Senarai Makanan Yang Kaya Dengan CoQ10

Assalamualaikum

Badan kita memerlukan pelbagai nutrisi agar ia dapat berfungsi dengan optimum. Sebaik-baiknya, pastikan badan anda mendapat cukup protein kerana protein merupakan makanan kepada sel-sel badan kita.

Untuk tingkatkan sistem imunisasi badan, anda boleh ambil Vitamin C sebagai antioksidan setiap hari.

Selain itu, bagi anda yang kerap rasa letih dan lesu, kulit kendur dan kusam, anda dicadangkan untuk ambil makanan yang kaya dengan CoQ10.

Apa Itu CoQ10?

CoQ10 merupakan nutrisi yang membantu meningkatkan tenaga sel serta melindungi sel-sel badan daripada radikal bebas yang berbahaya.

Badan kita boleh menghasilkan CoQ10 sendiri. Tetapi seiring peningkatan usia, penghasilan CoQ10 semakin menurun.

Jom Ros kongsikan senarai makanan yang kaya dengan CoQ10.

1. Salmon
2. Tuna
3. Telur
4. Brokoli
5. Bayam
6. Bunga kobis
7. Kekacang
8. Oren
9. Strawberi

Saranan harian CoQ10 adalah sebanyak 100 mg sehari.

Jika anda tidak mampu dapatkan COQ10 melalui makanan sehari, anda boleh topup dengan pegambilan supplemen CoQ-Trol Plus daripada Shaklee.

Kebaikan Coenzyme Q10 Shaklee Yang Terbaru

Assalamualaikum

Seperti yang Ros tulis di entri sebelum ini, produk CoQ10 Shaklee kini dikenali sebagai CoQ-Trol Plus yang didatangkan bersama Resveratrol.

Formula baru CoQ10 ni ternyata punya lebih banyak kebaikan berbanding formula lama.

Jom Ros kongsikan kebaikan coenzyme Q10 Shaklee yang terbaru ini.

1. Tingkatkan tenaga

2. Tingkatkan peredaran darah

3. Menjaga kesihatan kulit

4. Tingkatkan kesuburan

5. Tingkatkan kecerdasan minda

 

Ros akan kongsikan dengan lebih details di entri seterusnya.

Jadi, anda yang nak kurangkan keletihan, nak jaga kesihatan jantung, nak  dapatkan kulit yang lebih tegang, nak tingkatkan peluang untuk hamil atau nak tajamkan minda, pastikan anda ambil supplemen CoQ-Trol Plus Shaklee.

Satu kapsul sahaja diperlukan iaitu 100mg CoQ10 untuk badan anda berfungsi dengan optimum.

Jika anda nak dapatkan CoQ-Trol Shaklee boleh terus whatsapp Ros di www.wasap.my/60193673245/OrderCoQTrol.

Promosi Shaklee Bulan Januari 2018

Assalamualaikum

Menariknya bulan Januari ni ada promosi hebat untuk produk minyak ikan Shaklee dan juga Coq-Trol Plus yang telah diperbahrui formulanya.

Promosi pertama adalah Omega Guard Shaklee. Minyak ikan tulen yang melalui proses penyulingan sebanyak 3 kali untuk memastikan ianya betul-betul tulen dan bebas merkuri.

Beli 3 botol Omega Guard, anda dapat 5% diskaun.

Siapa perlukan Omega Guard?

❤️ Ibu hamil, Ibu Berpantang dan Ibu Menyusu
❤️ Mereka yang nak turunkan berat badan
❤️ Mereka yang nak turunkan tahap Kolestrol dalam badan
❤️ Mereka yang kerap sakit lutut dan tumit
❤️ Kanak-kanak yang sedang membesar

Seterusnya, bulan Januari ini Shaklee telah membawa masuk Coq-Trol Plus yang ditambah dengan Resveratrol. Dengan sistem penyerapan minyak zaitun yang telah dipatenkan, Coq-Trol Plus lebih mudah diserap oleh badan.

