Rahsia Nak Dapatkan Kulit Yang Lembut dan Tidak Kering

Assalamualaikum

Tak kira lelaki atau perempuan, semua orang tak menggemari kulit yang kering dan kasar.

Kulit yang kering juga kerap menggelupas. Nak pegang pun tak best, kan.

 

Jadi bagaimana nak mendapatkan kulit yang lembut dan lembap?

Selain memastikan pengambilan air cukup setiap hari iaitu 2-3 liter, anda juga boleh mengambil supplemen untuk bekalkan nutrisi kepada kulit anda.

Supplemen yang dicadangkan ini tiada bahan kimia berbahaya. Ianya selamat dan semulajadi.

Jom tengok testimoni Puan Fazira Aziz yang gembira dan berpuas hati dengan kulitnya selepas mengamalkan supplemen tinggi Resveratrol ini.

Testimoni 1:

Dah masuk botol ke 2 Vivix. Obvious part dengan kulit saya, moist dan nampak halus je especially kat kulit wajah. Ira juga try makan untuk rambut sebab gugur banyak. Even tak buat treatment, dah kurang gugur. Alhamdulillah. Senang makan Vivix ni sebab sekali suap je untuk total wellness.

Bagaimana Supplemen Resveratrol membantu dalam kesihatan kulit?

Resveratrol merupakan antioksidan semulajadi yang banyak ditemui dalam kulit anggur gelap. Untuk pengetahuan anda, Resveratrol dalam Vivix adalah 10 kali ganda berkuasa berbanding produk Resveratrol yang lain. Ini telah dibuktikan dalam ujian klinikal.

Untuk kulit kelihatan muda, kulit kita memerlukan collagen dan elastin. Akan tetapi collagen dan elastin banyak dirosakkan oleh radikal bebas dari persekitaran kita seperti pencemaran udara dan juga sinaran uv yang tinggi.

Di sinilah peranan Resveratrol- meneutralkan kerosakan akibat radikal bebas ni. Jadi, collagen yang dihasilkan dapat menyokong struktur kulit kita. Collagen juga penting dalam penggantian sel-sel yang mati dengan sel-sel baru.

Dengan pengambilan supplemen Resveratrol yang konsisten, kulit akan lebih lembap, tidak kasar dan lebih anjal.

 

Ros nak kongsikan satu lagi testimoni untuk tatapan anda.

Testimoni 2:

Berdasarkan perbualan di atas, pengguna Vivix ini gembira kulitnya bertambah cantik. Bukan diri dia sendiri je yang perasan. Orang sekeliling terutamanya Encik Suami pun perasan. Siap puji lagi.

Rasa macam nak berjoget je bila si dia memuji yang kulit kita makin cantik kan. Memang kita nak cantik untuk suami seorang je kan. 🙂

Teruja dah nak dapatkan Vivix? Hehe.

 

Berapa Harga Vivix dan Bagaimana Nak Dapatkan Vivix?

Sebotol Vivix berharga RM 475 untuk kegunaan sehingga 2 bulan. Anda boleh order terus hari ini dengan klik di sini >> ORDER NOW.

Untuk penjimatan hebat, Ros cadangkan anda dapatkan terus Twinpack Vivix. Dengan Twinpack Vivix, anda layak mendapat keistimewaan berikut:

  • Pembelian Vivix pada harga ahli
  • Penghantaran PERCUMA ke seluruh Malaysia
  • Keahlian Shaklee PERCUMA
  • Cash Bonus pada bulan berikutnya

Tak sabar nak memiliki kulit yang lembut dan lembap ?

Kenalah hubungi Ros di 019-367 3245 sekarang juga. 🙂

Cara Nak Tentukan Jenis Kulit Muka

Assalamualaikum

Tahukah anda pemilihan produk penjagaan kulit bergantung kepada jenis kulit yang anda miliki? Sebab itu, pengeluar produk kecantikan akan melabel produk mereka samada sesuai untuk kulit jenis berminyak, normal dan sebagainya.

Secara umumnya, terdapat 4 jenis kulit muka iaitu kulit jenis normal, jenis berminyak, jenis kering dan kulit kombinasi.

Jika anda belum tahu jenis kulit anda, anda boleh buat 4 langkah mudah ini untuk tentukan jenis kulit anda.

