin kulit akak ni.

 

Jeles tengok kulit akak ni? Jom Ros kongsikan satu lagi testimoni bergambar. Bagi anda jeles lagi.. Hihi.

 

Testimoni 3:

Teruja kan.

Anda pun boleh dapatkan kulit yang sihat dan cantik macam mereka. Hanya bekalkan nutrisi yang sesuai untuk kulit anda dan konsisten amalkan setiap hari.

 

Cadangan Set Kesihatan Kulit Yang Lengkap

 

Ros cadangkan anda ambil 4 supplemen ini untuk dapatkan kulit yang sihat dan cantik.

Set Kesihatan Kulit terdiri daripada supplemen berikut:

  • ESP: sumber protein utama untuk penghasilan sel-sel baru yang sihat
  • Vitamin C: membantu dalam mencerahkan dan juga firmkan susunan sel-sel kulit
  • Vitamin E: membantu mengatasi keradangan akibat jerawat serta memudarkan parut jerawat
  • Vivix: berfungsi untuk membaiki sel-sel yang rosak dan melindunginya daripada radikal bebas

 

Istimewanya, dalam Vivix terdapat satu bahan yang dipanggil Resveratrol. Resveratrol ini memainkan peranan penting dalam mengatasi masalah jerawat.

 

Bagaimana Resveratrol membantu atasi masalah jerawat?

 

Satu kajian yang dijalankan oleh sekumpulan saintis University of Oxford mendapati Resveratrol mampu mematikan bakteria penyebab jerawat lebih baik daripada benzoyl peroxide.

Benzoyl peroxide telah digunakan sejak berkurun lamanya untuk atasi masalah jerawat. Tetapi keberkesanannya hanya untuk jangka masa yang singkat.

Selain itu, Resveratrol juga membantu mengurangkan keradangan dan kemerahan yang disebabkan oleh jerawat.

Resveratrol juga membantu menyerlahkan seri wajah ( kulit nampak pinkish) dengan menghasilkan sel baru yang lebih sihat.

 

3 Sebab Kenapa Anda Perlu Ambil Vivix Shaklee?

 

Sebab pertama adalah kerana kandungan Resveratrol dalam Vivix amat tinggi. Untuk pengetahuan anda, Resveratrol dalam Vivix adalah 10 kali ganda lebih berkuasa berbanding produk Resveratrol yang lain.

 

Sebab kedua adalah produk Shaklee adalah hasil kajian yang dijalankan oleh doktor dan saintis PhD. Ia diterajui oleh saintis yang memenangi Nobel Prize. Dijamin selamat, semulajadi dan berkesan.

Sebab ketiga adalah produk Shaklee mendapatkan sijil Halal dari ISA (Islamic Services of America) dan ISA diiktiraf oleh JAKIM.

 

Berapa Harga Set Kesihatan Kulit ni?

 

Set Kesihatan Kulit ini berharga RM 890. Tak sampai ribu-ribu pun. Sangat berbaloi untuk produk semulajadi tanpa bahan kimia berbahaya yang dipantau proses penghasilannya sehinggalah kepada proses pembungkusannya.

Set ini tahan untuk kegunaan sehingga 2-4 bulan.

 

Bagaimana Nak Beli?

 

Anda boleh order terus Set Kesihatan Kulit dengan Shaklee di sini >>  ORDER NOW. Pembayaran boleh dibuat dengan kad debit atau kad kredit. Penghantaran pula akan dibuat samada oleh GDex, Citylink atau Poslaju.

Lepas tu, tunggu je parcel anda dihantar sampai ke pintu rumah,

Dah terima parcel, terus whatsapp Ros di 019-367 3245  untuk cara makan eksklusif daripada Ros.

 

Jom dapatkan kulit yang lebih sihat dan cantik!

Kerap Berjemur Buat Kulit Jadi Gelap

Assalamualaikum

Antara masalah wanita bekerja yang kerap pergi melawat tapak adalah sunburn. Kena berjemur sejam dua, kulit dah gelap.

Bila tengahari, kulit muka jadi berminyak dan berkilat. Agaknya kalau tengok dari jauh pun, boleh nampak pantulannya.

Masalah jerawat pun bertambah teruk. Kulit berminyak buat bakteria suka lepak. Tu yang jerawat tumbuh empat lima ketul setiap kali.

Demi tuntutan kerja, lawatan tapak perlu diteruskan juga.

Mesti ramai wanita di luar sana ada masalah yang sama, kan. Kulit wajah gelap, berminyak dan berjerawat.