Siapa perlukan Coq-Trol Plus?

❤️ Mereka yang ingin menambahkan tenaga
❤️ Mereka yang aktif bersukan
❤️ Mereka yang ingin menjaga kesihatan jantung
❤️ Mereka yang ingin memiliki kulit yang cantik
❤️ Mereka yang sedang ikhtiar untuk mendapatkan anak

Untuk order produk di atas atau mana-mana produk Shaklee, anda boleh whatsapp Ros dengan klik link ini:
www.wasap.my/60193673245

Senarai Makanan Yang Kaya Dengan Polifenol

Assalamualaikum

Tahukah anda polifenol sangat baik untuk kecantikan kulit kita?

Polifenol boleh ditemui dalam:

1. sayur-sayuran dan buah-buahan seperti ceri, beri, delima dan juga anggur
2. Kekacang
3. Minyak zaitun extra virgin
4. Teh
5. Rempah-ratus
6. Koko

Cabaran Mematangkan Diri

Assalamualaikum

Hari ni 2hb Januari 2018. Bermulalah rutin baru Ros menghantar ketiga-tiga anak ke nursery dan juga Kindergarten.

Kalau tahun lepas, Ros hantar Luqman sahaja ke Kindergarten. Maryam dan Khadijah, abi diorang yang hantar.

Mulai tahun ni, ketiga-tiga anak Ros ke nursery dan Kindergarten dekat sikit dengan rumah. Bolehlah diorang balik awal kalau abinya outstation sebab Ros pukul 6 je memang akan balik kerja kalau takde hal yang urgent.

Pagi tadi menangis juga lah Maryam dan Khadijah sebab nursery baru. Tak biasa lagi. Harap-harap lepas seminggu ni makin serasi.

Luqman pula dah lama tak pergi ke Kindergarten dia sebab nak main dengan kawan-kawan lama dia di nursery Maryam dan Khadijah. Jadi, Luqman eksaited jumpa kawan-kawan tadika dia.

Tahun ini anak-anak kena sesuaikan diri dengan tempat baru. Ummi doakan Maryam dan Khadijah cepat sesuaikan diri.

Begitulah cabaran baru yang kena hadapi. Cabaran inilah yang akan mematangkan diri kita dan menguatkan diri kita.

Berbalik kepada jadual Ros, kena cari masa baru untuk selesaikan urusan bisnes. Balik kerja kena layan anak-anak dan memasak dulu. Lepas Ros berehat sekejap, bolehlah Ros sambung urusan bisnes.

Bagi anda yang nak cabar diri sendiri, nak cari pendapatan tambahan, anda bolehlah join team Ros.

Kita sama-sama usaha bina bisnes sampai berjaya. Kalau anda berhati kental, sanggup korbankan masa tengok drama dan perkara-perkara lain yang tak mendatangkan faedah, ANDA lah orang yang Ros cari.

Terus hubungi Ros di 019-367 3245 untuk mendaftar dengan team Ros. InsyaAllah Ros personal coaching anda bagaimana nak bina bisnes Shaklee.

Now or Never!

CoQ-Trol Plus Kini Dengan Resveratrol

Assalamualaikum

Bermula Januari 2018, Shaklee telah memperkenalkan CoQ-Trol Plus yang telah diperbahrui formulanya. Dari masa ke semasa saintis Shaklee sentiasa menjalankan kajian ke atas setiap produk Shaklee untuk menambahbaik keberkesanan produk. CoQ kini lebih baik berbanding keluaran sebelum ini.

 

Apa keistimewaan CoQ-Trol Plus yang terbaru ini?

CoQ-Trol Plus kini didatangkan dengan 2 mg Resveratrol iaitu antioksidan yang sangat power untuk melindungi badan daripada radikal bebas.

Selain itu, ia juga didatangkan dengan 5mg Tocopherol sebagai antioksidan.

Untuk penyerapan yang lebih baik, CoQ-Trol Plus datang dengan sistem penyerapan minyak zaitun yang telah dipatenkan.