Cara Tentukan Jenis Kulit Muka

 

1. Cuci muka dengan pencuci muka yang lembut dan lap kering dengan tuala muka yang bersih.

2. Tunggu sehingga sejam. Elakkan memegang muka dan memakai apa-apa produk penjagaan wajah dalam tempoh ini.

3. Ambil tisu dan tekap-tekap lembut di muka.

4. Tentukan jenis kulit muka anda berdasarkan ciri-ciri di bawah:

  • pori tidak jelas kelihatan
  • tidak berminyak
  • tidak menggelupas
  • lembut

Jika kulit anda selepas sejam memiliki ciri-ciri di atas, anda memiliki kulit jenis normal.

Seterusnya,

  • tisu kelihatan berminyak
  • pori nampak besar
  • kulit muka berkilat

Ciri-ciri di atas menunjukkan anda memiliki kulit jenis berminyak.

Yang ketiga,

  • kulit menggelupas
  • kulit tegang
  • pori kecil

Ciri-ciri ini menunjukkan kulit anda jenis kering.

Yang terakhir,

Jika kulit anda mempunyai kombinasi ciri-ciri di atas, anda memiliki kulit kombinasi. Untuk kulit kombinasi, kebiasaannya bahagian T-zone adalah berminyak. Bahagian lain sama ada jenis normal atau kering.

 

Boleh rujuk gambar di bawah untuk gambaran yang lebih jelas.

Dah tahu kulit anda jenis apa?

Selepas menentukan kulit anda jenis apa, senanglah anda nak pilih produk penjagaan wajah yang sesuai. Setiap jenis kulit, lain cara penjagaannya.

Bagi yang ada masalah jerawat, bolehlah baca entri Ros sebelum ini >> Cara Hilangkan Jerawat Dengan Cara Yang Selamat.

Penting untuk kita jaga kulit agar tidak nampak tua sebelum masanya.

Kenapa Kulit Boleh Berkedut Dan Tidak Anjal?

Assalamualaikum

Kulit kita terdiri daripada 3 lapisan iaitu epidermis, dermis dan lemak subcutaneous.

Lapisan yang berkedut itu adalah daripada lapisan dermis.

Sebelum tu, Ros terangkan dahulu mengenai lapisan yang paling atas sekali iaitu lapisan epidermis. Ia bertanggungjawab untuk melindungi kita daripada benda-benda di persekitaran kita seperti debu dan habuk.

Dermis merupakan lapisan yang tengah yang terdiri daripada salur darah, liang peluh, kelenjar minyak. Ia juga membantu kita merasa benda kerana deria sentuhan terletak di sini.

Terdapat 2 jenis protein di lapisan dermis iaitu collagen dan elastin. Kedua-duanya penting untuk keanjalan kulit, elak kedutan dan garis halus.

Seiring dengan pertambahan usia, penghasilan collagen oleh badan kita semakin menurun terutamanya bila masuk umur 30-an.

Faktor sekeliling seperti pemakanan dan pencemaran juga menyumbang kepada penurunan keupayaan badan untuk hasilkan collagen.

Elastin pula akan buatkan kulit kita elastik atau fleksibel. Elastin menyokong struktur kulit kita. Kekurangan protein elastin akan membuatkan kulit kita kendur dan tidak anjal.

Jadi, kedua-dua protein ini sangat penting untuk memastikan kulit kita tegang dan tidak berkedut.

Mesti anda taknak kulit berkedut kan.. Pastikan anda mengambil cukup protein setiap hari.

Ok, seterusnya lapisan yang ketiga.

Lapisan kulit yang paling bawah adalah lapisan lemak subcutaneous. Lapisan lemak ini penting untuk kawal suhu badan kita serta melindungi organ-organ penting.

Walaupun bagaimana pun, terlalu banyak lemak subcutaneous pun tak bagus juga.

Sesiapa yang perutnya buncit tu, teballah lemak subcutaneousnya. Di entri lain, Ros cerita pasal lemak subcutaneous ya.

Ingat pesan Ros pasal protein tadi tau kalau nak kulit anjal dan tiada kedutan.

Sekarang Kulit Berseri Tanpa Jerawat

Assalamualaikum

Cik adik ni ada masalah jerawat sejak dari zaman sekolah lagi.

Seperti yang kita tahu, masa remaja hormon tak stabil. Kelenjar minyak keluarkan banyak sebum. Sebum ni fungsinya untuk melembapkan kulit.