Masalah ni sebenarnya boleh diatasi dengan beberapa cara.

Ketika keluar melawat tapak, anda perlulah memakai krim pelindung uv. Kurangkan terdedah kepada matahari secara terus.

Penjagaan muka juga perlu konsisten setiap hari. Sebelum masuk tidur, wajib cuci muka sebersih-bersihnya.

Amalkan juga pemakanan yang seimbang terutamanya yang kaya dengan vitamin A, C dan E.

Yang paling penting, anda perlu minum air masak sekurang-kurangnya 2-3 liter, lebih-lebih lagi ketika cuaca yang panas.

Akibat Salah Guna Produk Kecantikan

Assalamualaikum

Dulu ada orang whatsapp bercerita pasal masalah kulit. Ingat lagi cerita adik ni..

Asalnya, kulit adik ni tak lah teruk mana pun. Bila nak datang period tu, naiklah sebutir dua. Normallah kan.

Tapi masalahnya, adik ni suka picit jerawat yang naik. Lepas tu, mula lah berbekas. Luka akibat jerawat yang dipicit tu lah jadi parut.

 

Selepas tu, dia cubalah satu produk ni. Menakjubkan… selepas seminggu kulit flawless sangat. Si adik ni sangatlah happy.

 

Tapikan… kegembiraan dia tak lama.

Dua tiga bulan lepas tu..

Dia perasan setiap kali terkena matahari, kulit dia rasa pedih sangat. Lepas tu, bila period datang, mencanak-canak naik jerawat tu.

 

Baru dia gelabah nak tukar produk.

 

Adik-adikku…
Kulit flawless dalam masa beberapa hari sangat tidak logik.

Kulit kita perlukan masa untuk gantikan dengan sel-sel baru.

Yang buatkan kulit licin dalam masa yang singkat, pasti sebab ada banyak bahan kimia yang berbahaya.

 

Kak Ros harap adik-adik sedar yang produk yang ada bahan kimia berbahaya tu boleh membawa kepada kanser.

Cepat-cepatlah bertukar kepada produk yang selamat dan semulajadi.

 

Sejak jual Set Cantik Shaklee, banyak sangat gambar kulit rosak yang Kak Ros tengok.

Kak Ros jual bukan sebab nak untung semata-mata. Tapi nak selamatkan adik-adik daripada merosakkan kulit muka masing-masing.

Semoga lebih ramai orang sedar tentang bahaya kebanyakan produk kecantikan di Malaysia.

 

Lebih Berkeyakinan Nak Selfie Sekarang

Ada seorang adik ni dah beli dua vitamin tambahan untuk kulit mukanya yang berparut.

Masa Ros tanya khabar baru-baru ni dan tanya pasal keadaan kulitnya sekarang, dia beritahu yang kulit dia makin baik. Alhamdulillah. Syukur…

Dia tanyalah apa lagi yang dia boleh ambil. Parut dia dah tak banyak dah. Tapi tak sabar nak bagi hilang sepenuhnya.

Katanya lagi..

Baru sekarang dia berkeyakinan nak selfie-selfie ni. Dulu kalau orang ajak bergambar, macam-macam alasan dia bagi untuk elak.

Sekarang dia tak sabar nak selfie biar sampai penuh memory kat handphone tu. Hihihi.

Adik ni lelaki tau, umur 25 tahun.

Zaman sekarang bukan perempuan je yang pentingkan kecantikan kulit. Lelaki pun teliti bab-bab nak pilih supplemen ni.

Salah satu vitamin yang dia ambil sebelum ni bantu mengawal hormon yang menyebabkan pengeluaran minyak yang berlebihan.

Satu lagi untuk melindungi kulit daripada radikal bebas selain mencerahkan kulit.

 

Jadi, Ros cadangkan satu lagi supplemen tinggi antioksidan yang dia boleh ambil untuk masalah parut jerawat dia.

Supplemen tu bukan untuk kecantikan kulit je tapi untuk kesihatan menyeluruh.

Jadi nanti.. cantik dia dapat. Sihat pun dapat. Untung kan.. Dua dalam satu, gitu.. 🙂

 

Kalau anda tidak mahu wajah anda berparut, elakkan memicit jerawat yang ada. Biar jerawat kecut dengan sendirinya. Anda boleh juga baca entri >> Bagaimana nak hilangkan jerawat dengan cara yang selamat.

 

Antara sihat dan cantik, nikmat sihat yang paling penting sekali bagi kita semua. Bila badan sihat, kita dapat melakukan banyak perkara yang kita nak.

Anda setuju?