Ia juga bebas gluten.

Satu kapsul CoQ-Trol Plus mengandungi 100 mg CoQ10. Hanya satu kapsul sehari untuk tingkatkan tenaga sel anda.

Ros akan kongsikan di entri lain manfaat CoQ-Trol Plus untuk kecantikan kulit, kesihatan jantung, tingkatkan tenaga dan juga untuk kesuburan.

Jika anda nak dapatkan CoQ-Trol Plus dengan segera, anda boleh buat pembelian di website Shaklee dengan klik link ini >> Beli CoQ-Trol Sekarang.

Pembayaran boleh dibuat dengan kad debit atau kad kredit.

Selepas itu, tunggu sahaja courier Gdex atau Citylink hantarkan terus ke pintu rumah atau pintu pejabat anda.

Mudah kan!

Selamat Tahun Baru 2018

Assalamualaikum

Ros ingin mengucapkan Selamat Tahun Baru 2018. Dah perbahrui azam tahun baru anda? Sama-sama kita usahakan untuk jadikan tahun 2018 lebih baik daripada tahun 2017.

Salah satu azam Ros nak tingkatkan tahap kewangan serta bantu mereka yang ingin tambah pendapatan dengan bisnes online.

jika anda berminat nak melakukan bisnes online, hubungi Ros di 019-367 3245.

Testimoni Bacaan Gula Dalam Darah Normal Selepas Ambil Supplemen Ini

Assalamualaikum

Mak anda ada kencing manis dan darah tinggi? Elok anda teruskan baca apa yang Ros nak kongsikan ini.

 

Ros teringat kisah seorang kenalan ini, maknya ada diabetes dan darah tinggi. Kakak  ni ceritalah yang maknya buat ujian darah setiap 6 bulan.

Ya pesakit diabetes disarankan buat ujian darah untuk pastikan paras gula dalam kawalan. Kalau naik tu, adalah nanti nasihat dan saranan doktor apa yang perlu dibuat.

Kena kurangkan makan karbohidrat, banyakkan makan buah-buahan. Banyakkan air masak. Elakkan minuman manis.

sambung balik cerita akak ni.

Result ujian mak dia mengagumkan!

Bacaan gula dia dah cantik. Tekanan darah pun dah turun. Kolestrol pun turun. Ni semua lepas anak dia hadiahkan supplemen Resveratrol tak lain tak bukan Vivix namanya.

 

Vivix ini merupakan supplemen Resveratrol yang tinggi antioksidan untuk menghalang pembentukan protein AGE. Protein AGE boleh merosakkan sel-sel kita.

Bila sel-sel rosak, penyakit bahaya boleh serang kita. Yang dah ada kencing manis, lagi tinggi kebarangkalian nak kena penyakit kronik yang lain seperti penyakit buah pinggang dan kebutaan.

Nampak tak betapa seriusnya orang yang ada kencing manis ni untuk stabilkan bacaan gula darah mereka.

Salah satu caranya adalah berikhtiar Dengan supplemen Resveratrol iaitu Vivix ni.

Untuk order, anda boleh whatsapp Ros di 019-367 3245.

Petua Lembutkan Kulit Wajah

Assalamualaikum

Ramai yang idamkan kulit selembut sutera. Mak-mak yang ada anak kecil juga suka sangat belai kulit bayi mereka. Lembut sangat!

Bagaimana nak dapatkan kulit lembut macam kulit bayi?

Ros ada satu petua nak lembutkan kulit wajah.

Petuanya adalah selalu amalkan buah delima.

Buah delima ini kaya dengan vitamin C tau.

Perubahan Gaya Hidup Ini Bantu Dapatkan Kulit Yang Sihat

Assalamualaikum

Sebelum 2017 melabuhkan tirainya beberapa hari lagi, Ros nak kongsikan apa yang anda boleh lakukan sekarang untuk mendapatkan kulit yang sihat.

Ya. kulit yang sihat. Bila kulit sihat, anda dapat sekali pakej kulit yang cantik.