Tetapi bila banyak sangat sebum, kulit muka kelihatan berminyak sangat.

Sebum yang terlalu banyak ditambah lagi dengan kotoran dan debu yang melekat di wajah akan menyebabkan liang roma tersumbat.

Bila bakteria penyebab jerawat datang, jerawat jadi makin merah dan membengkak.

Stress betul adik ni bila jerawat naik seketul di pipi kanan. Belek pula pipi kiri, ada jerawat tak. Tak puas hati lagi, belek pula dahi ada jerawat tak kat situ.

Akhirnya, dari jerawat ada kat pipi kanan je, jerawat merebak ke bahagian dahi pula. Tu sebab tangan suka sangat pegang-pegang muka.

Bila dah masuk 20-an ni, adik ni ada kesedaran untuk atasi masalah jerawat yang dihadapi tu. Dia rasa malu sangat tengok muka sendiri. Rasa menyesal picit jerawat dan pegang-pegang muka masa sekolah dulu.

 

Adik ni ternampak iklan kat bawah ni- KULIT BERSERI TANPA JERAWAT

Dulu, muka saya penuh jerawat. Rasa malu sangat nak jumpa orang.

Kemudian saya jumpa produk Shaklee, ESP, Vitamin C, Vivix dan konsisten makan.

Sekarang kulit saya bersih, rasa lebih yakin. Happy sangat.

 

Sama pula macam kes dia. Malu nak jumpa orang.

Jadi, adik ni pun ambillah 3 supplemen ni.

  1. ESP untuk memperbaharui sel-sel kulit
  2. Vitamin C untuk mengecutkan jerawat
  3. Vivix untuk mengurangkan keradangan dan memperbaiki sel-sel yang rosak

Boleh baca juga entri >> Hilangkan Jerawat Dengan Cara Yang Selamat.

 

Kak Ros memang syorkan adik-adik ambil set ni kalau adik-adik nak atasi masalah jerawat penuh di muka.

Boleh whatsapp Kak Ros di 019-367 3245.

Izinkan Kak Ros bantu adik-adik dapatkan kulit wajah yang bersih, sihat dan cantik. InsyaAllah.

Hilangkan Jerawat Dengan Cara Yang Selamat

Assalamualaikum

Terdapat banyak produk untuk hilangkan jerawat di luar sana. Kebanyakan produk ini menggunakan satu bahan aktif yang dipanggil Benzoyl Peroxide.

Benzoyl Peroxide boleh menghilangkan jerawat. Ya boleh. Tetapi bukan untuk jangka masa yang panjang. Hilang sekejap, lepas tu muka berjerawat balik.

Produk yang mengandungi Benzoyl Peroxide mendedahkan anda kepada risiko lain seperti kulit kering, gatal dan rasa terbakar bila terdedah kepada matahari.

 

Jadi, apa cara yang selamat?

 

Bertukarlah kepada produk yang semulajadi tanpa bahan kimia berbahaya. Kulit anda perlu dirawat daripada dalam iaitu dari peringkat penghasilan sel-sel kulit.

Sel-sel kulit yang mati akan diganti dengan sel-sel baru yang lebih sihat. Jadi, keadaan kulit anda akan bertambah baik dari masa ke semasa.

 

Sebelum Ros terangkan dengan lebih lanjut bagaimana produk semulajadi boleh hilangkan jerawat, jom tengok beberapa testomoni.

Testimoni 1:

Sebelum ni bekas jerawat ketara sangat. Tambah pula garis halus kat muka menonjol

Sejak amalkan Vivix, kulit muka makin halus, bekas jerawat makin kecut, garis halus muka makin kurang, kulit pun lebih anjal

 

Testimoni 2:

Ros kongsikan satu testimoni bergambar untuk anda lihat sendiri kesan penggunaan produk Shaklee yang bersesuaian untuk atasi masalah jerawat.

Jika sebelum menggunakan produk Shaklee, jerawat akak ni  penuh satu muka. Di pipi ada. Di dagu dan dahi pun ada. Selepas 2 minggu, wah.. makin licin kulit akak ni.

 

Jeles tengok kulit akak ni? Jom Ros kongsikan satu lagi testimoni bergambar. Bagi anda jeles lagi.. Hihi.

 

Testimoni 3:

Teruja kan.

Anda pun boleh dapatkan kulit yang sihat dan cantik macam mereka. Hanya bekalkan nutrisi yang sesuai untuk kulit anda dan konsisten amalkan setiap hari.

