Bolehkah Masalah Jerawat Dirawat Dengan Krim Jerawat?

Assalamualaikum

Perempuan kan.. bila ada sebutir jerawat, tangan tu mulalah taknak duk diam. Kalau sebelum ni muka licin, naik sebutir mesti nak picit. Gatal betul tangan tu.

Akhirnya merebak. Sebutir jadi dua tiga butir. Huwaaa… nangis.

Dah tu. Sebelum ni jerawat timbul kat pipi je. Disebabkan jari tu asyik raba sini, raba sana. Dahi yang dahulunya licin, naik juga jerawat. Huwaa.. nangis lagi..

Mak dah pesan, jerawat jangan dipicit. Tapi dipicitnya juga. Habis merebak bakteria jerawat tu. Siap tinggal parut berlubang lagi. Kan dah menyesal 😂

Tahukah anda yang krim jerawat yang biasa jumpa kat kaunter farmasi tu boleh rawat jerawat untuk masa yang singkat je?

 

Bahan dalam krim jerawat tu iaitu Benzoyl Peroxide tu yang merawat jerawat.

Malangnya, ada banyak kesan sampingan bila guna Benzoyl Peroxide ni. 😭

Antaranya ialah keradangan kulit, kulit jadi kering dan kulit jadi merah-merah.

So tak selesai juga masalah kulit yang anda alami tu.

Ada satu kajian dijalankan oleh University of California mendapati satu bahan namanya Resveratrol bertindak lebih baik dalam merawat jerawat.

Boleh baca lanjut hasil kajian tu di sini:
http://bit.ly/2wez1rZ

Resveratrol ini mempunyai sifat anti-oksidan, anti-radang dan anti-bakteria dalam mematikan bakteria jerawat agar tidak merebak ke tempat sekitarnya serta membantu merawat luka.

Macam kakak ni, dia amalkan supplemen tinggi Resveratrol untuk memperbaiki masalah kulit wajahnya yang berjerawat.


.
Tengok.. dah licin kan. 🙂

Nak tahu lanjut, bolehlah hubungi Ros di 019-367 3245 ya. 😍