Berbanding pakej kulit yang cantik sahaja, entah sihat ke tidak kulit anda yang anda tidak nampak. Maksudnya, sihatkah sel-sel kulit anda di tiga lapisan kulit iaitu epidermis, dermis dan juga hipodermis.

 

Jom tengok apa perubahan gaya hidup yang anda boleh ubah supaya kulit anda jadi lebih sihat. Hanya sedikit perubahan pada rutin harian anda mampu meningkatkan kesihatan kulit anda.

Perubahan Gaya Hidup Ini Bantu Dapatkan Kulit Yang Sihat

 

1. kawal stress

Stress merupakan punca kita nampak tua sebelum masanya. Perasan tak, bila anda stress, masa nilah banyak jerawat akan keluar. Bila anda berkerut juga, akan muncul garis-garis halus di bahagian dahi.

Bila anda berjaya mengawal stress anda dengan baik, kulit pun nampak lebih berseri. Antara aktiviti yang boleh mengurangkan adalah seperti bersenam, yoga atau apa sahaja aktiviti yang boleh buatkan anda relax seperti menonton filem yang kelakar.

 

2. cuci muka selalu

Wajah yang kotor menjadi kesukaan bakteria-bakteria penyebab jerawat. Ditambah lagi dengan peluh, habuk dan kotoran, senang sangat wajah anda naik jerawat.

Cucilah muka anda 2 kali sehari dengan pencuci muka lembut. Jika muka anda ada jerawat, elakkan daripada memicit jerawat tersebut. Bimbang nanti meninggalkan parut pulak.

 

3. Minum banyak air

Air merupakan komponen penting dalam badan kita. Air juga berfungsi untuk mengeluarkan toksin dan kotoran daripada badan kita. Kulit yang kering juga boleh membuatkan muka kita berkedut.

Untuk panduan anda, berapa banyak air yang perlu diminum setiap air, anda boleh buat kira-kira mudah ini. Setiap 25kg berat badan, anda perlu minum 1 liter air. Pakar menyarankan agar kita minum 2-3 liter air masak setiap hari untuk memastikan badan kekal terhidrat.

 

4. Makan makanan yang seimbang

Bak kata orang putih, “Eat the rainbow”. Maksudnya, makan bermacam-macam warna sayuran dan buah-buahan. Ini kerana setiap buah-buahan itu kaya dengan pelbagai vitamin dan mineral. Sebagai contoh, lobak merah kaya dengan beta-carotin untuk kesihatan kulit dan juga mata. Buah-buahan sitrus kaya dengan vitamin C.

Bila anda cukup nutrisi, sel-sel kulit anda juga. Kecantikan akan terpancar keluar. 🙂

 

5. Tidur yang cukup

Pada waktu malam semasa anda tidur, kulit anda akan diperbahrui. Jika anda hanya tidur 4 jam sehari, badan anda tidak mendapat rehat yang cukup. Kesannya, kulit anda kelihatan kusam dan tidak bermaya. Eye bag juga boleh muncul jika anda terus menerus abaikan kualiti tidur anda.

Dengan membuat sedikit perubahan kepada rutin tidur anda, anda akan kelihatan muda dengan kulit yang lebih segar.

 

6. Pakai pelindung uv

Pelindung uv sangat penting jika anda kerap terdedah kepada cahaya matahari. Sinaran uv boleh menembusi jauh ke dalam kulit serta menyebabkan penuaan sel, tompok-tompok gelap dan juga kanser kulit.

Setiap kali keluar rumah, sapu dahulu krim pelembap yang ada pelindung uv di wajah. Tak lupa juga kawasan kulit lain yang terdedah seperti tangan untuk elakkan sunburn.

 

Semoga dengan sedikit perubahan ini, anda bakal mendapat kulit yang lebih sihat dan cantik. Jika anda mempunyai masalah kulit seperti jerawat, jeragat atau parut, anda boleh contact Ros di 019-367 3245 untuk konsultasi.