 

Cadangan Set Kesihatan Kulit Yang Lengkap

 

Ros cadangkan anda ambil 4 supplemen ini untuk dapatkan kulit yang sihat dan cantik.

Set Kesihatan Kulit terdiri daripada supplemen berikut:

  • ESP: sumber protein utama untuk penghasilan sel-sel baru yang sihat
  • Vitamin C: membantu dalam mencerahkan dan juga firmkan susunan sel-sel kulit
  • Vitamin E: membantu mengatasi keradangan akibat jerawat serta memudarkan parut jerawat
  • Vivix: berfungsi untuk membaiki sel-sel yang rosak dan melindunginya daripada radikal bebas

 

Istimewanya, dalam Vivix terdapat satu bahan yang dipanggil Resveratrol. Resveratrol ini memainkan peranan penting dalam mengatasi masalah jerawat.

 

Bagaimana Resveratrol membantu atasi masalah jerawat?

 

Satu kajian yang dijalankan oleh sekumpulan saintis University of Oxford mendapati Resveratrol mampu mematikan bakteria penyebab jerawat lebih baik daripada benzoyl peroxide.

Benzoyl peroxide telah digunakan sejak berkurun lamanya untuk atasi masalah jerawat. Tetapi keberkesanannya hanya untuk jangka masa yang singkat.

Selain itu, Resveratrol juga membantu mengurangkan keradangan dan kemerahan yang disebabkan oleh jerawat.

Resveratrol juga membantu menyerlahkan seri wajah ( kulit nampak pinkish) dengan menghasilkan sel baru yang lebih sihat.

 

3 Sebab Kenapa Anda Perlu Ambil Vivix Shaklee?

 

Sebab pertama adalah kerana kandungan Resveratrol dalam Vivix amat tinggi. Untuk pengetahuan anda, Resveratrol dalam Vivix adalah 10 kali ganda lebih berkuasa berbanding produk Resveratrol yang lain.

 

Sebab kedua adalah produk Shaklee adalah hasil kajian yang dijalankan oleh doktor dan saintis PhD. Ia diterajui oleh saintis yang memenangi Nobel Prize. Dijamin selamat, semulajadi dan berkesan.

Sebab ketiga adalah produk Shaklee mendapatkan sijil Halal dari ISA (Islamic Services of America) dan ISA diiktiraf oleh JAKIM.

 

Berapa Harga Set Kesihatan Kulit ni?

 

Set Kesihatan Kulit ini berharga RM 890. Tak sampai ribu-ribu pun. Sangat berbaloi untuk produk semulajadi tanpa bahan kimia berbahaya yang dipantau proses penghasilannya sehinggalah kepada proses pembungkusannya.

Set ini tahan untuk kegunaan sehingga 2-4 bulan.

 

Bagaimana Nak Beli?

 

Anda boleh order terus Set Kesihatan Kulit dengan Shaklee di sini >>  ORDER NOW. Pembayaran boleh dibuat dengan kad debit atau kad kredit. Penghantaran pula akan dibuat samada oleh GDex, Citylink atau Poslaju.

Lepas tu, tunggu je parcel anda dihantar sampai ke pintu rumah,

Dah terima parcel, terus whatsapp Ros di 019-367 3245  untuk cara makan eksklusif daripada Ros.

 

Jom dapatkan kulit yang lebih sihat dan cantik!

Kerap Berjemur Buat Kulit Jadi Gelap

Assalamualaikum

Antara masalah wanita bekerja yang kerap pergi melawat tapak adalah sunburn. Kena berjemur sejam dua, kulit dah gelap.

Bila tengahari, kulit muka jadi berminyak dan berkilat. Agaknya kalau tengok dari jauh pun, boleh nampak pantulannya.

Masalah jerawat pun bertambah teruk. Kulit berminyak buat bakteria suka lepak. Tu yang jerawat tumbuh empat lima ketul setiap kali.

Demi tuntutan kerja, lawatan tapak perlu diteruskan juga.

Mesti ramai wanita di luar sana ada masalah yang sama, kan. Kulit wajah gelap, berminyak dan berjerawat.

Masalah ni sebenarnya boleh diatasi dengan beberapa cara.

Ketika keluar melawat tapak, anda perlulah memakai krim pelindung uv. Kurangkan terdedah kepada matahari secara terus.

Penjagaan muka juga perlu konsisten setiap hari. Sebelum masuk tidur, wajib cuci muka sebersih-bersihnya.

Amalkan juga pemakanan yang seimbang terutamanya yang kaya dengan vitamin A, C dan E.

Yang paling penting, anda perlu minum air masak sekurang-kurangnya 2-3 liter, lebih-lebih lagi ketika cuaca yang panas.

Akibat Salah Guna Produk Kecantikan

Assalamualaikum

Dulu ada orang whatsapp bercerita pasal masalah kulit. Ingat lagi cerita adik ni..

Asalnya, kulit adik ni tak lah teruk mana pun. Bila nak datang period tu, naiklah sebutir dua. Normallah kan.

Tapi masalahnya, adik ni suka picit jerawat yang naik. Lepas tu, mula lah berbekas. Luka akibat jerawat yang dipicit tu lah jadi parut.

 

Selepas tu, dia cubalah satu produk ni. Menakjubkan… selepas seminggu kulit flawless sangat. Si adik ni sangatlah happy.

 

Tapikan… kegembiraan dia tak lama.

Dua tiga bulan lepas tu..

Dia perasan setiap kali terkena matahari, kulit dia rasa pedih sangat. Lepas tu, bila period datang, mencanak-canak naik jerawat tu.

 

Baru dia gelabah nak tukar produk.

 

Adik-adikku…
Kulit flawless dalam masa beberapa hari sangat tidak logik.

Kulit kita perlukan masa untuk gantikan dengan sel-sel baru.

Yang buatkan kulit licin dalam masa yang singkat, pasti sebab ada banyak bahan kimia yang berbahaya.

 

Kak Ros harap adik-adik sedar yang produk yang ada bahan kimia berbahaya tu boleh membawa kepada kanser.

Cepat-cepatlah bertukar kepada produk yang selamat dan semulajadi.

 

Sejak jual Set Cantik Shaklee, banyak sangat gambar kulit rosak yang Kak Ros tengok.

Kak Ros jual bukan sebab nak untung semata-mata. Tapi nak selamatkan adik-adik daripada merosakkan kulit muka masing-masing.

Semoga lebih ramai orang sedar tentang bahaya kebanyakan produk kecantikan di Malaysia.

 

Lebih Berkeyakinan Nak Selfie Sekarang

Ada seorang adik ni dah beli dua vitamin tambahan untuk kulit mukanya yang berparut.

Masa Ros tanya khabar baru-baru ni dan tanya pasal keadaan kulitnya sekarang, dia beritahu yang kulit dia makin baik. Alhamdulillah. Syukur…

Dia tanyalah apa lagi yang dia boleh ambil. Parut dia dah tak banyak dah. Tapi tak sabar nak bagi hilang sepenuhnya.

Katanya lagi..

Baru sekarang dia berkeyakinan nak selfie-selfie ni. Dulu kalau orang ajak bergambar, macam-macam alasan dia bagi untuk elak.

Sekarang dia tak sabar nak selfie biar sampai penuh memory kat handphone tu. Hihihi.

Adik ni lelaki tau, umur 25 tahun.

Zaman sekarang bukan perempuan je yang pentingkan kecantikan kulit. Lelaki pun teliti bab-bab nak pilih supplemen ni.

Salah satu vitamin yang dia ambil sebelum ni bantu mengawal hormon yang menyebabkan pengeluaran minyak yang berlebihan.

Satu lagi untuk melindungi kulit daripada radikal bebas selain mencerahkan kulit.

 

Jadi, Ros cadangkan satu lagi supplemen tinggi antioksidan yang dia boleh ambil untuk masalah parut jerawat dia.

Supplemen tu bukan untuk kecantikan kulit je tapi untuk kesihatan menyeluruh.

Jadi nanti.. cantik dia dapat. Sihat pun dapat. Untung kan.. Dua dalam satu, gitu.. 🙂

 

Kalau anda tidak mahu wajah anda berparut, elakkan memicit jerawat yang ada. Biar jerawat kecut dengan sendirinya. Anda boleh juga baca entri >> Bagaimana nak hilangkan jerawat dengan cara yang selamat.

 

Antara sihat dan cantik, nikmat sihat yang paling penting sekali bagi kita semua. Bila badan sihat, kita dapat melakukan banyak perkara yang kita nak.

Anda setuju?